BasBQ
Beef en Steak

Kipdijfilet cake

 

Wilco-G

Gemarineerd
Berichten
1.259
Afgelopen week had ik het al geroepen, ik zou een kipdijfilet cake maken .. nou dat ging toen mooi niet door door het weer, maar gisteren was het toch zo ver.
Na nog wat rondsnuffelen op internet was ik bij Slow Smoking bbq terechtgekomen en daar stond een recept wat ik grotendeels heb gevolgd, ook de rub die ze voor de kip gebruiken heb ik gemaakt en die smaakte goed, voor gebruik in het cakeblik heb ik wel de 30 gram extra suiker weggelaten.

Geen foto van de losse ingrediënten, wel in de vijzel ( er zaten hier en daar klontjes in de voorraad kruiden )

jZT5Gbl.jpg


Ook een portie bbq saus gemaakt via hun website, die beviel ook goed, de standard sauzen uit de winkel die een sterke rooksmaak hebben vind mijn vrouw niet lekker, deze wel ..

De ingrediënten ..

ILbxixi.jpg


De saus als resultaat na kort inkoken.

AKEuUUE.jpg


De kipdijfilet in middelmatig grote blokjes gesneden en in wat van de rub gezet.

37w66uS.jpg


Toen kwam het moment om het bakblik te gaan bekleden.

3FtfuKv.jpg


Heel het bakblik volgeknutseld met plakjes spek ( en er een paar zelf opgegeten :p ) een beetje van de kruidenrub over het pek gestrooid, en de kip mocht er op, en daarop een deel van de groente.

PknFPMs.jpg


Dat herhaald tot het bakblik vol en de kip en groente op was, nog een paar plakken jong belegen kaas er bovenop gelegd, het spek dichtgevouwen en een thermometer geplaatst.

2IkBEtE.jpg


de bbq opgesteld voor indirecte warmte.

rdL8mz1.jpg


Een beetje rookhout er bij.

ig7LIQH.jpg


Toen het blik er op gezet ( sorry foto verpest door vinger voor de lens :( ) en deksel er op.

Bij 55 graden kern uit het bakblik gehaald.

zrs7GRi.jpg


De cake weer op het rooster gelegd en royaal ingesmeerd met de bbq saus, toen door gegaard tot 77 graden, dat duurde nog best lang, temperatuur op het rooster is niet boven de 140 graden gekomen.

AnMkztt.jpg


Het resultaat ..

dsZjlxk.jpg


Alles bij elkaar een geslaagd project geworden, eerste keer zelf een bbq saus en een rub gemaakt en alles smaakte prima, we hebben er gebakken krieltjes bij gegeten, bij het snijden viel het vlees alleen wat uit elkaar maar dat mocht de pret niet drukken ;)

GEo7Y7d.jpg


Dank voor het lezen !
 
Ziet er smakelijk uit hoor. Mooi gedaan. En altijd leuk als je eigen rub en saus goed gelukt is en ook nog smaakt(y)
 
De kipdijcake ziet er lekker uit (y) ik heb het zelf nog nooit gemaakt of gegeten, moet ik ook maar eens gaan proberen 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan