BasBQ
Beef en Steak

Juffrouw tok goes round and round

 
 
 
 

R@lph

Kooltjesharker
Berichten
193
Wilde graag mijn nieuwe spit uitproberen met een kippetje. Franse scharrelmaiskip, label rouge, gekocht.
Voorzien van standaard kipkruiden van Verstegen. (half traditioneel / half pikante versie gebruikt en gemengd).
Dik uurtje bij 170C en klaar is juffrouw tok. Temperatuur meter kan tijdens het draaien mooi blijven zitten ;). Dat is toch makkelijk om even te checken.
Blijft toch erg lekker een eigen gegrilld kippetje.   

Rotisserie bevalt me prima. Erg leuke uitbreiding van mijn BBQ spullen. Volgende keer picanha proberen :).

1LO57Qc.jpg


RgC1MvI.jpg


ZMYlo0R.jpg


1wnLdmv.jpg
 
Da's een prima prachtig kippie geworden!
 
Mooi kippetje en mooie rotisserie ring.
 
Ziet er lekker uit
 
Lekker hoor! Kip van het spit is zooo lekker  :p
 
Ziet er smakelijk uit, ik doe ook veel met de Verstegen kruiden dan smaakt ie heel erg als zo van de poelier :D
Voor de rest gebruik ik diverse kippenrubs uit de bekende bbq lectuur voor de afwisseling.
Hoe doe je dat met die mee draaiende thermometer probe?
Draait ie niet om het spit dan? :-/
 
Lekker hoor!
Verder ook benieuwd naar de opstelling van je temperatuurmeter.........
 
Heetlijk, chickie. Van het spit blijven ze het lekkerst....
 
Mooie spit gegrilde kip.
Met die thermometer is geen rocket science, als je de probe inclusief kastje waar hij ingaat  (volgens mij Ikea fantast in dit geval oid) op de zelfde as (spit) bevestigd als de kip zelf draait alles gewoon keurig mee.
 
Ewald zei:
Mooie spit gegrilde kip.
Met die thermometer is geen rocket science, als je de probe inclusief kastje waar hij ingaat  (volgens mij Ikea fantast in dit geval oid) op de zelfde as (spit) bevestigd als de kip zelf draait alles gewoon keurig mee.

O.K. Ik zie nu (door je uitleg) dat er ruimte in de gleuf is om de probe zonder beschadiging mee te laten draaien.
Als je de meter op de zelfde as kan monteren geeft dat dus geen problemen.
Simpel eigenlijk. :-?
 
Looking good! Op de 1 of andere manier werkt zo'n spit wel verslavend  ;)
 
Hans zei:
Ewald zei:
Mooie spit gegrilde kip.
Met die thermometer is geen rocket science, als je de probe inclusief kastje waar hij ingaat  (volgens mij Ikea fantast in dit geval oid) op de zelfde as (spit) bevestigd als de kip zelf draait alles gewoon keurig mee.

O.K. Ik zie nu (door je uitleg) dat er ruimte in de gleuf is om de probe zonder beschadiging mee te laten draaien.
Als je de meter op de zelfde as kan monteren geeft dat dus geen problemen.
Simpel eigenlijk. :-?

Prima oplossing idd.
0MB3Gnc.jpg

Grote revet op het uiteinde van het handvat gelijmd. Blijft de fantast prima ophangen.
 
Je moet er maar op komen. :)
 
Ziet er mooi uit, vast ook lekker sappig.
Vandaag weer kippenpootjes van de BBQ zonder spit.
Ik ga me toch eens ori?nteren op iets betaalbaars. Iemand tips?
 
Marcel zei:
Ziet er mooi uit, vast ook lekker sappig.
Vandaag weer kippenpootjes van de BBQ zonder spit.
Ik ga me toch eens ori?nteren op iets betaalbaars. Iemand tips?

Ik vond die van weber ook te prijzig. Vandaar dit 57cm alternatief voor 84,95 volledig RVS van BBQ-toro.de. De zwarte versie is 74,95.

https://www.bbq-toro.de/grillzubehoer/spiesssets/

https://www.amazon.de/BBQ-Toro-Edelstahl-Grillspie?-Kugelgrill-Rotisserie/dp/B01AJJMS56/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1548485258&sr=8-1&keywords=Spies+grill+57cm
 
R@lph zei:
Marcel zei:
Ziet er mooi uit, vast ook lekker sappig.
Vandaag weer kippenpootjes van de BBQ zonder spit.
Ik ga me toch eens ori?nteren op iets betaalbaars. Iemand tips?

Ik vond die van weber ook te prijzig. Vandaar dit 57cm alternatief voor 84,95 volledig RVS van BBQ-toro.de. De zwarte versie is 74,95.

https://www.bbq-toro.de/grillzubehoer/spiesssets/

https://www.amazon.de/BBQ-Toro-Edelstahl-Grillspie?-Kugelgrill-Rotisserie/dp/B01AJJMS56/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1548450599&sr=8-4&keywords=Grill+spit+57
Thanks, is zeker een interessant prijsje. Bevalt de motor ook?

Mijn schoonvader heeft die van Weber, daar kan met gemak 7 kg varkens middel op draaien.
 
Heerlijk kippetje heb je gemaakt. Moet mijn spitje ook maar eens snel vies gaan maken.
 
Lekkere kip en handige tip met de thermometer, een van de betere innovaties zo te zien  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan