BasBQ
Beef en Steak

Kettle Joe

@TitusJ va nu welke temperatuur kom je af?
Na 3 uur nog 150 graden krijg ik het idee dat je ergens een lek hebt.
220. Niet extreem hoog dus ofzo. Sluit je de bovenste schuif helemaal of gewoon alles pot dicht. Ik heb alles dicht gedaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
 
Zie ook mijn eerdere reactie .
Ik denk idd dat je een lek hebt.
Met alles dicht zijn de kolen zo uit en anders dan een volledig keramische kamado moet de buitenkant en de temperatuur dan snel zakken.
 
Je heb bij een kettle Joe best wel lekkage via de rand van de deksel en ook via de bovenste luchtschuif. Dat zie je goed met een stukje rookhout. Misschien een pakking monteren op de deksel. Staan verschillende voorbeelden op YouTube daarvoor
 
Vraagje. Hoe lang duurt het bij jullie voordat de kettle joe is afgekoeld. Nu na 3 uur is deze pas naar 150 graden gegaan terwijl alle openingen gesloten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Ik heb hem net om 18.00 de schuiven dicht gezet. Toen was hij 200 graden. Nu om 20.00 net onder de 100. Wel met slow roller

30FCA7A7-F502-49FF-9290-920CC8354873.jpeg
 
Na lang twijvelen heb ik er een besteld bij CoolBlue. Ze zijn in de aanbieding voor 449 euro meen ik. Toch heb ik niet echt het idee dat het aanslaat en hoop dat dit model wat meer support krijgt kwa accessoires.

Eerst indruk is erg goed, kwalitatieve hardware en in vergelijk met de Weber ketel waar ik nu mee kook gewoon echt stukken beter. De kolenmand alleen al weeg net zoveel als mn ketel. Dikke staven RVS, helemaal mooi.
Wel lekt er wat rook her en der dus ik zal een pakking gaan plakken op de onderdelen. Het luchschuifje beneden vind ik erg scherp en de aslade knelt behoorlijk waneer warm, ik ga KJ contacteren voor een nieuw exemplaar.

Kortom, mn Weber ketel kan weg, alle GBS inzetten gaan over en ik heb een hele leuke gril staan voor echt een schappelijke prijs.
 
Ow en het langzaam koelen herken ik, gaat heel snel op temperatuur maar duurt bij mij wel een uur of 2 eer hij terug is gekoeld. Ik ga er meer mee experimenteren en waneer ik weet welke houtskool ik standaard wil gebruiken zal ik wat posten
 
Ja hier idem, temperatuur controleren gaat naar een keer of 5 wel beter, zeg maar als hij een beetje ingevet is.
Ook heb ik vilt geplaatst op de rand van het deksel. Dit hielp enorm voor het dempen van het vuur na het bbqen maar ook de temperatuur gelijk houden met low en slow.
 
Ja ik heb inmiddels een pakking besteld op Amazon. Ik ben een beetje in de war hoe ik een platesetter hierin krijg. Ik lees her en der dat men Big Joe onderdelen gebruikt, maar hoe leg je die vast? De diameter is anders dus je kan toch niet een halve maan van een Big Joe hierin krijgen?
 
Ja ik heb inmiddels een pakking besteld op Amazon. Ik ben een beetje in de war hoe ik een platesetter hierin krijg. Ik lees her en der dat men Big Joe onderdelen gebruikt, maar hoe leg je die vast? De diameter is anders dus je kan toch niet een halve maan van een Big Joe hierin krijgen?
Ja de big joe past erin maarrr....
Hij is eigenlijk net te klein. Ik heb een ijzeren lat in het midden gemomteerd met 2 gaten voor de ijzer uitstekende delen van de kolen mand. Zie foto. Hopelijk zie je het, kan als je wilt vanavond wel een betere foto maken.
1658221767171.png
 
Als de lat in de lengte richting ligt onder het platte/rechte gedeelte van de platestetter dan snap ik em. Ik ben niet onhandig en heb toegang tot materiaal. Ik ga rommelen. Dank!
 
Als de lat in de lengte richting ligt onder het platte/rechte gedeelte van de platestetter dan snap ik em. Ik ben niet onhandig en heb toegang tot materiaal. Ik ga rommelen. Dank!
Klopt helemaal.
 
Na lang twijvelen heb ik er een besteld bij CoolBlue. Ze zijn in de aanbieding voor 449 euro meen ik. Toch heb ik niet echt het idee dat het aanslaat en hoop dat dit model wat meer support krijgt kwa accessoires.

Eerst indruk is erg goed, kwalitatieve hardware en in vergelijk met de Weber ketel waar ik nu mee kook gewoon echt stukken beter. De kolenmand alleen al weeg net zoveel als mn ketel. Dikke staven RVS, helemaal mooi.
Wel lekt er wat rook her en der dus ik zal een pakking gaan plakken op de onderdelen. Het luchschuifje beneden vind ik erg scherp en de aslade knelt behoorlijk waneer warm, ik ga KJ contacteren voor een nieuw exemplaar.

Kortom, mn Weber ketel kan weg, alle GBS inzetten gaan over en ik heb een hele leuke gril staan voor echt een schappelijke prijs.
Herkenbaar. Heb de Kettle nu 1 jaar en loop tegen dezelfde “problemen” aan als jij.
 
Ja de big joe past erin maarrr....
Hij is eigenlijk net te klein. Ik heb een ijzeren lat in het midden gemomteerd met 2 gaten voor de ijzer uitstekende delen van de kolen mand. Zie foto. Hopelijk zie je het, kan als je wilt vanavond wel een betere foto maken.
Bekijk bijlage 42519
verigens erg blij met deze input want een grilverhoger kopen voor een Big Joe is gewoon 100 euro extra op de deflectors. Dan heb je bijna weer een halve Keetle Joe gekocht! Helaas zie ik nu geen andere optie dan de deflectorplates te kopen om een beetje temperatuur controle te krijgen.
 
Goede deflector platen zijn besteld, net als een aspook en een gratelifter. Zaken die toch wel erg essentieel zijn. De pakking is binnen uit china via amazon en morgen een test doen of de lekkages weg zijn
a035b3d99ad0157601515ffbcac859e7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goede deflector platen zijn besteld, net als een aspook en een gratelifter. Zaken die toch wel erg essentieel zijn. De pakking is binnen uit china via amazon en morgen een test doen of de lekkages weg zijn
a035b3d99ad0157601515ffbcac859e7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben onwijs benieuwd. Dat lekken is echt irritant
 
Ben onwijs benieuwd. Dat lekken is echt irritant

95 procent is opgelost er is een klein walmpje te zien op 1 locatie maar je zit een beetje met het volgende. Het schanier is ontworpen met 2 standen met een vaste hoogte maat. Als je dikke zachtere pakkingen gaat proberen dan kom je hoger uit en ga je knijpen met je schanier. Maw je keept dan aan de voorkant open. Je kan de gaten gaan ruimen van de standen van het schanier maar ik zie dat niet direct zitten voor die laatste 5%.

De trek is sterk verbeterd en de bbq gaat sneller uit lijkt het maar heb dat niet met een thermometer getest. Voor 40 minuten werk en 12 euro op amazon. Dikke prima. Nog wel een sessie heter koken om de highheat seal te testen en dan met name de lijm of die blijft kleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
95 procent is opgelost er is een klein walmpje te zien op 1 locatie maar je zit een beetje met het volgende. Het schanier is ontworpen met 2 standen met een vaste hoogte maat. Als je dikke zachtere pakkingen gaat proberen dan kom je hoger uit en ga je knijpen met je schanier. Maw je keept dan aan de voorkant open. Je kan de gaten gaan ruimen van de standen van het schanier maar ik zie dat niet direct zitten voor die laatste 5%.

De trek is sterk verbeterd en de bbq gaat sneller uit lijkt het maar heb dat niet met een thermometer getest. Voor 40 minuten werk en 12 euro op amazon. Dikke prima. Nog wel een sessie heter koken om de highheat seal te testen en dan met name de lijm of die blijft kleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cool thx voor de update
 
Terug
Bovenaan Onderaan