BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters ronde 5!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Eindelijk is het dan weer zover, na lang wachten komt er weer een nieuwe ronde Heatermeters

Het wordt versie V5.0 deze keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM V5 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.

Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. Helaas vallen door de lage koers van de Euro tov. de Dollar de prijzen van de blowers en de probes duurder uit dan bij de vorige rondes,

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.

De inschrijving voor de complete heatermeters is gesloten, alleen DIY pakketjes kunnen nog besteld worden t/m 28 juni.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.
 
Aanmeldingen Complete HM;

Holkers
Drdre67
De-stillekracht
Wouter_
Robbertbbb
p0ng
Hb100
peter w
KamadoJor
Kempie
oibobo
Langeschenk
Eas
UltraSub
Danny77

1e reserve : Hermanusb

Aanmeldingen DIY Kit;

rljb1804
Hermanusb
 
Nosmo zei:
Eindelijk is het dan weer zover, na lang wachten komt er weer een nieuwe ronde Heatermeters

Het wordt versie V5.0 deze keer.
Ik ga net zoals de vorige keer complete heatermeters bouwen en ook weer zelfbouw pakketjes samenstellen.

De HM V5.0 heeft als optie om een thermokoppel te gebruiken als pit probe en er komen dus twee pit probe opties, met of zonder thermokoppel. De thermokoppel heeft als voordeel dat de maximale temperatuur hoger ligt (maximaal 500C) , de probes zijn wat robuster en eenvoudiger te verkrijgen. De prijs van de HM is voor de thermokoppel uitvoering wel iets duurder.

Het was bij de eerste serie HM's eigenlijk niet de bedoeling dat er afwijkende bestellingen gedaan konden worden zoals HM's zonder raspberry PI of zonder probes. Omdat er toch een aantal aanvragen voor speciaaltjes kwamen heb ik dat wel gedaan, maar de hele administratie wordt daar erg lastig van en er gaat toch wel erg veel tijd zitten in het controleren en bestellen. Ik maak dus geen speciaaltjes meer!

De mogelijke opties zijn;

- Optie 1: Standaard pre-build HM als complete set maar zonder probes of blower.

- Optie 2: Voor de zelfbouwers, een bouwpakket met alle losse onderdelen die je nodig hebt om een HM4.2 printje te bouwen en een kastje. Deze printjes ga ik niet assembleren! Alle andere onderdelen zoals een RPI zul je dan zelf moeten regelen.

Optioneel zijn er probes, blowers en adapters voor de blowers bij te bestellen. Helaas vallen door de lage koers van de Euro tov. de Dollar de prijzen van de blowers en de probes duurder uit dan bij de vorige rondes,

De prijzen zijn;

De eerste optie komt op ?124,-- of ?130,-- voor de TC versie, excl verzending.
Je krijgt dan een compleet gebouwde HM V5.0 in een 3D geprint kastje inclusief wifistick en een 12V voeding.

De tweede optie kost ?72,-- of ?78,-- voor de TC versie, excl verzending.
Hiervoor krijg je een HM 4.1a printje, de losse elektronische onderdelen voor een HM4.1 en een 3D geprint kastje.

De kastjes zijn te krijgen in de volgende kleuren; zwart, zilver (glimmend grijs) en blauw.

Optioneel zijn;
? Een set met 2 probes voor. ?29,--
? Of een set met 4 probes voor. ?58,--
? Een Auber 6.5 CFM blower voor. ?58,--  Deze fan past zonder adapter op een WSM.
? Een adapter voor de montage van de blower op een Kamado. ?3,70 Deze zijn in verschillen de maten te krijgen.

De inschrijving loopt t/m 28 juni.

Bestellen kan alleen hier. Als jullie het formulier ingevuld hebben stuur ik per PM een bevestiging met de totaalprijs en de betalingsgegevens.
Ik zou wel willen maar klikken op de link geeft invalid url.
Is dat een instellingdingetje bij mij of hebben meer mensen dit?
 
De URL van de link was fout, nu zou het wel moeten werken.
 
Respect voor de meesterbouwer! Hier een zeer tevreden gebruiker van de 1e ronde (toen specials nog mochten ;) )
 
Kan die blower ook (makkelijk) op een UDS gemonteerd worden?
Of is dit simpel te "converten"?
Zo ja, dan ga ik nu meteen bestellen!
 
Wouter_ zei:
Kan die blower ook (makkelijk) op een UDS gemonteerd worden?
Of is dit simpel te "converten"?
Zo ja, dan ga ik nu meteen bestellen!

Er is zelfs een speciale adapter te koop voor een UDS. Kost ongeveer ?15 , maar als je kunt lassen is dit ook simpel zelf te maken.
 
Nosmo zei:
Wouter_ zei:
Kan die blower ook (makkelijk) op een UDS gemonteerd worden?
Of is dit simpel te "converten"?
Zo ja, dan ga ik nu meteen bestellen!

Er is zelfs een speciale adapter te koop voor een UDS. Kost ongeveer ?15 , maar als je kunt lassen is dit ook simpel zelf te maken.
Ik zou niet eens weten hoe een las apparaat eruit ziet... :)
We zien wel hoe ik 't ga aansluiten als 't binnen is. Komt vast wel goed. Bestelling geplaatst!
 
robbertbbb zei:
Besteld inc tc (connector)
Maar moet ik nog wel zelf een tc probe bestellen?

Als je bij de HM ook probes besteld, is bij de TC versie van de heatermeter ??n van de probes een thermokoppel. Bij een normale HM krijg je alleen Maverick probes.

De thermokoppels die ik ga leveren worden hoogst waarschijnlijk deze;
TC-K6A.jpg
 
Nosmo zei:
robbertbbb zei:
Besteld inc tc (connector)
Maar moet ik nog wel zelf een tc probe bestellen?

Als je bij de HM ook probes besteld, is bij de TC versie van de heatermeter ??n van de probes een thermokoppel. Bij een normale HM krijg je alleen Maverick probes.

De thermokoppels die ik ga leveren worden hoogst waarschijnlijk deze;
TC-K6A.jpg
Top!!
 
Potjandorie zeg, net een (te dure) HM 4.1 besteld in de US, omdat ik dacht dat dit nog wel tot september kon gaan duren...

Voor jullie informatie; ik heb besteld & betaald (en het is al verzonden naar me);
1x heatermeter v4.1 TC versie (zonder RPi) $120
1x Case B TC Black $30
1x Wifi Edimax adapter $10
3x Thermoworks meat probes (16$/stuk)
2x Thermoworks crocodile clip oven probes (38$/stuk)
1x Rotodamper(servo) with Adapter board Black $40
1x Express shipping costs..

En zo ziet het er dan uit, ik moet het nog in ontvangst nemen...
20150607_004916.jpg


Dus jullie zijn een stuk goedkoper uit zie ik zo!
 
Bij wie heb je dit besteld als ik vragen mag?
 
Dit ziet er wel erg gaaf uit, klasse!

Wat is het verschil tussen de thermokoppel en compleet uitvoering?
 
don zei:
Dit ziet er wel erg gaaf uit, klasse!

Wat is het verschil tussen de thermokoppel en compleet uitvoering?

Het enige verschil is dat er een ander type sensor wordt gebruikt voor de pit probe, verder is alles het zelfde. Voor de thermokoppel uitvoering zijn er wat extra onderdelen nodig en dat zorgt voor het prijsverschil.
 
Wil graag een set bestellen,  maar zit me rot te zoeken wat een thermokoppel is. Ik heb nog probes over van mn igrill2, werken die ook?
 
p0ng zei:
Wil graag een set bestellen,  maar zit me rot te zoeken wat een thermokoppel is. Ik heb nog probes over van mn igrill2, werken die ook?
Een thermokoppel is een sensor die tegen hogere temparaturen kunnen.
De normale sensor stopt bij 350 dacht ik.
Terwijl je op een big green egg of vergelijkend model bij pizza 400-500 graden komt.
En mocht je dat willen meten. Dan kan dat dan.
 
Kijk! Daar ben ik blij mee. Ben net bezig met UDS bouw en met deze heatmeter incl. Blower wordt het echt een feestje. Dank Nosmo, +1 voor hb100  B-)
 
Had nog even een paar vragen voor ik instap in v5.

1 de tc versie als ik hier voor een set van 4 probe's bestel zijn het dan 2 term koppels en 2 mavric probe of is het 1  tc en 3 gewone probe's?

2 welke versie RPI zit er bij?

Ik hoor het graag om daarna ook in te stappen in dit geweldige project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan