BasBQ
Beef en Steak

Kant en klare Heatermeters, de derde ronde!

bij mij was hij bij de buren afgeleverd... en die waren daarna even weg  X(

maar nu heb ik haar hier ook liggen, game on!!

Piet, heel erg bedankt. Voor de andere forum-leden ik hoop voor jullie dat ronde 4 binnenkort los gaat.
 
Ivo-tje zei:
Nosmo, hoe zit het met de linux updates?
Neem aan dat de HM op raspbian ofzo is gebaseerd met een handje apps er extra bij...

De HM draait op een aangepaste versie van openWRT. Bryan Mayland onderhoud alle software en er zijn van tijd tot tijd updates. Deze zijn via de web interface te installeren. Deze batch is uiteraard van de nieuwste software voorzien.
 
Ezechiel zei:
Na een keer of 30 heropstarten is de foutmelding weg, tevens lijkt mij dan de temperatuur van probe3 correcter.

De temperatuur van probe3 is toch al niet zo betrouwbaar, de sensor zit vlak bij het verlichtingsledje van het display en die produceert toch nog wel wat warmte. Je kunt een negatieve offset invullen voor probe3 om het wat meer met de werkelijkheid te laten kloppen. Ik loop er hard over na te denken om de interne sensor in het vervolg weg te laten.
 
Al een paar dagen binnen, vandaag uitgepakt. Leuke gadget, maar problemen met de wifi, geen contact mee te maken (zowel laptop als Android tablet/telefoon, netwerk wel zichtbaar).

Morgen maar eens mee gaan rommelen, in ieder geval bedankt voor het knutselen en regelen..
 
Hoi,
hier is mijn oranje Angelique ook binnen!:) Joepie!

maar...
na het gelijktijdig verbinden met LAN en WLAN (client mode), werden beide verbindingen verbroken. (ik wil hem gebruiken in WIFI client mode)
Heb dan maar een reset config gedaan, maar 't baat niet meer: geen connectie meer op zowel wlan of LAN kant.
de LAN kant maakt zelfs geen fysieke connectie meer. (dus zeker al geen DHCP requests)
enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt er op dat de PI dood is...

PS wat ik wel had opgemerkt, is dat de probes (voelbaar) onder spanning zitten! (niet echt gezond lijkt me...)
 
Heb mijn 'Black Betty' inmiddels afgehaald en grotendeels ingesteld :)
Maar ben volgens mij helemaal vergeten om Nosmo onwijs te bedanken!

Dus bij deze Nosmo:
bedankt.png
 
wimpie007 zei:
Hoi,
hier is mijn oranje Angelique ook binnen!:) Joepie!

maar...
na het gelijktijdig verbinden met LAN en WLAN (client mode), werden beide verbindingen verbroken. (ik wil hem gebruiken in WIFI client mode)
Heb dan maar een reset config gedaan, maar 't baat niet meer: geen connectie meer op zowel wlan of LAN kant.
de LAN kant maakt zelfs geen fysieke connectie meer. (dus zeker al geen DHCP requests)
enig idee wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt er op dat de PI dood is...

PS wat ik wel had opgemerkt, is dat de probes (voelbaar) onder spanning zitten! (niet echt gezond lijkt me...)

Kun je ook niet meer verbinden met 192.168.200.1 ? dat is het fallback IPadres en zou altijd moeten werken.

Spanning op de probes is niet goed, dat ligt waarschijnlijk aan de voeding. Heb je een andere 12V voeding om dat even te testen? Als het de voeding is bestel ik een nieuwe voor je.
 
heb nu een 12v 0.6A voeding er aan hangen, spanning is momenteel niet meer voelbaar, maar qua PI is er geen beweging meer.
fallback ip is ook niet bereikbaar, aangezien er geen fysieke verbinding meer gemaakt wordt op LAN. (ledje brand niet, en melding "kabel niet aangesloten"...:(
 
wimpie007 zei:
heb nu een 12v 0.6A voeding er aan hangen, spanning is momenteel niet meer voelbaar, maar qua PI is er geen beweging meer.
fallback ip is ook niet bereikbaar, aangezien er geen fysieke verbinding meer gemaakt wordt op LAN. (ledje brand niet, en melding "kabel niet aangesloten"...:(

Je zou ook nog even kunnen testen of de SD kaart nog goed in de RPI zit, ze komen wel eens los tijdens transport.
 
is ook getest. eens uit/in gebracht, maar geen soelaas.
PWR led brand rood, ACT flikkert enkele keren groen, en houdt er dan mee op.
ik veronderstel dat deze wel een seconde of 20-30 moet flikkeren voor de img geladen is...?
 
@nosmo:
kan ik ergens je image files van de SD kaart downloaden?
ik vermoed dat deze corrupt zijn geraakt om de een of andere reden...
 
bij wijze van test een 1Gig kaartje genomen, NOOB image er op, en nu lijkt de PI te booten. (ACT is flashing, en LAN ledjes beginnen te knipperen)
alles lijkt dus te wijzen op SD kaartje en/of image er op...
 
wimpie007 zei:
bij wijze van test een 1Gig kaartje genomen, NOOB image er op, en nu lijkt de PI te booten. (ACT is flashing, en LAN ledjes beginnen te knipperen)
alles lijkt dus te wijzen op SD kaartje en/of image er op...

Ik zit op het moment in Mexico en ik heb geen toegang tot mijn image file op dit moment. Ik zal je straks als ik in het hotel ben even de link naar de standaard image sturen dan kun je alvast aan de slag. Als ik weer thuis ben stuur ik je mijn image file even via de email.
 
Hoi Nosmo,
ik heb de standaard image op mijn reserve SD kaartje gezet, en met een eigen 12V voedingetje draait hij weer.
(http://capnbry.net/linkmeter/snapshots/bcm2708/)
yes:)

momenteel lijkt t er op dat die voeding iets defect heeft gekregen. oa 't kaartje corrupt. de voeding blijft voorlopig gewoon uit mijn orange doosje.
De interne temperatuurssensor heeft t precies ook begeven, die toont iets van 126 graden. lijkt me net iets te veel van 't goeie;)) was de eerste keer dat hij bootte met de originele voeding wel ok.
enfin, we wachten even af!
Moet wel zeggen - los van deze 'miserie' zoals we in Belgenland zeggen - , knap doosje, mooie afwerking, mooie connectors... hulde!
 
Mooi dat het weer werkt, ik ga een nieuwe voeding voor je bestellen, en zodra ik weer thuis ben neem ik even contact met je op voor de image.

Voor de interne sensor heb je andere co?ffici?nten nodig klikker de klik.

Update: De voeding is besteld en wordt rechtstreeks vanuit China naar jouw huisadres gestuurd.
 
Had die waarde al veranderd, maar dacht dat - bij het insteken van een externe probe - die dan automatisch zou  veranderen naar andere type. Had gedroomd dat hij dat deed voordat de flash corrupt was geraakt. Niet dus:)
 
collega heatermeter-eigenaars,
hebben jullie ook het fenomeen dat, bij het overgaan van 0% naar een lage blower speed (als test bv. 1 of 2 %), de fan even hevig blaast vooraleer terug te vallen op een lage snelheid?
groeten,
 
wimpie007 zei:
collega heatermeter-eigenaars,
hebben jullie ook het fenomeen dat, bij het overgaan van 0% naar een lage blower speed (als test bv. 1 of 2 %), de fan even hevig blaast vooraleer terug te vallen op een lage snelheid?
groeten,

Ja, maar dit is volgens mij ook normaal, je moet op een motortje eerst 'even meer' power zetten om hem in beweging te krijgen.
Daarna kan de snelheid omlaag om hem te laten draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan