Beef en Steak

KJ II topvent probleempje??

Naar aanleiding van alle berichten hier heb ik gisteren ook een garantie aanvraag ingediend, direct bij KJ, voor mijn afbladderende topvent.

Ik heb aardig wat terug moeten lezen om er achter te komen hoe ik 't best de garantie aanvraag kan doen. Om 't proces te versnellen heb ik er op basis van jullie ervaringen voor gekozen direct met Kamado Joe contact op te nemen, in plaats van via mijn verkoper.

Hieronder vat ik even mijn stappen samen, hopelijk heeft iemand daar nog wat aan;

Garantie
Ik heb in juli 2020 mijn KJ gekocht via Kamado Nederland. Ik was bang dat eventuele garantie mogelijk was verlopen, maar dit was niet 't geval (zie hieronder).

Stappen

1. Foto's maken van zowel de BBQ in zijn geheel als van 't probleem (afbladderende verf topvent)
  2. Kopie aankoopbewijs opzoeken
    Volgensmij is deze stap niet nodig als je je Kamado Joe hebt geregistreerd. Ik heb dit na mijn aankoop direct gedaan, hierbij upload je ook je aankoopbewijs. Als je tijdens de garantieaanvraag aangeeft dat je de bbq geregistreerd hebt, worden er geen nadere vragen over een aankoopfactuur gesteld. Voor de zekerheid heb ik mijn factuur toch geupload.
  3. Garantie formulier invullen op site Kamado Joe (link garantie site Kamado Joe en link contact/aanvraagformulier)
  4. Reactie afwachten

Reactie Kamado Joe
Ik heb op woensdagavond 11 juli 2024 het garantieformulier ingevuld. Op donderdagochtend 12 juli 2024 ontving ik al een reactie van Kamado Joe dat mijn garantieaanvraag is goedgekeurd en dat de topvent wordt vervangen.

Ik ontving de volgende reactie:

Good morning Glenn,

Thank you for your email, we are sorry to hear about this.

We will be happy to replace this part for you under warranty.

Part Number: KJ-KT

Unfortunately we are awaiting stock for this item. There has been delays with the global supply chain at the moment.

I have placed a sales order for you and you will be notified once the stock has been dispatched. We are expecting a delivery by the end of the month.

I have also attached also our cleaning instructions for the top vent:

1. The known cause of the peeling paint is Creosote build-up - in other words animal fat.
  2. This acidic substance burns through even toughest paint and the best way to avoid it is regular cleaning.
  3. The best maintenance for your top vent is to clean it with warm water and dish soap at least every other use.
  4. Every 1-2 weeks it's recommended to follow up with a water/vinegar wash (you can use 4 cups of warm water to a cup of vinegar)
  5. Let the top vent soak in the mixture for around 20-30 minutes and rinse well. You can use white vinegar or apple cider vinegar.
Apologies for the inconvenience,

Even wachten dus, maar hopelijk ontvang ik in augustus een nieuwe topvent, met een beetje mazzel een versie zonder verf zoals andere forumleden voor mij.

Mijn probleem
Foto 1.jpg
\

Update 20 augustus 2024
Vandaag mijn vervangende topvent ontvangen. Iets later dan verwacht door KJ. Hij lijkt uiteindelijk vanuit de UK te zijn verzonden. Blijkt inderdaad te gaan om een nieuwe versie waar diverse delen van de topvent niet van verf zijn voorzien. Hopelijk blijft dit langer mooi:

TV 3.jpg
TV 2.jpg
TV 1.jpg

De uiteindelijke timeline was dus als volgt:
  • 11 juli 2024 > Garantieformulier ingevuld op website KJ
  • 12 juli 2024 > Reactie per e-mail van KJ dat Topvent onder garantie wordt vervangen zodra op voorraad
  • 17 augustus 2024 > E-amil van KJ met factuur (€0 te betalen) van nieuwe Topvent + bevestiging dat hij is verzonden vanuit UK
  • 20 augustus 2024> Vervangende Topvent ontvangen in NL

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan