Wat ik tot nu toe geleerd heb is dat het verschilt per houtskool, als je harde houtskool hebt krijg je die niet eens aan met 1 wokkel, heb je zachte houtskool dan lukt dat wel. Met een harde houtskool soort kan je een veel groter vuur hebben om low en slow te gaan als met een zachte soort. Een zachte soort gaat namelijk veel sneller branden als je je deksel open doet en dus wil je dan liever maar een klein vuurtje hebben om niet in ene keer op 200C te zitten. Met een harde soort heb je hier minder last van omdat die toch niet direct keihard gaat branden als er wat extra zuurstof bij komt.
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Heb gisteren 2 zaken erbij gekregen. De levarancier zei erbij dat de Big Blocks voor slow coocking waren en de zak waar restaurant op stond, is voor alle andere bereidingen. Zal straks kijken wat er gaat gebeuren. Heb altijd een gasbrander bij de hand als het niet wil lukken en ik tijd te kort kom . Om 18,00u komt het volk eten, dus denk dat ik tegen 16 à 16.30u de BBQ al ga aansteken, dan heb ik zeker tijd genoeg om hem af te regelen voor de eerste keer dat ik hem gebruik