BasBQ
Beef en Steak

Kamado bij Action.

martinh123 zei:
gaastra zei:
Kalimero zei:
Het action onderstel is wel beter, daar word de Kamado ondersteund langs de onderkant.

Bij het onderstel van de Lidl bv zit de ring strak rond het midden van je ei.
Als je hem heel heet stookt is dat een zwak punt, BGE mini had ook zo een onderstel met een ring in het midden.

Die van Lidl is 40? meer dan de action.
Bij xenos nog iets meer, 179?
En bij Blokker zie ik hem staan voor 290?  :-O

http://www.blokker.be/nl/tuin/barbecues/houtskoolbarbecues/patton-kamado-grill-13-zwart

De action blijft toch de goedkoopste die ik ooit heb gezien.  B-)
Die variant die je van de Blokker linkt is misschien vergelijkbaar met die van de Lidl maar dan wel met een merknaam, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Diegene die ik bedoel is deze a 99 euro dus dat ontloopt die van de Action niet heel veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Probleem is dat hij niet te koop is (uitverkocht)
Behalve dan dat ik hem dus weer in de etalage zag staan zoals ik aangaf, maar we gaan off-topic


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze week voor het eerst de Action-Kamado gebruikt en moet zeggen, prima ding voor 100 euro. Gewoon vlees erop ging prima, zeker het geld waard. Ben wel benieuwd of met een zelf gemaakte platesetter er genoeg kolen in passen voor een low&slow sessie
 
Holkers zei:
Deze week voor het eerst de Action-Kamado gebruikt en moet zeggen, prima ding voor 100 euro. Gewoon vlees erop ging prima, zeker het geld waard. Ben wel benieuwd of met een zelf gemaakte platesetter er genoeg kolen in passen voor een low&slow sessie

Anders gewoon wat bij vullen halverwege?
 
Holkers zei:
Deze week voor het eerst de Action-Kamado gebruikt en moet zeggen, prima ding voor 100 euro. Gewoon vlees erop ging prima, zeker het geld waard. Ben wel benieuwd of met een zelf gemaakte platesetter er genoeg kolen in passen voor een low&slow sessie
Laatste keer ribs als 2-1,25-1 zonder bijvullen, met vooralsnog het gietijzeren pannetje als deflector. Was achteraf nog meer houtskool over dan ik had gedacht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Loop ik net "onze" action binnen om wat nieuwe alu schasltjes te halen, zie ik naast de kassa een hoopje tuin spuilen staan. En net tussen de spulletjes zie ik het woordje kamado staan.

Ze hadden dus per ongeluk nog een kamadootje staan. Meteen maar even meegenomen dus....
25cb5fd46b750a72d1597faced3bf114.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
jabberwock zei:
Loop ik net "onze" action binnen om wat nieuwe alu schasltjes te halen, zie ik naast de kassa een hoopje tuin spuilen staan. En net tussen de spulletjes zie ik het woordje kamado staan.

Ze hadden dus per ongeluk nog een kamadootje staan. Meteen maar even meegenomen dus....
25cb5fd46b750a72d1597faced3bf114.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Goed gedaan! Ga je plezier van hebben.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Ook ik heb er 1 gekocht, gelijk een Ikea tafeltje erbij!

Alleen nog een keertje verven
3df79ec48089cf1f90d0c124e0c1fd4c.jpg
 
Prima kamadootje om eens wat te experimenteren. Heb inmiddels diverse gerechten gemaakt op het eitje en de resultaten zijn boven verwachting goed uitgepakt. Helaas vergeet ik bijna altijd foto's te maken, dat zal ik mij nog moeten aanleren. Voor een gezin met 4 personen (1 vegetarier) is dit ei net te klein maar naast mijn Weber voldoet dit prima. Me happy! :D
 
Je weet het Olaf, geen fototje is niet gedaan of gemaakt.  :D
 
Hans, ik weet het !! Maar op de een of andere manier heb ik niet het besef van foto's maken als ik tot aan mijn ellebogen een kip loop te vullen of een fijn stukje vlees loop te rubben. Pas als ik het vet van mijn mondhoeken geveegd heb denk ik; Dat was lekker, dat zou ik eigenlijk moeten delen met de dames/heren van het BBQ Genootschap. Maar dan is het te laat ..........  Misschien ben ik iets te enthousiast bezig met "koken", zodat ik het edele fotograferen helemaal vergeet.
Ik heb nog veel te leren, vrees ik.
 
Olaf, ik herken het probleem.
Laatst nog een paar heerlijke ribben op tafel en omdat het al wat later was kon ik maar geen mooi licht voor de foto krijgen dus het duurde gewoon te lang.
Sta je met je gezicht boven die heerlijk geurende uitnodigende ribben op tafel en de foto krijg je niet naar je zin dus geen mooie foto maar wel heerlijk gegeten.  :D
 
Zijn er nog mensen die hem voorzien hebben van een glazuur laag? Zoja welke glazuur is hiervoor nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
atha zei:
Zijn er nog mensen die hem voorzien hebben van een glazuur laag? Zoja welke glazuur is hiervoor nodig?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gaat je niet lukken, want je kan de Kamado niet "bakken"

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Ik herken het probleem van die foto's maar hier is het meer uit luiheid dan uit vergetelheid. Als het klaar is wil ik gewoon smikkelen, vooral als je al 8 uur aan het verwateren bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
klaaslijkendijk zei:
Voor degenen die het interessant vinden. Er is een Kamado in de aanbieding bij Action voor ?99. Ik heb vandaag mijn eerste kamado dus gekocht! Me happy!
0a52e8a106f93bc9608d84f3144fa356.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Weet iemand waar deze nog te verkrijgen is?
 
atha zei:
Ook de bekvam mod
4b3cbf1c008fa78c8ece89823dc2f74d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Wat heb jij voor voetjes? Ik zoek ook nog iets fatsoenlijks. Wat jij hebt ziet er wel netjes uit..

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

 
jabberwock zei:
atha zei:
Ook de bekvam mod

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Wat heb jij voor voetjes? Ik zoek ook nog iets fatsoenlijks. Wat jij hebt ziet er wel netjes uit..

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Na aanleiding van een tip hier in dit topic heb ik deze leistenen onderzettertjes van de xenos genomen. Ze liggen wel op de kop want er staat tekst op


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan