BasBQ
Beef en Steak

Kippendijencake

 
 

The Butcher

Vuurmaker
Berichten
56
Vandaag een kippendijencake gemaakt volgens het recept van Melebest.
Allereerst de BBQ klaargemaakt voor indirect, en daarna alle kruiden in de vijzel fijn gemalen. Kip gesneden en gekruid met de rub. Groenten gesneden, en hierna het cakeblik belegd met ontbijtspek. Volgende keer maar even naar de slager en dit spek wat dikker laten snijden, want té dun werkt gewoon niet fijn. Hierna de cake opgebouwd en de cake dichtgevouwen met het overhangende spek. Temperatuur van de BBQ stond inmiddels op 140⁰c, dus even wat geknepen met de luchttoevoer. Met 58⁰c heb ik de cake uitgestort op het rooster, en het vocht ingekookt met wat BBQ saus. Temperatuur op t rooster zat constant rond de 125-130⁰c. Toen de saus mooi dik geworden was, hiermee de cake geglaceerd en vervolgens laten garen tot 80⁰c kern. 20 minuutjes laten rusten op de snijplank en hierna aangesneden. Wederom een geslaagd stukje vlees van de Weber.

IMG_20210328_172259.jpg


IMG_20210328_171117.jpg


IMG_20210328_171058.jpg


IMG_20210328_152535.jpg


IMG_20210328_142023.jpg


IMG_20210328_135453.jpg


IMG_20210328_134858.jpg


IMG_20210328_133552.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
Ziet er heerlijk uit.😃
Maar wat was er met de spek dan? Scheurde die?
Ja, naar mijn idee wel. Had geen zin om naar de Makro of de Slager te rijden, dus had 5 pakjes bij Plus meegenomen. Ietsiepietsie dikker gesneden, had een mooier resultaat gegeven denk ik. De smaak was er gelukkig niet minder om. Volgende keer maar eens experimenteren met andere groenten, of de verhoudingen wat anders zodat ik ook wat anders toe kan voegen. Zo'n bakblik is helaas niet van elastiek:eek:
 
Mooie cake! Ben dit recept ook al eens tegen gekomen. Heerlijk 😋
 
lekker he, zo'n cake
deze ziet er ook goed uit hoor
 
Ja mooie cake hoor, ziet er lekker uit die laagjes.
Ik heb er meer gezien deze week, krijg er daarom nu ook zin in. Ga wel voor een pittige Aziatische variant, om te proberen dan, wordt vervold!

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ziet er lekker uit. Ik heb er zelf ook één gemaakt afgelopen week. Net iets ander recept. Volgende keer ga ik dit ook eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan