BasBQ
Beef en Steak

KJ advies

Wauw wat een machine, daar gaat mijn hartje wel sneller van kloppen! Balen van de beschadiging zeg maar je zal hem vermoedelijk wel gewoon mogen gebruiken, KJ kennende

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Damn, dit is balen seg. Ik hoop ook voor je dat je hem in tussentijd mag gebruiken en dat je ik weet niet hoe lang moet wachten.
 
Damn balen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Ik heb zelf ondertussen maar contact opgenomen met KJ om na te vragen of ik in de tussentijd de grill mag gaan gebruiken.
Ze moeten het nog goed bekijken hoe ze het gaan oplossen maar het wordt waarschijnlijk vloeibare glazuur met de reden dat ik toch wel garantie heb wanneer het kapot zou gaan. Nu denk ik aan de ene kant prima aangezien het toch wel wordt opgelost, maar twijfel eigenlijk aangezien het de verkoopwaarde natuurlijk weer beĆÆnvloed. Aangezien die persoon geen gebruik van kan maken van de garantie. Ze gaven trouwens wel aan dat ik een kadootje zou krijgen vanwege het ongemak.

In de tussentijd mag ik ik de grill gewoon gebruiken gelukkig en wacht ik gewoon af waar ze mee terugkomen. Ik wacht trouwens nog heel even af tot ik dit op de mail heb staan. Ik wil toch als eerst BCC maken, voordat de kip ontdooit is zijn we alweer 2 dagen verder, dan nog een dag pekelen en dag drogen dus heb ik nog even voor de vlam erin gaat.
 
Ik zou niet akkoord gaan met een potje vloeibare glazuur. Dat ding is duur genoeg, je wil gewoon dat zoiets in perfecte staat is als je hem ontvangt.

Daarnaast moet je dealer dit oplossen, niet zelf rechtstreeks regelen. Je hebt hem net ontvangen, dus gewoon laten omruilen door de dealer. Een tv zou je ook terug sturen.

Ondertussen vooral NIET gebruiken, want dat maakt het alleen maar lastiger als je hem wilt omruilen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Goede keuze om voor de BJ 3 te gaan! Ik zei het van de week nog tegen mijn vriendin: hoe vaker ik de BGE L gebruik hoe meer ik wilde dat ik een XL had besteld. Haar enige reactie was: en waar ga je die neerzetten dan Dat klinkt niet meteen als "no way" :unsure:
Ik wil er vooral een tweede bij. Zag bij Stijn een minimax staan, das ook wel heel handig.... De vrouw is het daar nog niet mee eens

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Ik zou niet akkoord gaan met een potje vloeibare glazuur. Dat ding is duur genoeg, je wil gewoon dat zoiets in perfecte staat is als je hem ontvangt.

Daarnaast moet je dealer dit oplossen, niet zelf rechtstreeks regelen. Je hebt hem net ontvangen, dus gewoon laten omruilen door de dealer. Een tv zou je ook terug sturen.

Ondertussen vooral NIET gebruiken, want dat maakt het alleen maar lastiger als je hem wilt omruilen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Je hebt ook gelijk ook. Ik wil graag volle bak aan de gang, meer dan genoeg vlees in de vriezer en nog 2.5 zak houtskool staan. Het is gewoon %$@ dat na 2 maanden wachten dit gebeurd en zal wel weer even duurt voordat dit dus is opgelost is. Ik wacht gewoon even af waarmee ze terugkomen.
 
Nou hij is dan eindelijk binnen helemaal blij natuurlijk Bekijk bijlage 5524

totdat ik de beschadiging aan de buiten kant vond grrrrr. Nu zal dit wel opgelost worden, maar hoop in ieder geval dat ze snel genoeg laten weten of ik hem in de tussentijd gewoon kan gebruiken
Bekijk bijlage 5525
Mooi rood is niet lelijk. Toch gefeliciteerd. Ik weet hoe dit voelt. Mijn kamado ging bij de eerste keer kapot. Moet 2 maanden wachten voor het op gelost was. Vorige week kreeg ik een nieuwe everdure 4k . Je voelt je toch onzeker tot het opgelost is. Het is geen tientje
 
Je hebt ook gelijk ook. Ik wil graag volle bak aan de gang, meer dan genoeg vlees in de vriezer en nog 2.5 zak houtskool staan. Het is gewoon %$@ dat na 2 maanden wachten dit gebeurd en zal wel weer even duurt voordat dit dus is opgelost is. Ik wacht gewoon even af waarmee ze terugkomen.
Ik begrijp je helemaal.... Volhouden. Sterkte

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
 
Vooral niet in gebruik nemen ! Lekker een nieuwe laten leveren.
Dat is netjes bij wet geregeld.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
Net gebeld door de shop, advies is niet gebruiken want hij wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon omgeruild. Nadeel is dat KJ Nederland dit schijnbaar via KJ UK goedkeuring moet krijgen.
 
Al is het aan de leverancier / verkopende partij om dit te regelen met jou.
Hoe ze dat aan de achterkant afvangen met hun eigen leverancier / importeur / fabrikant, zal je eigenlijk worst wezen (even kort door de bocht). We blijven dit graag volgen, al vermoed ik dat dat prima geregeld wordt ;)
 
@cold_as_ijs Houd ons op de hoogte hoe het verder gaat. Hopelijk is het opgelost binnen een paar dagen (2 a 3)Heb je contact gezocht met de importeur in Alkmaar of Den Haag .En heb je het rode ei gekocht bij een erkende dealer ? zie onderstaande voorwaarde Kamdo Joe
WAARDOOR VERVALT DE GARANTIE?
De garantie vervalt bij aanschaf van een Kamado Joe-product via een niet-erkende dealer. Onder niet-erkende dealers worden onder meer verstaan kortingsclubs, budgetwarenhuizen en alle andere wederverkopers die geen uitdrukkelijke toestemming van Kamado Joe hebben voor het verkopen van Kamado Joe-producten.

Zoiets staat ook vermeld bij BGE. ik vind dit nergens over gaan, stel ik loop bij C&A ( geintje) en daar staat een rood of groen EI, ik vraag aan de verkoopster, zijn jullie een erkende dealer, hebben jullie toestemming om deze eitjes te verkopen. Vul de rest zelf maar in. Als ik ergens zo ding ziet staan mag je toch uit geen van een normale garantie.
Als consument ( ik heb dit eerder geroepen) hoef je deze shit toch niet na te trekken, niet iedereen lees deze onzin.....

Zie hier voorwaarde BGR
Bij aanschaf van een Big Green Egg of aanverwante artikelen via niet erkende dealers, niet erkende retailkanalen en niet erkende derden vervalt de garantie.

Over het algemeen staan de eitjes bij erkende delalers. Maar een Hanons of een andere groothandel,,, hoe is het daar geregeld.

Misschien iets voor de consumenten bond
 
Over het algemeen staan de eitjes bij erkende delalers. Maar een Hanons of een andere groothandel,,, hoe is het daar geregeld.

Misschien iets voor de consumenten bond

Zijn ook erkende dealers. Check de website van bge of kmj maar.
 
@cold_as_ijs Houd ons op de hoogte hoe het verder gaat. Hopelijk is het opgelost binnen een paar dagen (2 a 3)Heb je contact gezocht met de importeur in Alkmaar of Den Haag .En heb je het rode ei gekocht bij een erkende dealer ? .........
Ja is gewoon erkende dealer. En zelfs al was dit geen erkende dealer, dan is er alsnog geen nood aan de man. Wat @SilverFox ook al aangeeft, je hebt normaal niks met KJ zelf te schaften aangezien de winkel garantie moet geven. KJ komt pas om de hoek kijken na de wettelijke garantieperiode (2 jaar?).

Hoe dan ook ik de winkel is er gewoon mee bezig. Met de huidige tekorten aan KJ heb ik er wel begrip voor dat het allemaal iets langer duurt en ze even op KJ wachten. En het feit dat ze bij KJ ook een presntje willen geven als genoegdoening maakt dat ik wel bereid ben om even paar dagen te wachten op duidelijkheid van KJ. Ik mis alleen nog de joetisserie als optie, maar die zullen ze wel niet weggeven šŸ˜¬
 
zo had ik nog niet bekeken. Maar het schrikte mij af, van beide merken. Ik hoop volgende jaar de knoop door te hakken. dank heren, voor de andere kijk op. @cold_as_ijs....wel een prachtig EI, kerel.
 
zo had ik nog niet bekeken. Maar het schrikte mij af, van beide merken. Ik hoop volgende jaar de knoop door te hakken. dank heren, voor de andere kijk op. @cold_as_ijs....wel een prachtig EI, kerel.
Wat precies schrikt je af? Voor zowel bge als kj is normaal de service service. Kj loopt alleen nu tegen hun eigen succes aan, waardoor de voorraden beperkt zijn, alsmede de productie in China erg is terug gelopen door de Coronacrisis, en het daardoor allemaal wat duurt.
 
zo had ik nog niet bekeken. Maar het schrikte mij af, van beide merken. Ik hoop volgende jaar de knoop door te hakken. dank heren, voor de andere kijk op. @cold_as_ijs....wel een prachtig EI, kerel.
Voordeel is dat we in Europa gewoon goed beschermd zijn als consument. Dus weinig zorgen te maken.

Iedere keer als ik er naar kijk dan denk ik wat heb ik toch gekocht, wat een joekel van een apparaat is het toch :p. Ik kom in ieder geval voorlopig geen ruimte tekort. Mocht dat wel zo zijn dan moet ik zoā€™n komodo overwegen:ROFLMAO:
 
@cold_as_ijs Ik vind dit nergens over gaan, stel ik loop bij C&A ( geintje) en daar staat een rood of groen EI, ik vraag aan de verkoopster, zijn jullie een erkende dealer, hebben jullie toestemming om deze eitjes te verkopen. Vul de rest zelf maar in. Als ik ergens zo ding ziet staan mag je toch uit geen van een normale garantie.
Als consument ( ik heb dit eerder geroepen) hoef je deze shit toch niet na te trekken, niet iedereen lees deze onzin.....

En dƔt is precies de reden waarom je je verhaal moet halen bij de verkopende partij, die heeft de garantie te regelen voor je. Pas wanneer de verkopende partij geen wettelijke garantie meer hoeft te leveren, komen de garantie voorwaarden van de producent aan de beurt.

(Als je dan toch bijzonderheden omtrent garantie wil uitzoeken; de producent garantie bieden ze alleen op de eerste eigenaar.... Waarom dan? Product veranderd er niet om.
Of de term; levenslange garantie. Maar daarmee bedoelen ze de gangbare te verwachten levensduur van het product, niet de letterlijke levensduur van de eigenaar. Als bij sommige kamado's 20 jaar garantie wordt geboden en bij anderen levenslang, mag je er dan vanuit gaan dat de levensduur boven de 20 jaar ligt? Anders kon men beter 20 jaar aangeven.... Lekker ongedefinieerde omschrijving. Zet dan meteen de verwachtte levensduur erbij, of vervang gewoon de term :D )
 
Ik werd net gebeld, kreeg 2 opties voorgelegd:
- Lak opsturen + Joetisserie
- Kamado vervangen voor een nieuwe

Hoewel de joetisserie nog ontbreekt en ik deze graag nog een keer wil aanschaffen is de waarde van het ding niet te vergelijken met de evt waardeverlies van de beschadiging. Nu verwacht ik dat de kamado hier wel de komende 20 jaar blijft staan, maar als hij onverhoopt toch weg gaat dan zal de beschadiging ervoor zorgen dat hij moeilijk verkoopbaar is of alleen tegen een aanzienlijke korting. Dus laat hem vervangen. Dag nog niet bekend, maar zou deze week of in de loop van volgende week gaan gebeuren
 
Terug
Bovenaan Onderaan