BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe classic 2 of 3

 
 

Patje

Vuurmaker
Berichten
62
Wie van de mensen hier heeft zich al echt verdiept in de classic 2 en 3?

Er zit logisch een redelijk prijsverschil in, is dat prijsverschil het twijfelen waard?

Kan iemand mij vertellen waarom de keuze tussen de 2 of 3?

Het frame valt bij mij al af aangezien hij in een keuken geplaatst gaat worden.

Alvast bedankt!
 
De afweging bij mij tussen de 2 en 3 was toch het voordeel van een hogere basis en slow roller.

Dat ding werkt echt voortreffelijk.

Als je hem in een kar zou zetten heb je ook nog het voordeel van de stalen plankjes.
 
Ik heb zelf maar een classic 1. Doet perfect wat hij miet doen, maar ergens had ik toch liever de classic 2 gehad. Voor mij persoonlijk bied de classic 3 geen meerwaarde. Maar dat is voor ieder persoonlijke keuze.

Je had best met afgelopen black friday gekocht. Dan had je voor de prijs van de classic 2 een classic 3 gehad.
 
Ik heb zelf maar een classic 1. Doet perfect wat hij miet doen, maar ergens had ik toch liever de classic 2 gehad. Voor mij persoonlijk bied de classic 3 geen meerwaarde. Maar dat is voor ieder persoonlijke keuze.

Je had best met afgelopen black friday gekocht. Dan had je voor de prijs van de classic 2 een classic 3 gehad.
Ja dat weet ik, maar toen dacht ik nog een jaartje deze kamado te houden😅 bedankt voor je bericht!
 
De afweging bij mij tussen de 2 en 3 was toch het voordeel van een hogere basis en slow roller.

Dat ding werkt echt voortreffelijk.

Als je hem in een kar zou zetten heb je ook nog het voordeel van de stalen plankjes.
Bedankt voor je bericht!
 
Ik heb zelf een 3 sinds black friday. Heel erg tevreden mee. Meer levels/hoogte dan de 2 en vind de sloroller voor low&slow (doe ik het meest) echt top.

Wel kan je die eventueel ook los voor de 2 kopen.

Uiteraard ligt het natuurlijk ook aan je budget. Als je budget hoog genoeg is, zou ik zelf voor de 3 gaan. Je gaat er waarschijnlijk de komende 10 a 20 jaar op koken.

Uiteraard is de 2 ook een super goede kamado.
 
+1 voor de extra hoogte, slowroler en aluminium zij tafeltjes.
 
De black friday aanbiedingen bij bbq experience center waren voor mij ook reden om voor de 3 te gaan. De marges zijn blijkbaar groot dus er kan ook zonder black friday best iets van de prijs af, zeker op zulke bedragen. Gewoon vragen wat er kan, liefst face to face maar via telefoon kan eventueel ook. En je niet laten afschepen met een lullig barbecuepakketje waar je toch niets aan hebt. De volle mep betalen kan altijd nog!
 
De afweging bij mij tussen de 2 en 3 was toch het voordeel van een hogere basis en slow roller.

Dat ding werkt echt voortreffelijk.

Helemaal mee eens! Heel tevreden mee, blij dat ik voor de 3 ben gegaan.
 
Mijn kj2 doet t prima. Daar heb ik geen spijt van. Destijds was t prijsverschil met de kj3 iets te groot. Als de slowroller echt zo veel beter resultaat geeft, en je hebt t budget, gelijk voor de kj3 gaan.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zelf ook al een poosje aan het kijken. Neig dan toch naar de 3, lijkt me dat als je zo'n ding 10-20 jaar gebruikt dat prijs verschil ook niet meer uit maakt. Maar in mn achterhoofd blijft dan toch het stemmetje: "Wat als er een KJ classic 4 dit voorjaar uit komt?"

Heb dus nog geen knoop doorgehakt ;)
 
Zelf ook al een poosje aan het kijken. Neig dan toch naar de 3, lijkt me dat als je zo'n ding 10-20 jaar gebruikt dat prijs verschil ook niet meer uit maakt. Maar in mn achterhoofd blijft dan toch het stemmetje: "Wat als er een KJ classic 4 dit voorjaar uit komt?"

Heb dus nog geen knoop doorgehakt ;)

Dacht ff, 'ow er komt een 4'. Dus ff aan het googlen geslagen en ik kan niets vinden van een Classic 4. Dus zou me daar dus niet op toeleggen.
 
Maar in mn achterhoofd blijft dan toch het stemmetje: "Wat als er een KJ classic 4 dit voorjaar uit komt?"
Tja, als je zo'n stemmetje hoort dan komt daarna ongetwijfeld een stemmetje met "Wat als er een KJ classic 5 of Special Edition ... uit komt?" :rolleyes:
Ondertussen kun je en had je al kunnen genieten van een KJ! ;)
 
Zelf ook al een poosje aan het kijken. Neig dan toch naar de 3, lijkt me dat als je zo'n ding 10-20 jaar gebruikt dat prijs verschil ook niet meer uit maakt. Maar in mn achterhoofd blijft dan toch het stemmetje: "Wat als er een KJ classic 4 dit voorjaar uit komt?"

Heb dus nog geen knoop doorgehakt ;)

Koop een BGE dan zit je niet met die problemen :ROFLMAO:
 
Dacht ff, 'ow er komt een 4'. Dus ff aan het googlen geslagen en ik kan niets vinden van een Classic 4. Dus zou me daar dus niet op toeleggen.
Hah nee, nog niks bekend. Maar zou niet heel raar zijn toch? Die classic 3 is al een aantal jaartjes op de markt.
 
Hah nee, nog niks bekend. Maar zou niet heel raar zijn toch? Die classic 3 is al een aantal jaartjes op de markt.
Als je steeds op het laatste nieuwe moet wachten, dan blijf je gewoon bij het oude. Dan kun je zelfs geen fiets of auto meer kopen. Er komt elk jaar wel wat nieuws. Ik heb een KJC1 en een vriend een KJC2. Ik heb nog geen smaakverschil geproefd :ROFLMAO:
 
Wanneer de extra hoogte, slowroler en aluminium tafeltjes me niet zoveel interesseren, zou ik mogelijk de kj1 hebben genomen. Want tegenwoordig heeft de nieuwe KJ 1 ook een firebox uit meerdere delen.

Dan is het verschil tussen de 1 en 2 alleen nog de topvent, scharnier, kolenmand en vilt denk ik?
Dan zou ik zelf alleen nog los de kolenmand bij kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan