Gisteren bij het bezoek aan mijn slager een mooie Irish ribeye laten snijden van een 6-tal cm dik.
Vandaag aan de slag gegaan met het maken van een koffierub.
.
Intussen de Q aangestoken en klaargemaakt voor een reverse sear.
Een beetje rook via een chunck beukenhout.
Een klein uurtje later was de kerntemp 49°
De koffierub zorgde voor een mooie en lekker geurende bark.
Het rvs rooster gewisseld voor het gietijzeren rooster. Hiervan geen foto om de temperatuur niet te fel te laten zakken.
Bij een kerntemp van 56° was het tijd om het vlees enkele minuten te laten rusten.
Intussen waren de rozemarijn aardappelen gegaard in de oven alsook kastanje champignons met look, olie, peper, zout en peterselie.
Dan maar een bordje gedresseerd met vlees, aardappelen, champignons en wat vers geklopte bearnaise saus.
Na wat uitbuiken en intussen naar De Ronde van Vlaanderen te kijken en weg te dommelen, werd het tijd voor een dessert.
Een heerlijk stukje chocoladetaart van een lokale chocolatier/pattisier met vermelding in Gault&Millau
Nog eens in mijn whiskykast gekeken om een whisky te vinden bij mijn dessert.
De keuze viel uiteindelijk op een botteling van The Ultimate - Edradour 2010. Een 9 jaar oud sherrybommetje op vatsterkte 56,2%
Nu verder genieten van de finale van De Ronde van Vlaanderen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Vandaag aan de slag gegaan met het maken van een koffierub.

Intussen de Q aangestoken en klaargemaakt voor een reverse sear.
Een beetje rook via een chunck beukenhout.
Een klein uurtje later was de kerntemp 49°
De koffierub zorgde voor een mooie en lekker geurende bark.

Het rvs rooster gewisseld voor het gietijzeren rooster. Hiervan geen foto om de temperatuur niet te fel te laten zakken.
Bij een kerntemp van 56° was het tijd om het vlees enkele minuten te laten rusten.

Intussen waren de rozemarijn aardappelen gegaard in de oven alsook kastanje champignons met look, olie, peper, zout en peterselie.
Dan maar een bordje gedresseerd met vlees, aardappelen, champignons en wat vers geklopte bearnaise saus.

Na wat uitbuiken en intussen naar De Ronde van Vlaanderen te kijken en weg te dommelen, werd het tijd voor een dessert.
Een heerlijk stukje chocoladetaart van een lokale chocolatier/pattisier met vermelding in Gault&Millau

Nog eens in mijn whiskykast gekeken om een whisky te vinden bij mijn dessert.
De keuze viel uiteindelijk op een botteling van The Ultimate - Edradour 2010. Een 9 jaar oud sherrybommetje op vatsterkte 56,2%

Nu verder genieten van de finale van De Ronde van Vlaanderen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Laatst bewerkt: