BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe classic 2 of 3

Wanneer de extra hoogte, slowroler en aluminium tafeltjes me niet zoveel interesseren, zou ik mogelijk de kj1 hebben genomen. Want tegenwoordig heeft de nieuwe KJ 1 ook een firebox uit meerdere delen.

Dan is het verschil tussen de 1 en 2 alleen nog de topvent, scharnier, kolenmand en vilt denk ik?
Dan zou ik zelf alleen nog los de kolenmand bij kopen.
De topvent is ruk, de coating bladerd steeds af.
De kolenmand zit ook niet bij de 2, maar bij de 3.
De slowroller heb ik geen ervaring mee, maar is wel dezelfde coating ....
Het vilt en het scharnier zijn top, maar het scharnier is niet langer uniek.

Als geld blijkbaar geen issue is, zou ik nog even naar andere merken kijken waar je minder problemen over leest 😏.
 
Ik heb zelf de kj classic 3 wat ik een groot voordeel vind van de slow roller en het divide en concer systeem dat je dubbel in direct kan grillen
En dat je geen hete zone rond je rooster waar door je je hele rooster kan gebruiken bij low en slow. wat je met alleen deflector platen nog wel hebt. Ik heb ook gehoord dat een classic 3 stabieler in de temperatuur is als de classic 2 maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
 
Wanneer de extra hoogte, slowroler en aluminium tafeltjes me niet zoveel interesseren, zou ik mogelijk de kj1 hebben genomen. Want tegenwoordig heeft de nieuwe KJ 1 ook een firebox uit meerdere delen.

Dan is het verschil tussen de 1 en 2 alleen nog de topvent, scharnier, kolenmand en vilt denk ik?
Dan zou ik zelf alleen nog los de kolenmand bij kopen.
Kolenmand is standaard vanaf de 3. Bij de 1 en 2 zit deze er niet bij.

Persoonlijk had ik bij nader inzien de 2 liever gehad. Niet omwille de topvent, maar voor het scharnier en de sluitklep. Ik heb de fiberglas op de 1 en dat gaat wel, maar die sluitklep sluit in dat geval nog beter af en dan kan je de boven en onderzijde tegelijk vervangen.
 
Dat schanier van de kj 2 prachtig.... Maar hoe gaat dat met een roteserie,,? Blijft de klep dan wel dicht?
 
Kolenmand is standaard vanaf de 3. Bij de 1 en 2 zit deze er niet bij.

Persoonlijk had ik bij nader inzien de 2 liever gehad. Niet omwille de topvent, maar voor het scharnier en de sluitklep. Ik heb de fiberglas op de 1 en dat gaat wel, maar die sluitklep sluit in dat geval nog beter af en dan kan je de boven en onderzijde tegelijk vervangen.
Toen ik de 2 kocht, was het prijsverschil "slechts" 200 euro tussen de 1 en 2. Nu kun je inmiddels ook redeneren dat je voor de prijs van de kj2 2x een kj1 koopt.... Is ook wel interessant 😏



Yep, werkt hetzelfde. Gewicht is voldoende om het dicht te houden.
 
Dat schanier van de kj 2 prachtig.... Maar hoe gaat dat met een roteserie,,? Blijft de klep dan wel dicht?
Is een beetje afhankelijk van hoe de veer is ingesteld. Zoals ik m’n KJBJ3 heb ingesteld om volledig open te blijven staan zonder eerst zo’n 10cm te zakken wanneer ik het deksel loslaat, blijft ie net niet lekker rusten op de ring van het spit.
Maar dat los ik op door een halve baksteen op de handgreep te leggen.

Kan heel goed dat dit een verschil is tussen KJC en KJBJ.
 
Toen ik de 2 kocht, was het prijsverschil "slechts" 200 euro tussen de 1 en 2. Nu kun je inmiddels ook redeneren dat je voor de prijs van de kj2 2x een kj1 koopt.... Is ook wel interessant 😏

Toen ik hem kocht was het prijsverschil bijna €500 met de 2, maar afgelopen Black Friday was de prijs van zo een KJC2 wel heel erg interessant. Een vriend van me is ervoor overstag gegaan. Maar hoe dan ook, ben ook nog heel tevreden van mijn KJC1 en ook van de Junior.
 
Het blijft ons toch bezig houden he hahaha... Ik heb de keuze nog niet kunnen maken maar de kjc2 heeft voor nu wel mijn voorkeur!
 
Het blijft ons toch bezig houden he hahaha... Ik heb de keuze nog niet kunnen maken maar de kjc2 heeft voor nu wel mijn voorkeur!
Kijk gewoon naar je budget, wat je er aan uit wilt geven en waar je een goed gevoel bij hebt. . Maar mocht je budget toereikend zijn, dan zou ik iig andere merken ook meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan