Beef en Steak

Koelbox

 

Xplosiv

Stoker
Berichten
344
Hallo,

Ik ben opzoek naar een koelbox om vlees warm te houden. Is een koelbox van bijvoorbeeld action of blokker etc een goede keuze? Of ik het een speciale hebben?
 
Hallo,

Ik ben opzoek naar een koelbox om vlees warm te houden. Is een koelbox van bijvoorbeeld action of blokker etc een goede keuze? Of ik het een speciale hebben?
Ik zelf gebruik gewoon een piepschuimen thermobox om mijn vlees warm te houden:

6EAE79D2-D521-415E-B947-E68A31DE9B06.jpeg

Zelf heb ik geen ervaring met thermoboxen van de Action en Blokker. Je zou ook eens naar een thermobox van Yeti kunnen kijken. Maar ik vind die vrij prijzig, ze zijn daar in tegen wel erg mooi.
 
Ik gebruik een box van de action en ben er blij mee. Als je het vlees goed inpakt en de box dicht houd gaat het prima.
Een procureur van +- 2 kg om 12:30 uur in de box gedaan en om 17:00 uur eruit met een kern temp van 65°C. :D
 
Ik heb ook vaak een gewone koelbox gebruikt, paar oude handdoeken er in. Helemaal goed. Pas geleden in de aanbieding een piepschuim box van de Sligro gekocht voor de hele grote stukken als brisket. Maar die heb ik nog niet gebruikt.
1721982107218.png
 
Ik heb zelf deze op het oog.
Ze zijn niet goedkoop maar ze lijken me wel erg goed.



Had eentje van Curver gekocht, maar die bleek zo slecht dat ik hem heb teruggestuurd.

Ik probeer mn schoonouders ervan te overtuigen dat ik een gevulde kalkoen voor kerst kan roken 😁
Als dat doorgaat dan koop ik waarschijnlijk de 45L ervoor. Low & Slow en dan warm meenemen.
 
Laatst bewerkt:
deze jongens maken ook mooie spullen.

Heb je daar aandelen in ofzo 😜
Is mij een beetje erg duur.

Als een action of blokker hem 2 a 3 uur warm kan houden is het mij goed genoeg opzich.
 
Stom eigenlijk he, dat die koelboxen zo duur kunnen worden. Uiteindelijk is het maar plastic en wat schuim.
Ik zie ze op die kookkanalen ook wel eens wat promoten, vooral om brisket warm te houden, maar 300 of 400 euro kijken ze blijkbaar niet van op 😂

Vroeger had ik een hele stevige, was nog van mn ouders geweest, heb ik achtergelaten toen ik eens ging verhuizen, want ik wilde toen zo weinig mogelijk "ouwe meuk" meenemen. Had destijds geen idee wat zo'n goeie koelbox eigenlijk wel niet kost, oeps! o_O😅

Een goeie koelbox isoleert als een malle, kan je op zitten, bijna op staan, en koop je makkelijk voor 20 jaar trouwe dienst.
 
@Xplosiv nee heb geen aandelen, je brengt me op ideeën 😉

Dan deze maar, bij Xenos, liep er vandaag toevallig 😄 Geen geld, bouw kwaliteit viel me niet tegen.

20240726_160630.jpg
 
Ik gebruik voor kleinere stukken vlees of pulled pork tot 3 kg de door @Sticky Fingers aangehaalde koelbox.

Voor alles wat groter is zoals brisket de door @Hoogie aangehaalde Sligro box.

Met beide meerdere uren vlees goed warm gehouden.


Pak het vlees ook altijd nog in in een handdoek en evt. van die luchtzakken karton die je bij een gemiddelde internetslager krijgt.
 
Hier komt mijn supergeheime tip (niet doorvertellen, oké?): bezoek de visafdeling van je lokale groothandel, bijvoorbeeld de Makro. Daar hebben ze namelijk stapels piepschuimdozen liggen. Waarom? Omdat ze die gebruiken om vis vers te houden. Leg hen je dilemma uit – je moet je vlees koud (of warm) mee naar huis nemen. En voilà, ze geven je die magische dozen (misschien) mee.

Piepschuim, oftewel EPS (Expanded Polystyrene voor de nerds onder ons), is multifunctioneel en altijd betrouwbaar. Of je nu vlees wilt koelen of warm wilt houden, deze dozen kunnen het allemaal. Isothermische materialen zijn namelijk geniaal in het behouden van temperatuur, welke kant die ook opgaat.

Dus de volgende keer dat je je afvraagt hoe je je steak van de winkel naar je grill krijgt zonder een culinaire ramp te veroorzaken, weet je wat je te doen staat. Bedank me later. Eet smakelijk!
 
Hier komt mijn supergeheime tip (niet doorvertellen, oké?): bezoek de visafdeling van je lokale groothandel, bijvoorbeeld de Makro. Daar hebben ze namelijk stapels piepschuimdozen liggen. Waarom? Omdat ze die gebruiken om vis vers te houden. Leg hen je dilemma uit – je moet je vlees koud (of warm) mee naar huis nemen. En voilà, ze geven je die magische dozen (misschien) mee.

Piepschuim, oftewel EPS (Expanded Polystyrene voor de nerds onder ons), is multifunctioneel en altijd betrouwbaar. Of je nu vlees wilt koelen of warm wilt houden, deze dozen kunnen het allemaal. Isothermische materialen zijn namelijk geniaal in het behouden van temperatuur, welke kant die ook opgaat.

Dus de volgende keer dat je je afvraagt hoe je je steak van de winkel naar je grill krijgt zonder een culinaire ramp te veroorzaken, weet je wat je te doen staat. Bedank me later. Eet smakelijk!
Haha das een mooi tip! Zo ben ik dus ook aan de mijne gekomen 👍🏻
 
Zou niet special een yeti kopen alleen voor mn vlees. Verder wel fijne koelboxen!
Maar als je hem dan toch hebt liggen kan er wel prima een vogeltje van 10kg in :)

IMG_5197.jpeg
 
Haha das een mooi tip! Zo ben ik dus ook aan de mijne gekomen
Hier hetzelfde.
Ook ideaal voor het koud houden van bier etc.
Waardoor de koelkast weer gebruikt kan worden voor een volgende lading

Er zijn genoeg bedrijven die een overschot aan dit soort dozen hebben en er graag een paar afstaan.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan