BasBQ
Beef en Steak

Kabouter Bierstoof op open vuur

 
 

gekke_frankie

Vuurmaker
Berichten
60
IMG-20211016-135405.jpg

Eerst een vuurtje stoken

IMG-20211016-135753.jpg

Boter smelten

IMG-20211016-140315.jpg

Daarna het vlees aan zetten


IMG-20211016-142218.jpg

Tot het mooi bruin is

IMG-20211016-144615.jpg

Vlees er uit en de uien er in

IMG-20211016-144943.jpg

Kabouterbier er bij

IMG-20211016-145042.jpg

Vlees er terug in

IMG-20211016-145114.jpg

Af en toe roeren

IMG-20211016-145122.jpg


IMG-20211016-145752.jpg


IMG-20211016-WA0005.jpg


IMG-20211016-175445.jpg


IMG-20211016-180523.jpg

Eet smakelijk

Het recept
 
Laatst bewerkt:
Het onderwerp liet m’n wenkbrauwen in de stand “huh” gaan, vermoed dat spelling controle “meegeholpen” heeft

maar het resultaat mag er zijn, ook een mooie bereiden zo 👍🏻
 
Dat is nog eens buiten koken. Ziet er goed uit. Hier wordt er binnenkort ook een chouffe geofferd voor Stoofvlees
 
Het onderwerp liet m’n wenkbrauwen in de stand “huh” gaan, vermoed dat spelling controle “meegeholpen” heeft

maar het resultaat mag er zijn, ook een mooie bereiden zo

Mocht je refereren naar “kabouter” dan is de La Chouffe de boosdoener denk ik

Lekker man, zo boven een open vuurtje!
 
Wauw. Das mooi koken zeg.
Toppertje.

Frietje stoof, kom maar door 😋
 
Dit is zo vreselijk lekker. Geeft zin dit zelf te maken. Recept opgeslagen.
Bedankt
 
Stoofvlees met frietjes is altijd lekker, en al helemaal als het van open vuur afkomt.
Lekker zo een middagje buiten spelen met vuur en eten.
 
Ja ik sluit me aan. Echt gaaf zo omdit zo te maken! Moet je veel brandstof toevoegen elke keer of valt het mee?
 
Had laatst een zak van 8kg gedroogd hout gekocht en deze is door de wind er helemaal door heen gegaan.
 
Wat een fijn stoofpotje zo, had graag een bordje meegegeten!

In Februari ben ik jarig, mooie gelegenheid om een DO voor mijn verjaardag te vragen.. de vuurschaal heb ik al kan ik naast bbq-en ook zo fijn buiten koken :D
 
Leuk om op deze manier je eten te bereiden open vuur is toch weer anders dan BBQen. ;)
 
Ziet er smakelijk uit! Wellicht niet de plek om de vraag te stellen maar zie in stoof gerechten eigenlijk altijd bloem en bijvoorbeeld ontbijtkoek terug komen als 'binders of verdikkers' . Nu is er één in ons gezelschap die niet tegen gluten kan. Zou ik de bloem kunnen vervangen voor bijvoorbeeld maizena als binder?
 
Je kan ook een aardappelzetmeel of maizena gebruiken. Zelf gebruik b-mix van schar( mijn vrouw heeft hier ook last van..)
 
Met aardappelzetmeel wel opletten dat je eventuele resten niet invriest. Dan verliest het zijn werking
 
Wat een gave manier om eten te bereiden

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Super gaaf om zo te maken en ziet er heerlijk uit! Mooi bescheiden vuurtje eronder.
 
Leuke manier van bereiden (y) de bierstoof ziet er heerlijk uit, lekker zo met frieten.
Bij mij zou de stoof niet naast de frieten gaan maar er lekker overheen zodat de frietjes lekker sompig worden 🥰
 
Gewoon lekker tof gemaakt. Alleen het werk eraan geeft al extra smaak en proef genot. Mooi.
Heb je ook aan jezelf gedacht en een kaboutertje soldaat gemaakt ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan