BasBQ
Beef en Steak

Knolselderij carpacio

goosebumps

Sprokkelaar
Berichten
45
IMG_2171.jpg

Volledig naar recept van Mr. and ms. inthekitchen

Ingrediënten:
- knolselderij
- olijfolie
- peper en zout
- veldsla
- appelazijn
- extra vergine olijfolie
- granaatappel
- Cashewnoten crème 1/2 recept, zie hieronder
- sesampasta (tahin)

Cashewnoten crème recept:
150 cashewnoten
10 gram suiker
60 gram tahin (sesamzaadpasta)
Hoe maak dit cashewnoten crème recept?
Bak in een droge koekenpan de cashewnoten aan. Als de cashewnoten mooi gekleurd zijn laat je ze afkoelen. Meng de cashewnoten, suiker en tahin in de keukenmachine en pureer. Je krijgt nu een korrelige en droge massa. Voeg nu steeds wat water toe en pureer nog een keer. Ga zo door totdat je een mooie zachte gladde massa hebt. Ik denk dat er ongeveer 8 eetlepels water bij gingen, maar dit moet je zelf even aankijken. Breng het geheel op smaak met zout en peper.

extra nodig:
mandoline (je kunt ook heel dun snijden)

Hoe maak je deze knolselderij carpaccio?

Verwarm de BBQ voor op 180°C voor indirecte bereiding.

Spoel de knolselderij even af zodat er geen vuil meer aan zit. Dep de knol droog en wrijf de knol in met olijfolie. Bestrooi de knol met zout en wikkel hem in aluminiumfolie.

Leg de knol in de BBQ en gaar in 1,5 tot 2 uur. De knol moet echt zacht zijn geworden en heerlijk ruiken. Haal de knolselderij (let op is heel heet!!) uit de BBQ en laat afkoelen.

Meng in een kom de blaadjes veldsla met wat extra vierge olijfolie en de appelazijn. Als de knolselderij is afgekoeld kun je deze met de mandoline in dunne plakken snijden. Leg de plakken op een bord en bestrooi met een heel klein beetje zout. Doe op de plakken wat van de cashewnoten crème op. Doe wat van de granaatappel pitjes er bij en de blaadjes veldsla.



Eet smakelijk!

PS geen foto's van de tussenstappen gemaakt want dat was eerlijk gezegd niet zo spectaculair.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar zou je toch de moeite willen nemen omvoor de volledigheid de bereidingswijze ook hiet te zetten ipv. een verwijzing.
 
Recept aangevuld met de bereiding. 5 minuten werk.;)
 
Laatst bewerkt:
Leg de knol in de oven en gaar in 1,5 tot 2 uur. De knol moet echt zacht zijn geworden en heerlijk ruiken. Haal de knolselderij (let op is heel heet!!) uit de BBQ en laat afkoelen.

PS geen foto's van de tussenstappen gemaakt want dat was eerlijk gezegd niet zo spectaculair.
[/QUOTE]

Oven moet bbq zijn denk ik?
 
Recept aangevuld met de bereiding. 5 minuten werk.;)
Dat had ik niet achterwege gelaten vanwege het werk hoor. Ik dacht ik gun "mr en ms in the kitchen" ook wat clicks naar hun vermakelijke website. Vandaar dat ik een korte versie van het recept had gemaakt (meer werk dan copy paste denk ik ;) ). Maar als het gebruikelijk is om toch te copy pasten dan vind ik dat ook prima! Ik snap dat gebroken links in de toekomst vervelend zijn. Maar kijk vooral ook http://mrandmsinthekitchen.nl (ik ken ze verder niet hoor) want hij heeft verschillende leuke bbq recepten.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik niet achterwege gelaten vanwege het werk hoor. Ik dacht ik gun "mr en ms in the kitchen" ook wat clicks naar hun vermakelijke website. Vandaar dat ik een korte versie van het recept had gemaakt (meer werk dan copy paste denk ik ;) ). Maar als het gebruikelijk is om toch te copy pasten dan vind ik dat ook prima! Ik snap dat gebroken links in de toekomst vervelend zijn. Maar kijk vooral ook http://mrandmsinthekitchen.nl (ik ken ze verder niet hoor) want hij heeft verschillende leuke bbq recepten.
Gewoon volledige recepten plaatsen hier, inderdaad ook om gebroken links te voorkomen.
Dat je de bron vermeldt, dat juigen wij hier toe en dat je die aanvult met een link naar de bron is ook prima, als die link dan verbroken wordt om de 1 of andere manier staat het recept er in ieder geval nog.:)

Staat ook in de recepten huisregels ;)
 
Laatst bewerkt:
Los van de problematiek van de recepten en de linkjes, die s3lderie ziet er niet verkeerd uit.
Dit nodigt uit om het zeld te proberen.
 
Leuk, ga ik eens proberen!

Groeten van Robert
 
Zeker doen. Als je ooit vegetariërs als gast heb dan is dit wel een leuke starter. En het ziet er ook nog leuk uit :) Ook qua planning handig. Je gooit hem op de bbq en daarna blijft hij beste nog lang warm genoeg. Als je hem in plakjes snijdt zal hij toch snel afkoelen en dat is ook prima. Dit hoeft geen heet gerecht te zijn, alleen uit de koelkast lijkt me minder lekker.
 
En weer iets voor de todo. We zijn dol op knolselderij dus deze gaan we zeker proberen. Ga hem eerst koud roken en dan verder op de beschreven wijze. Ben benieuwd
 
Ben ook al eens op hun site geweest leuke dingen staan erop.
Had deze ook gezien stond ook op de ellenlange todo lijst
Lijkt mij ook wel lekker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan