BasBQ
Beef en Steak

Kamado newbie

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.126
Hallo, ik ben Daniel, 44 jaar en wonende regio Leuven in BE, maar afkomstig van Limburg en zelfs van de 2 kanten van de Maas :)

Vroeger was ik van principe dat echte BBQ op houtskool moest, maar dan ooit laten overtuigen dat gas toch 'oh zoveel makkelijker' was. Dus destijds als huwelijkscadeau een grote gasBBQ gekregen. Hebben hem al van 2015 en 3 BBQ's terug was de eerste gasfles leeg :). Ik kwam er al snel achter dat er een enorm poestwerk aan is, daar waar alle vettige sappen bij houtskool gewoon in de houtskool terecht komen en je het niet hoeft te poetsen, buiten het rooster.

Desondanks ik geen keukenprins ben, en ook soms graag wat lui, zit ik al een paar maanden met een Kamado in gedachte. Ondertussen ook al heel veel gelezen en voor mijn vaderdag een heel rookpakket gekregen van zoontje en de vrouw om het dan op de GasBBQ te doen, wat ook wel aardig gaat. Maar houtskool blijft kriebelen, dus vandaag de Kamado Joe Classic 1 besteld. Normaal wordt hij volgende week geleverd. Heb m niet bij de eerste de beste online shop gekocht.

Op het net is er veeeeeel te veeeeel nuttige info te vinden waardoor je soms het bos door de bomen niet meer ziet. En daarom kom ik hier op het forum wat rondneuzen om heel veel tips op te doen en ook de nodige vragen te stellen als het nodig is.
Vlees is ook al besteld rechtstreeks bij een boer (schoonbroer van de buren), maar deze doet enkel rund van witblauw. Maar daar zal ik dan maar mee beginnen. Heb 2 tomahawks besteld, een 2kg short ribs en nog 2 dikke entrecotes. Maar eerst gaan we nog een weekje op vakantie en daarna ga ik eens aan de slag met roken en low & slow.

Ik hoop hier veel nieuwe dingen te leren en heb daarnet een topic gevonden met s'mores die er overheerlijk uitzagen. Dus dat ideetje gaat al mee.

Alvast bedankt iedereen.
 
Welkom Daniel. Aan die Kamado ga je zeker veel plezier beleven. Alvast een fijne vakantie en we zien de verhalen graag verschijnen!
 
Welkom Daniël en veel plezier met je nieuwe barbecue.
 
Hoi Daniel,
welkom bij het Genootschap.
 
Welkom bij het genootschap
Aan de voorbereidingen ligt het niet
 
Net mailtje gehad dat de Joe vrijdag Rond 14.30u geleverd wordt.

Denk dat ik dan zondag een test ga draaien met een dikke entrecote van 1kg. Als ik deze vrijdagmiddag bevroren in de koelkast leg, is hij dan tegen zaterdagavond ontdooid? Want il hem dan ff met zout versieren en in folie draaien om dan zondag avond een reverse op te doen.

Of heeft ie langer nodig om te ontdooien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan