BasBQ
Beef en Steak

Kip S(l)ho(w)arma met kaas

Captain

Sprokkelaar
Berichten
27
Na het zien van de Buffelo chicken dip in het boek van Jord kreeg ik trek in gesmolten kaas met wat kip.

Met dit mooie weer en mijn beperkte bbqtijd deze week besloten om de kipshoarma (gehaald bij onze lokale slager) op de bbq te bereiden met wat ingrediënten van de Buffelo Chicken.

Allereerst heb ik de shoarma gaar gemaakt in de gietijzeren pan met wat olijfolie. Dit deed ik tussen de 100 en 140 graden met wat geweekte (gemengde) rookhout snippers om een subtiele rooksmaak aan het kippenvlees toe te voegen. Dit is nog direct boven de kolen.

Het vlees is gaar, daar gaat wat kaas bij en we stellen hem ndirect op.

Wat gaat er op?

1 Handje geraspte kaas
1 Handje armezaanse kaas
2 plakjes Cheddar kaas
1 eetlepel roomkaas
1 stengel bosui

En

1 Handje gemengde rookhout

Dit laat je smelten en roer het goed door elkaar.

na een uur op 150 graden zit er een mooie goudbruine laag over het mengsel. Gooi 5 minuten je broodjes die je wat vochtig maakt, op de grill en laat deze mooi verkleuren.
Wat vers gesneden bieslook erover heen en smullen maar.

Bier van de dag: Corona met een limoentje

1D73D4B5-BA1C-4D2F-A965-091D3A32E9E3.jpeg


20720B4A-55CF-4D69-AC23-AB38114FCF6B.jpeg


082D9D34-2073-4F07-92A0-452AD136F9C4.jpeg


5916B24A-6615-459D-9381-4915639FC64E.jpeg
 
Bah, wat een vieze plaatjes zeg

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Niks mis mee, wel goed dat je het mes erin steekt om zeker te zijn dat het dood is 😉.
 
ziet er mooi en heel lekker uit maar is geen L&S ondanks de dome temperatuur van 100-140 graden is het in je skillet direct boven de kolen veel heter, de grillmarks op je broodjes verraden ook anders.
Ik verplaats deze naar High & Fast
 
Kom maar hoor. Hier Is nog plek 😋
 
ziet er mooi en heel lekker uit maar is geen L&S ondanks de dome temperatuur van 100-140 graden is het in je skillet direct boven de kolen veel heter, de grillmarks op je broodjes verraden ook anders.
Ik verplaats deze naar High & Fast
Het zit er inderdaad tussen in. Wel indirect maar met een heet rooster idd. De kip met lage temperatuur gerookt. Daarna als oven indirect de kaas laten smelten 👍🏻
 
Leuke reportage en mooie kleurrijke foto's. Bedankt voor het delen!
 
Lekker hoor
 
Ziet er goed uit. En zeker met al die kaas er in. En wat een heerlijke plaatjes. Water loopt me in de mond.
 
Dat ziet er lekker uit, die gaan we zeker eens proberen, fantastisch toch zo'n forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan