Als ik tussen die twee zou moeten kiezen dan zou ik voor de Summit gaan.
Er zijn toch wel wat dingen aan de Kettle Joe die ik niet fijn vind. De topvent is niet goed ontworpen en lekt water de BBQ in (wat is dat toch bij al die BBQ ontwerpers…), de tafeltjes roesten en de thermometer is slecht (in mijn Kettle)
Ik heb de oude summit en daar heb ik dat het chroom op de bovenste regelaar wat afbladdert, verder niet storend en ik had hem niet nieuw uit de doos. Maar verder een hele fijne BBQ. Weet alleen niet hoe de nieuwe is met die enkele deflector.
Door deze opmerking ben ik op gaan letten of er bij mij water in lekt, maar hij staat onder een afdak dus dan valt dat wel mee.
Maar wel een easy fix gevonden. Toen ik 132 jaar geleden () mijn Weber kocht zat daar zo’n mooi bakje bij om je kolen te scheppen. Waardeloos ding, maar hij past wel strak om de topvent heen. Of het strak genoeg is bij veel wind weet ik nog niet, maar het gaat al een hele tijd goed.
Omdat hij onder een afdak staat ook (nog) geen last van roestende zijtafels.
@noskos: kan je toelichten wat er niet goed is aan de thermometer in jouw Kettle Joe?
Edit; ik heb jou review op you tube terug gekeken en ik denk dat je het bij m.b.t. de thermometer ook doelt op het vocht probleem.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst bewerkt: