BasBQ
Beef en Steak

iOS App voor Heatermeter

Goedemorgen,
Dank voor de mooi app. Ik ben zelf nu ook een heatermeter in elkaar aan het zetten en tot nu toe lukt dat allemaal prima. Enige is dat ik probe 0 nog mis op het bordje, die ben ik vergeten te solderen. Even nog doen dus. Maar gister kwam de pi 3b binnen heb heb dus die even aangesloten. En hij lijkt te werken. wifi werkt, krijg netjes de webinterface te zien en de probes op poort 1 en 3 werken. nu heb ik ook de heatermeter app in ios naar de heatermeter laten verbinden en dat gaat goed, althans dat zegt de app. Echter zie ik helemaal geen waardes van de probes. Nu staat bovenaan wel dat hij probe 0 mist. Zou dat de oorzaak zijn? Is probe 0 een verplichte probe om de waardes van de andere probe's te zien?
 
hullepim zei:
Goedemorgen,
Dank voor de mooi app. Ik ben zelf nu ook een heatermeter in elkaar aan het zetten en tot nu toe lukt dat allemaal prima. Enige is dat ik probe 0 nog mis op het bordje, die ben ik vergeten te solderen. Even nog doen dus. Maar gister kwam de pi 3b binnen heb heb dus die even aangesloten. En hij lijkt te werken. wifi werkt, krijg netjes de webinterface te zien en de probes op poort 1 en 3 werken. nu heb ik ook de heatermeter app in ios naar de heatermeter laten verbinden en dat gaat goed, althans dat zegt de app. Echter zie ik helemaal geen waardes van de probes. Nu staat bovenaan wel dat hij probe 0 mist. Zou dat de oorzaak zijn? Is probe 0 een verplichte probe om de waardes van de andere probe's te zien?

H? Pim,

Het klopt inderdaad dat de App niet werkt als er geen probe 0 is aangesloten. Ik heb alle controle routines op deze probe geprogrammeerd, nooit echt over nagedacht dat iemand probe 0 niet heeft aangesloten.

Ik zal meenemen in een volgende update dat deze controle routine beter wordt en de App dus ook gaat werken als probe 0 er niet is.

Thx voor de feedback,

Gr Mike


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi Mike,

Afgelopen week een heerlijke nachtrust gehad met de heatermeter icm met je app.

Nice to have zou nog zijn
Een knop om de toggle van lid closed/open handmatig te activeren.
In de grafiek te zien hoe hard de ventilator draait.
Nu vind ik het het % ventilator altijd een raar ding. De hudige grafiek van de ventilator geeft aan het percentage van de ingestelde max %.
Voorbeeld: staat je max op 30%
En hii gebruikt daar 100% dan staat de ventilator grafiek op 100%.
Dit is vind ik prima. Maar ik zoek nog ergens om weer te geven wat de huidige max is in de grafiek of ergens anders. Daar ben ik ook nog niet over uit.
Het doel van de %grafiek voor is om te zien (op afstand) bij lange runs of er nog brandstof is.
Bij weinig brandstof gaan de ventilator wat harder draaien.
Of als de max % te laag is hij de temp niet vast kan houden.

 
Hi Robbert,

Top om te horen dat de App je een heerlijke nachtrust geeft (maakt mijn dag weer goed ieg)

- Knop om lid closed/open handmatig te activeren zet ik op de to-do lijst
- Grafiek en fan staat er al op maar vind die grafiek icm de fan een beetje lastig (is javascript icm een Google Api, niet echt mijn ding) maar ga ik zeker nog verder onderzoeken
- Ben jij toevallig 24 juni bij de Cook Off? (gaan veel mensen van hier heen vlgs mij) Dan lijkt het mij leuk om even over het punt van de grafiek percentages te brainstormen. Vind ik zeker interessant maar zoals je al zegt % ventilator blijft altijd een raar ding.

Ben op dit moment bezig mijn andere App te onderhouden (deze betaald de kosten van het Apple Developer account zodat ik deze App gratis aan kan bieden) en zorgt voor een blije vrouw in huis (ook heel belangrijk). Ik verwacht na de zomer weer een update uit te brengen waar hopelijk een aantal zaken in zijn verwerkt, tenzij er zaken zijn die echt gelijk aandacht nodig hebben (dan zal er eerder een update verschijnen).

Thx voor de feedback, kunnen we zeker weer wat mee,

Gr. Mike
 
Mikeje25 zei:
H? Pim,

Het klopt inderdaad dat de App niet werkt als er geen probe 0 is aangesloten. Ik heb alle controle routines op deze probe geprogrammeerd, nooit echt over nagedacht dat iemand probe 0 niet heeft aangesloten.

Ik zal meenemen in een volgende update dat deze controle routine beter wordt en de App dus ook gaat werken als probe 0 er niet is.

Thx voor de feedback,

Gr Mike


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hi Mike,
Je hoeft voor mij niet alles te gaan verbouwen hoor! Ik zocht even een verklaring waarom ik niets zag gebeuren. Maar inmiddels zit die aansluiting ook op het boardje en werkt het. Top man! Dank voor je mooie app!
 
Dag Mike,

Ik kom helaas niet naar de cook off. Ik heb de dag ervoor een trouwerij van de buren en ben dan waarschijnlijk niet fris .
En alle opties noem ik alleen nice to haves, want er gaat al genoeg tijd inzitten bij je en ben huidig al suuuperblij met de app.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Al een tijdje geen update meer geweest maar nu toch even noodzakelijk.

Er blijkt een nieuwere versie firmware in omloop te zijn welke een andere manier van inloggen vereist. Ik heb mijn HM van deze firmware voorzien en de App ge?pdatet en ook op deze versie van firmware werkt de App nu goed.

Ik zou graag willen weten of bij de mensen, welke nu nog een oudere firmware draaien, na de update van de App (via Apple TestFlight) het wijzigen van de verschillende waarden (namen, setpoint, high/low temp, etc.) nog gewijzigd kunnen worden?

Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat graag,

Alvast bedankt, Gr. Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan