BasBQ
Beef en Steak

Koud gerookte zalm in 3 dagen

Goedemorgen,

Dag 3 is aangebroken....we gaan roken. Foto's zijn wat minder aangezien het nog donker is buiten ;) 6:30 we zijn van start

Zalm goed gedroogd en heeft "het" laagje voor het laten plakken van de rook is er
6D1SzXy.jpg


Lekker fris buiten dus geen zorgen, de CSG gaat aan en dekseltje dicht. Ga zo nog wel even kijken of de mot goed rookt.
tC9c0Nq.jpg
 
Lekker op schema, Pierre, ik zit net aan mijn eerste bakkie!
 
Hoi,

Een korte update.

7 1/2 uur in de rook....temp blijft mooi hangen rond de 15 graden.

8AJ7Die.jpg

1P47i1i.jpg


Gr,
Pierre
 
Ziet er fantastisch uit!
Ben geen visliefhebber maar wil dit zeker eens proberen.
 
Mooi thermometertje ook...
 
Yes!! na 12,5 uur roken is deze stap ook klaar. Lijkt erop dat alles geslaagd is en het hele huis ruikt naar gerookte zalm en vers gebakken cake.... :) :p
Zalm ligt nu te koelen ingepakt in plasticfolie en nu nog tot morgenmiddag wachten om te proeven.

@Sander, weet niet of hier reclame gemaakt mag worden maar thermometer is simpele maar erg precies....11euro niet te duur dus

SVwfwj3.jpg


DrEoztw.jpg


Gr,
Pierre
 
Prachtig!!
 
Update op de smaak.

De zalm was heerlijk, is inmiddels verdwenen in de hongerige magen.
De smaak was zalig alleen denk ik persoonlijk dat ik de volgende keer niet meer voor een klein kapitaal aan kruiden erin doe tenzij de zalm niet meer gerookt wordt. Na het roken is de smaak van alle kruiden niet echt meer terug te vinden en is het met name de rook die je proeft.

Volgende keer zonder kruiden en dan laat ik weten of het verschil echt te proeven is.

Al met al wel leuk om te doen, duurt lang maar qua werk is het minimaal je hebt alleen veeeeeel geduld nodig.

Groet,
Pierre
 
Goed geprobeerd toch? Heerlijk!
 
Ziet er bijzonder goed uit. Complimenten!

Mijn CSG moet er ook maar snel komen  :D
 
Eindelijk een OTP zei:
Ziet er bijzonder goed uit. Complimenten!

Mijn CSG moet er ook maar snel komen  :D

+1 wordt nodig tijd  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan