BasBQ
Beef en Steak

Kophaas gevuld met roomkaas gevulde dadels omwikkeld met spek.

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.847
20211208_190415.jpg


  • Kophaas (varkenshaas)
  • Dadels
  • Roomkaas
  • Je favoriete rub
  • Ontbijtspek

We hadden nog wat kophaas in de vriezer liggen. Saté is natuurlijk het eerste waar je aan denkt, maar ik had wel zin in iets anders. Na een beetje speuren op het wereld wijde web vond ik een lekker receptje.

Men neme kophaas, dadels, roomkaas, wat bbq rub en bacon.

De rooomkaas mengen met je favoriete BBQ rub.en de kophaas in kleinere stukken snijden. Daarna de dadels vullen met de roomkaas en deze tussen een omgevouwen stukje kophaas plaatsen. Omwikkelen met wat gerookte ontbijtspek en dan op de BBQ. Voor een rooksmaakje wat hickory en appelhout tussen het houtskool. De temperatuur ongeveer 160C.

20211208_182556.jpg



Ook nog wat hele stukken kophaas ingesmeerd met mosterd, wat rub en omwikkeld met bacon. Deze naast de gevulde kophaasjes gelegd.
20211208_184703.jpg
20211208_184656.jpg



De uitkomst:
Mijn jongste dochter houdt niet van dadels dus ze ging los op de 'gewone' kophaas met bacon. De met dadel en roomkaas gevulde kophaas vond ik heerlijk. Het zoete van de dadel, de roomkaas, het pittige van de rub en het zoute van de bacon met de aanwezige rooksmaak. Zeker voor herhaling vatbaar. Door de haast niet heel veel foto's gemaakt. Ga ik de volgende keer zeker doen.

20211208_190404.jpg
 
Ziet er goed uit , maar ga met je dochter mee ,hou niet zo van dadels 😄
 
Ze zien er erg lekker uit! Lang geleden dat ik dadels op heb maar laat maar komen hoor.
 
Zo toch voor iedereen wat lekkers van de Q
 
Leuk in elkaar geknutseld! Ziet er lekker uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan