Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even voor alle duidelijkheid, nu mijn Belgisch-Nederlands woordenboek op zolder ligt, met alles toe laten, wordt alles dicht laten bedoeld? En niet alle lucht toe laten?wimpie007 zei:Op de WSM is het kwestie van onderaan alles toe te laten
Heb nu twee cooks met de HM achter de rug en ook bij mij werd het doel (110) flink overschreden. Twee maal ging het tot 140. De eerste keer was de cook te kort (bacon een uur of twee) om een trend te zien, tweede cook (ribs 2-2-1) ging de temperatuur na 3 uur richting de 110, waar hij het laatste uur netje is blijven hangen.xerogee zei:Het lijkt allemaal goed te gaan, de eerste keer werd de target-temp ruim overschreden. Daarna schommelde hij heel langzaam terug naar de ingestelde waarde.
Ergens las ik ook dat je de brandende kolen het liefst aan de andere kant van de lucht-inlaat op de niet-brandende kolen zou moeten leggen. Iemand daar ervaring mee op een WSM?
eikie zei:Heb nu twee cooks met de HM achter de rug en ook bij mij werd het doel (110) flink overschreden. Twee maal ging het tot 140. De eerste keer was de cook te kort (bacon een uur of twee) om een trend te zien, tweede cook (ribs 2-2-1) ging de temperatuur na 3 uur richting de 110, waar hij het laatste uur netje is blijven hangen.xerogee zei:Het lijkt allemaal goed te gaan, de eerste keer werd de target-temp ruim overschreden. Daarna schommelde hij heel langzaam terug naar de ingestelde waarde.
Ergens las ik ook dat je de brandende kolen het liefst aan de andere kant van de lucht-inlaat op de niet-brandende kolen zou moeten leggen. Iemand daar ervaring mee op een WSM?
Aangezien het vasthouden van 110 graden wel lukt, echter niet in het begin, denk ik dat ik iets fout doe met de start. Teveel brandende briketten (eerste keer 20, tweede keer 10), te dicht bij de blower (nu in het midden van de brikettenstapel), te veel op een hoopje? Eventueel iets mis met de instellingen in de HM zodat hij te lang doorgaat met opwarmen en zo het doel ruimschoots overschrijdt (heb de waardes uit de handleiding erin staan voor een WSM)?
Volgende keer maar eens een flink stuk varken op de WSM, kijken of een andere opstelling (briketten verder van blower en meer verspreid) wat verbetering brengt.
jjbakker zei:Ik zie dat er ondertussen wel aardig wat nieuwe firmwares uit zijn. De laatste van 3 oktober.. Is het slim om die te upgraden?