BasBQ
Beef en Steak

KJ advies

Ik werd net gebeld, kreeg 2 opties voorgelegd:
- Lak opsturen + Joetisserie
- Kamado vervangen voor een nieuwe

Hoewel de joetisserie nog ontbreekt en ik deze graag nog een keer wil aanschaffen is de waarde van het ding niet te vergelijken met de evt waardeverlies van de beschadiging. Nu verwacht ik dat de kamado hier wel de komende 20 jaar blijft staan, maar als hij onverhoopt toch weg gaat dan zal de beschadiging ervoor zorgen dat hij moeilijk verkoopbaar is of alleen tegen een aanzienlijke korting. Dus laat hem vervangen. Dag nog niet bekend, maar zou deze week of in de loop van volgende week gaan gebeuren
Haha ik begrijp je dubio, het zou netter zijn als ze zouden zeggen,: vervangen en nette korting op de Joetisserie.

Groot gelijk dat je hem laat vervangen, je wil geen 20 jaar tegen een beschadiging aankijken die jezelf niet hebt veroorzaakt.
Ik vind de waarde van die Joetisserie niet in verhouding staan tot de schade.
 
Mooi dat ze je de optie bieden. Persoonlijk had ik voor de joetisserie gekozen. Tweedehands waarde van een Kamado is sowieso laag volgens mij, mede vanwege het garantie gedoe met eerste eigenaar enzo.
Hopen dat je de vervanging snel binnen hebt!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Mooi dat ze je de optie bieden. Persoonlijk had ik voor de joetisserie gekozen. Tweedehands waarde van een Kamado is sowieso laag volgens mij, mede vanwege het garantie gedoe met eerste eigenaar enzo.
Hopen dat je de vervanging snel binnen hebt!

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Nu weet ik niet of marktplaats de meest betrouwbare referentie is, maar als ik zie dat BGE large een vraagprijs heeft van rond de 1600 euro. Al zou die voor 25% goedkoper verkocht worden dan nog is de restwaarde best goed.
Ik verwacht dat juist schade aan het keramiek kopers eerder afschrikt dan de garantievoorwaarden van KJ of BGE gevolg dat de verkoopwaarde nog lager is.
Wat betreft de joetisserie is natuurlijk een heel mooi ding, ik spaar er wel gewoon ff voor. Misschien dat ik gewoon afwacht totdat ik een excuus heb om hem te kopen, bv speenvarken maken oid :D
 
Ik wist niet dat ze nog zo duur tweedehands werden verkocht. Maar ik snap je volledig, je bent waarschijnlijk van plan om lang met je big Joe te gaan doen dus wil je niet altijd tegen die beschadiging aan kijken.
Dus je eerste gerecht wordt een speenvarken neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik wist niet dat ze nog zo duur tweedehands werden verkocht. Maar ik snap je volledig, je bent waarschijnlijk van plan om lang met je big Joe te gaan doen dus wil je niet altijd tegen die beschadiging aan kijken.
Dus je eerste gerecht wordt een speenvarken neem ik aan?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Jij snapt het ;)
Ik heb nog een varken lopen die precies de juiste grootte heeft :p
 
Jij snapt het ;)
Ik heb nog een varken lopen die precies de juiste grootte heeft :p

Heeft dat varken geluk, dat je huidige Joe beschadigd is. Kan hij nog een weekje langer rondhuppelen :)

Overigens groot gelijk dat je de Joe om laat ruilen. Een nieuw product mag gewoon niet beschadigd zijn.

Groeten van Robert
 
Als je iets koopt wil je toch gewoon dat het goed en netjes wordt afgeleverd? Ik zou nooit genoegen nemen met minder.
 
vraagje wie levert de niet erkende dealers ?? misschien de erkende dealer ???die omzet nodig heeft . wettelijk moet de verkopende partij de garantie uitvoeren . kijk even naar de auto wereld .
 
en gewoon om laten ruilen wie weet wat er nog meer voor onzichtbare breuken zijn misschien is hij gewoon een keer gestuiterd en dan is reparatie niet aan de orde.
 
Heeft dat varken geluk, dat je huidige Joe beschadigd is. Kan hij nog een weekje langer rondhuppelen :)

Overigens groot gelijk dat je de Joe om laat ruilen. Een nieuw product mag gewoon niet beschadigd zijn.

Groeten van Robert

Hij mag nog een paar maandjes langer rondhuppelen. Speenvarken is heel lekker, maar toch heb ik liever mijn vriezer vol. Bij de 100-140 kg gaat hij naar de slacht. En toegegeven het varken is veel te leuk om maar meteen te laten slachten.

Wat betreft de schade, ik heb er geen moeite om tegenaan te kijken. Het is vooral een cosmetisch dingetje. Ja het kan zijn dat er schuurtjes zitten die na verloop van tijd breken, maar als dat gebeurd wordt het gewoon opgelost. Daarom was voor mij het spit als oplossing ook wel prima geweest, waren het niet dat dit op de lange termijn gewoon onverstandig is. Ik ga er vanuit dat ik nog een levenlang die kamado ga gebruiken maar als dat onverhoopt niet meer kan schiet ik mezelf gewoon kei hard in de voet vanwege het garantiebeleid van KJ (alleen 20 jaar garantie eerste eigenaar). Dan maar even sparen voor spit. Heb nog genoeg klassieke bbq gerechten te maken, dus dat spit komt vast nog wel een keer.

De schade is trouwens onstaan in de doos. Ze hebben een rond uitgehaald uit een dik stuk karton waar de kamado instaat tijden transport. Je ziet dat de kamado waarschijnlijk nooit mooi in het midden heeft gestaan, beetje tegen de rand aan geschuurd. Kan natuurlijk dat het gebutst is hoor maar verwacht het niet.
10FD1BE5-3AA5-4784-A382-06796737883D.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Groot gelijk dat je de optie hebt gekozen voor een nieuwe KMJ, ik had de zelfde keuze gemaakt.hopelijk wordt deze snel vervangen en kan je eindelijk gaan genieten van de nieuwe Big Joe. En misschien bieden ze inderdaad een korting op het draaispit, en misschien staat er aankomende een nieuw rood ei in je tuin
 
Nou ook mooi, hij zou gisteren geleverd worden. Kwam de ene chauffeur de oude ophalen, terwijl de nieuwe in geen velden of wegen is te bekennen. Transporteur natuurlijk niet bereikbaar op zaterdag. Maandag er maar weer achteraan:mad:.
Was niet de bedoeling dat ik maandag weer heel de dag zou gaan zitten wachten tot ze de nieuwe af komen leveren grrrrrr...
 
daar ben ik het volledig mee eens, denk alleen dat ze er bij KJ anders over denken :D
Ik bel maandag de transporteur even om te kijken wanneer ze hem gaan brengen. Als dit om wat voor reden te lang gaat duren ga ik klagen bij de winkel, maar verwacht eigenlijk dat hij maandag gewoon komt.
 
De keuze voor het omruilen lijkt me de verstandigste.
Mocht je later opnieuw iets hebben gehad met het keramiek, was het maar de vraag of je dat dan kon claimen (want hoort het bij de oude of bij nieuwe schade?).

Hopelijk heb je de nieuwe weer snel in de tuin staan, wachten duurt altijd lang ;)
 
And the story continues .....

Nu heb ik een kamado, maar geen onderstel :mad:.
Want chauffeur 1 komt beide ophalen (2 dozen) en krijg maar 1 nieuwe doos geleverd. Reactie was dat het waarschijnlijk wel voor vrijdag geleverd ging worden. Dat zeiden ze vorige week ook al over de kamado.

Heb er nog even over na gedacht. Daarna maar een mail gestuurd dat ze maar voor donderdag de geregeld moeten hebben of ze de boel maar op kunnen komen halen. Dit kost mij veel te veel tijd. We gaan het zien of dit iets in gang gaat zetten. Donderdag zit mooi in de 14 dagen termijn voor kopen op afstand.
 
Waarom heb je de doos met het onderstel niet gehouden, daar was toch niks mis mee?
Als alles in 1 doos zit begrijp ik het maar dit zijn 2 losse items waarvan er maar 1 niet goed is.:unsure:
 
Waarom heb je de doos met het onderstel niet gehouden, daar was toch niks mis mee?
Als alles in 1 doos zit begrijp ik het maar dit zijn 2 losse items waarvan er maar 1 niet goed is.:unsure:
Chauffeur gaf aan dat alles mee terug moest. Heb hem specifiek nog gevraagd omdat dit voor mij ook niet duidelijk was.
Er is mij ook alleen maar verteld dat ik een nieuwe kamado zou krijgen, je kan ze immers ook niet los van elkaar bestellen zoals bij enkele concurrenten.

Ik heb ook nog vorige week bij kamado joe trouwens nagevraagd hoe het zat met het verzenden zat die verwees me door naar de transporteur. Dus ja ik had geen reden om te twijfelen aan de boodschap van de chauffeur.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad alles mee terug als het voor donderdag niet geregeld is . Genoeg zaken waar je hem kunt bestellen en ze je hem bij je thuis in elkaar komen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan