BasBQ
Beef en Steak

Kip drumsticks met een jasje van Dorito's

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.089
Beste bbq collega's,

Kip is een heel mooi stukje vlees. Iedereen lust het, veel variatie mogelijk en makkelijk verkrijgbaar.
Ooit eens overheerlijke chicken wings gemaakt met panko https://www.bbqgenootschap.nl/threads/panko-chickenwings-the-best-ever.29972/
Daar wilde ik op hemelvaartsdag eens een variant op maken.
De variatie op genoemd recept is:
- drumsticks ipv chicken wings
- gecrushte Dorito's Sweet chili ipv panko.

Voor de oplettende kijker: heb wat extra chickenwings bijgevoegd zodat we tijdens het klussen afgelopen vrijdag wat te snacken hadden.

Een dag eerder de kip al met rub en ui in en zak gedaan en in de koelkast. Donderdag middag de kip verder gemarineerd met aioli. Vlak voordat ze op de bbq gingen door de de dorito's gerold.
Tussen door ook nog ff Alabama White Saus gemaakt. Dat vinden we hier een gouden combi met chickenwings.

De pic's

20220526_160925.jpg


De kip gemarineerd met de aioli, de white sauce gemaakt en de dorito's gecrusht
20220526_161930.jpg


Vervolgens het bbq rooster klaargelegd zodat ik meteen de kip op het rooster kan leggen. Folie eronder om een bende te voorkomen. Ik loop met het rooster incl folie naar de bbq, daar laat ik het folie vallen en kan het rooster meteen in de bbq. Werkt perfect en geeft geen zooi.
20220526_163742.jpg


20220526_164355.jpg


20220526_170513.jpg


en na een uurtje indirect op ca 180gr met een beetje rookhout:

20220526_182734.jpg


Op het bordje met de white sauce, frietjes en een simpele salade



20220526_183013.jpg


Toppertje!!!
Ik zeg: maken!!!

We hebben super lekker gegeten. Helaas was er niets over voor het klussen de volgende dag want op een of andere manier weet mijn broertje altijd langs te komen als we kip eten.....
Gelukkig was er genoeg.

Dank voor het kijken

Rick
 
Die zien er echt heerlijk uit.

Blijft die chips een beetje plakken?

Deze ga ik binnenkort ook een keer maken, wij zijn niet zo’n fan van gepaneerde wings maar deze zien er echt goed uit.
 
Schuif maar door!!! Lijkt me heerlijk!!

Leuk recept gaan we maken!
 
Dat is echt lekker en ik zie dat je de juiste Dorito's hebt. Ik heb het enkel nog maar gemaakt met kipfilet (nuggets van gemaakt) en met kaas (cheesesticks). De eerste keer een vrij neutrale smaak van Dorito's genomen en kwam toch wat kruiding te kort. 2de keer met de pittige versie en dat was beter.
 
Die zien er echt heerlijk uit.

Blijft die chips een beetje plakken?

Deze ga ik binnenkort ook een keer maken, wij zijn niet zo’n fan van gepaneerde wings maar deze zien er echt goed uit.
Thnx kerel

Chips blijft goed plakken. Niet schromen om ze in de keukenmachine te gooien. Dat werkt het beste. Een beetje pulsen totdat ze naar wens zijn

En je kip goed insmeren met mayonaise of aioli. Dan plakt het zeker. Heb het hele potje gebruik, is precies genoeg :cool:

Je kan natuurlijk ook andere chips gebruiken.
Bolognese of zo :unsure:
 
Die zien er echt heerlijk uit.

Blijft die chips een beetje plakken?

Deze ga ik binnenkort ook een keer maken, wij zijn niet zo’n fan van gepaneerde wings maar deze zien er echt goed uit.


Daar hoef je je zeker geen zorgen om te maken. Gewoon klassieke manier van door de bloem, door het ei en de dorito's er rond. Vervelende is dat uiteindelijk je vingers er dik van vol hangen :D
 
Thnx kerel

Chips blijft goed plakken. Niet schromen om ze in de keukenmachine te gooien. Dat werkt het beste. Een beetje pulsen totdat ze naar wens zijn

En je kip goed insmeren met mayonaise of aioli. Dan plakt het zeker. Heb het hele potje gebruik, is precies genoeg :cool:

Je kan natuurlijk ook andere chips gebruiken.
Bolognese of zo :unsure:
Ah, jij hebt een andere basis gebruikt. Dat moet ik dan ook eens proberen met mayo.
 
Leuke variant. En ziet er heerlijk uit. Die ga ik ook een keer maken.
 
Eitje, bloem en dorito’s plakt ook goed.
 
Oei, mijn zoon is gek op dorito's. Mooi bordje vol

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Da ziet er goei spulleke uit Rick. Dat ga ik ook eens maken. TOP
En dat met je broer die in eens op het juiste moment voor de deur staat… hier komt ook altijd jan en alle man langs als er een stuk buikspek van de Q komt.
 
Dat ziet er echt lekker uit, proef je de smaak van de gebruikte chips ( zoals je al opmerkte.. misschien een keer Bolognese proberen .. ) echt goed terug ?
 
Da ziet er goei spulleke uit Rick. Dat ga ik ook eens maken. TOP
En dat met je broer die in eens op het juiste moment voor de deur staat… hier komt ook altijd jan en alle man langs als er een stuk buikspek van de Q komt.
En als ik bij hem voor de deur sta heeft ie alleen nog een restje Chinees van gisteren
 
Dat ziet er echt lekker uit, proef je de smaak van de gebruikte chips ( zoals je al opmerkte.. misschien een keer Bolognese proberen .. ) echt goed terug ?
Jawel, een beetje. Is natuurlijk een stuk minder dan als je zo de zak leeg eet
 
Goed werk Rick. Je brengt mensen op een idee.
Jammi jammi.
 
Dat ziet er heerlijk uit Rick. Denk dat ik dit ook eens ga proberen.
 
Dit gaat op het lijstje om te maken, ziet er fantastisch uit en ook de kids zullen we van smullen
 
Terug
Bovenaan Onderaan