BasBQ
Beef en Steak

Jalapeño burger in spek

 
 
 

WilfredK

Kooltjesharker
Berichten
189
Mijn vrouw had 3 pakjes hamburgers gekocht bij de Jumbo. Zogenoemde Seasalt/pepper burgers.

Standaard burgers op de bbq....dat is een tijd geleden zeg 🤔. En ik weet niet of iemand het herkent maar het voelt als een stapje terug haha. Dus kleine aanpassing gedaan in de bereiding.

De burgers in een schaal en versgesneden uitje, 2 teentjes knoflook en 2 verse jalapeno's erdoorheen gedaan. Hierna ingepakt in lekker veel spek en terug de koelkast in.
De Q op 120/130 graden gezet en een blokje appel erin.

De burgers even lekker laten roken en bij een kern van 50 een laagje Jack Daniels smokey bbq saus erover. Bij een kern van rond de 65 een plakje Cheddar erop....klaar!

De Jalapeño burger 👌
Hij vult als een malle maar was zo lekker.

FB_IMG_1627116612603.jpg


FB_IMG_1627116622125.jpg


FB_IMG_1627116630475.jpg


FB_IMG_1627116640871.jpg


FB_IMG_1627116648951.jpg


FB_IMG_1627116657574.jpg
 
Lekker hoor, zo'n " aangepaste burger". Hier komen de standaard burgers er niet meer in....
 
Lekker hoor, zo'n " aangepaste burger". Hier komen de standaard burgers er niet meer in....
Op deze manier was hij heel goed weg te krijgen :)
Gelukkig kwam ze niet met een doos van die diepvries dingen. Dan had ik een keuze moeten maken wie er het eerste uit had gelegen ;):ROFLMAO:
 
Op deze manier was hij heel goed weg te krijgen :)
Gelukkig kwam ze niet met een doos van die diepvries dingen. Dan had ik een keuze moeten maken wie er het eerste uit had gelegen ;):ROFLMAO:
De voorverpakte slagersgehakt is hier een prima basis voor aangepaste burgers.
 
De voorverpakte slagersgehakt is hier een prima basis voor aangepaste burgers.
Dat is het zeker hoor. Voordeel bij deze was dat ze het gehakt al gekruid was. Daar hoef je zelf weinig aan te doen :)
 
Ziet er lekker uit, begrijp in deze alleen het negatieve van de K&K burgers niet.
Wat is een echte Burger, Rundvleesgehakt met de juiste verhouding vet en PeZo. That's all.
Pimpen met andere kruiden/ingredienten maakt het voor mij geen betere burger.
Deze rauwe Jumbo burgers zijn echt niet slecht, en bevatten alle ingrediënten die een echte goede burger ook heeft. En ze zijn rauw dus niet voorgegaard.
Nee, het is geen topburger het vlees kan beter maar slecht zijn ze uit de verpakking echt niet.
Je kunt ze niet gaan vergelijken met mijn zelfgedraaide Picanha burgers maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan ;)
 
Ziet er lekker uit, begrijp in deze alleen het negatieve van de K&K burgers niet.
Wat is een echte Burger, Rundvleesgehakt met de juiste verhouding vet en PeZo. That's all.
Pimpen met andere kruiden/ingredienten maakt het voor mij geen betere burger.
Deze rauwe Jumbo burgers zijn echt niet slecht, en bevatten alle ingrediënten die een echte goede burger ook heeft. En ze zijn rauw dus niet voorgegaard.
Nee, het is geen topburger het vlees kan beter maar slecht zijn ze uit de verpakking echt niet.
Je kunt ze niet gaan vergelijken met mijn zelfgedraaide Picanha burgers maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan ;)
Het is zeker niet de bedoeling geweest om negatief te zijn over de kant en klaar burgers hoor.....excuses als het zo overgekomen is. Het was meer het feit dat ik het gevoel had dat ik niets zelf hoefde te doen. Dus pakje open en dan klaar. In die zin bedoelde ik een stapje terug...dus qua werk.
Daarom een hele kleine draai eraan gegeven om het wat spannender te maken :)
 
Laatst bewerkt:
Deze knip en plak ik ff. Bedankt voor de inspiratie

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Vandaag ook gewoon een KK hamburger deze dan van AH ga ik niks aan doen zo erop lekker broodje,groente spek klaar
maar snap je wel je wilt gewoon net effe wat beter het ziet er prima uit behalve dat gele smelt spul 😀
 
Vandaag ook gewoon een KK hamburger deze dan van AH ga ik niks aan doen zo erop lekker broodje,groente spek klaar
maar snap je wel je wilt gewoon net effe wat beter het ziet er prima uit behalve dat gele smelt spul 😀
Die van de Jumbo hadden waarschijnlijk ook zonder aanpassing prima geweest hoor. Maar ik had een knutselmomentje haha
Dat gele spul....tja, het mag de naam kaas niet hebben maar de kinderen vinden dat vooral lekker (en ik eet gewoon alles :D :D )
 
Deze had ik nog even gemist zeg.
Dat zijn mooie burgers geworden, wat zijn ze bol gaan staan zeg!

Maar leuk dat je er een eigen twist aan hebt gegeven, maakt het weer uniek en daardoor is elke kook weer anders. Lekker Wilfred!
 
Burgers altijd goed, spek altijd goed! Heerlijk 😋
 
Dit is een mooie upgrade voor de "standaard" burger.
Een burger uit de supermarkt hoeft niet slecht te zijn.

Aangezien ik voor bij ons steeds minder zout en suiker ben gaan gebruiken, maak ik meer geheel zelf. Geeft extra lol en een "eigen" smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan