BasBQ
Beef en Steak

Kalfspicanha van de nieuwe bbq

EvelienMP

Vuurmaker
Berichten
71
Maandag werd ik verblijd met een telefoontje dat vrijdag onze nieuwe bbq zou komen. We hadden nog een kalfspicanha van de Sligro in de diepvries liggen, ideaal als eerste maal van de bbq.

Uurtje bezig geweest met de bbq in elkaar zetten, soms met wat gescheld, maar het is gelukt. Even 30 minuten laten branden zoals beschreven in het boekje en hij kon erop. In al het enthousiasme vergeten om veel foto’s te maken.

Picanha alleen een beetje op smaak gebracht met peper en zout en bij het serveren een chimichurri gemaakt. Hadden nog nooit kalfspicanha op, maar smaakte heel erg goed. Was mals, sappig en heel zacht.
Kwam er bij het aansnijden wel achter dat er een vliesje aan de onderkant zat wat eraf had genieten. Voor de volgende keer.

096C14EA-26B6-49DB-AAEC-E4CA4F47C626.jpeg


611EC91D-C30F-46D3-BC47-EBB833BA5E05.jpeg


BED140C3-DE64-4259-97A5-25CB173F6C86.jpeg


93F45CD4-045D-4E20-908B-5795EEB3506E.jpeg


003F73C6-73DD-4927-A697-DE5D1DF0B3C1.jpeg


86CB9318-8198-43DC-A195-50E4DEA596BC.jpeg
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 't is een mooi apparaat daar ga je een hoop plezier aan beleven nu snel vuil maken we kijken al uit naar de foto's van al het lekkers . (y)
 
Sjiek. Mooi stukje vlees om de nieuwe Q mee i gebruik te neme .
 
Mooie Q en ziet er een heerlijk stukje vlees uit.
Nog veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Deze Weber is echt gaaf. Hoe bevalt die tot nu toe? Het vlees ziet er heerlijk uit :)
 
Maandag gebeld, vrijdag geleverd en aan👍🏻
En dan ook nog gelukkig een lekker stukkie vlees in de vriezer, lekker ingewijd
 
Mooie bbq en mooi stuk vlees voor eerste gebruik.
 
Mooi gedaan en mooi plekje voor de bbq. Ging t goed met de kernthermometer en de deksel? Volgens mij moet er ergens ook een gaatje zitten hiervoor of heb ik t mis? Als t zo kan ook makkelijk natuurlijk.
 
Dat is een mooie inwijding van je nieuwe bbq.
 
gefeliciteerd met je bbq. mooi ding hoor
en meteen een lekker stukkie vlees erop.
top
 
Mooi Summit hoor en ben benieuwd naar jouw ervaring, heb ook interesse.....
Lekker stukje vlees ook trouwens by the way lol
🔥 (y)
 
Tot nu toe de picanha gemaakt en gister iberico spare-ribs. Wat een ding!!! Ging fantastisch. Spare-ribs waren heerlijk. 2,5 kg met 4 personen helemaal op 👌🏼

Mooi gedaan en mooi plekje voor de bbq. Ging t goed met de kernthermometer en de deksel? Volgens mij moet er ergens ook een gaatje zitten hiervoor of heb ik t mis? Als t zo kan ook makkelijk natuurlijk.
Thermometer ging prima. Deksel sluit prima. Het gaatje is voor als je een fan aan wilt sluiten volgens mij.
 
Mooi stuk vlees, fijne Q. Bijna zonde om m in zon hoekje te plaatsen 😜
 
Zo heurt het, gelijk vies maken dat ding. Mooie Q, ziet er veel beter uit zonder dat gas ding er naast. Frame oogt ook degelijk. Ben benieuwd naar jou ervaringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan