BasBQ
Beef en Steak

iOS App voor Heatermeter

Heya,

Helaas kon ik niet naar de wintermeeting om eens persoonlijk kennis te maken met een aantal van jullie. Heb een hoop gemist aan de foto's gezien, hoop volgend jaar beter.

Ik heb gisteravond nog een laatste nieuwe beta van deze versie gereleased (1.1 build 4), hierin is het grafiek update mechanisme verfijnd en nog een aantal kleine bugs gefixt. De grafiek update nu elke 10 seconden bij 1 uurs weergave, elke minuut bij bij 6 uurs weergave, elke 2 minuten bij 12 uurs weergave en elke 3 minuten bij 24 uurs weergave.

Deze versie is ook ter goedkeuring aan Apple voor de AppStore aangeboden, als jullie nog bugs vinden dan hoor ik het graag voordat deze versie gereleased wordt.

Testers kunnen zich nog steeds via PB aanmelden, PB me dan ieg. je e-mail adres zodat ik je een uitnodiging kan versturen. Mochten er testers van de lijst af willen (omdat je bijvoorbeeld teveel mail ontvangt, of liever op een release versie wacht) dan kan je dat ook via PB aan mij melden.

Gr. Mike

 
Er zal toch nog 1 beta ronde van deze versie zijn. (v1.1 Build 6)

Ik heb nog een aanpassing gedaan in de grafiek welke de schaal iets verkleind (dit is vooral voor de Fahrenheit (USA) gebruikers een goede aanvulling).

Mochten er nog bugs gevonden worden dan hoor ik het uiteraard weer graag.

Gr. Mike
 
Weer een kleine update van de HeaterMeter App, v1.3 is klaar om te testen :

- Instellingen in het grafiekscherm voor het aan en uitzetten van sensors in het grafiekscherm.

Ik hoor graag van de testers als er iets in het grafiekscherm of instellingen daarvan niet goed werkt, uiteraard zijn andere bug's opmerkingen en/of suggesties ook weer welkom.

Alvast bedankt,

Gr. Mike
 
Goed bezig!
 
mooi werk.
Geen heatermeter, maar misschien komt die er ooit. Ik volg deze.
 
ziet er weer erg goed uit Mike.

Vind het leuk om deel te nemen aan de groep testers.
Ook leuk om te zien dat je de dingen die aangedragen worden ook meestal verwerkt in een fantastische oplossing.

want 1 DWAAS kan soms meer verzinnen dan 10 geleerde kunnen maken hahaha.

keep up the good work.
 
Toffe reacties weer, thx.

Versie 1.3 zal vanavond publiekelijk beschikbaar worden, dank voor het testen weer.

Ik hoop snel de volgende versie (2.0) voor het testen beschikbaar te maken, in deze versie zal het mogelijk worden om een aantal waarden aan te passen :

- SetPoint
- Low and High alarmen
- Probe namen

Wordt vervolgd,

Gr. Mike
 
Grafiek selectie werkt goed, is het ook mogelijk de fanspeed erbij te laten zien?

Ook mooi dat je kunt inzoomen met 2 vingers pinch. Was even uitvogelen om de grafiek van links naar rechts verplaatsen maar dat kan ook met 2 vingers over het scherm slepen
 
Hi Robert,

Over de fan speed in de grafiek ben ik nog even aan het nadenken. De chart welke ik nu gebruik is een andere API dan die door de HeaterMeter zelf wordt gebruikt en helaas kan deze API niet zo makkelijk een tweede schaal maken op de Y-as zoals de HM dat zelf doet. De API welk ik gebruik moet ik met Java aansturen en dat is ook niet echt mijn favoriete programmeertaal  ;)

Ik zal me nu eerst concentreren op het aanpassen van settings maar de fan-speed weergeven in de grafiek staat zeker op de to-do list.

Thx voor de terugkoppeling,

gr. Mike
 
De eerste test ronde van v2.0 (v2.0b2) is net vrijgegeven, in deze versie kan het SetPoint aangepast worden.

Er zit nog geen foutafhandeling in (bijvoorbeeld wanneer het password nog niet is ingevuld of checks of het SetPoint ook daadwerkelijk wel gewijzigd is, etc.)

Wanneer je problemen vind bij het wijzigen van je SetPoint na het invullen van het root password in de settings dan hoor ik het graag.

Gr. Mike
 
heel leuk om te zien dat je er zo mee bezig ben.

natuurlijk heb ik gelijk de test versie 2.0 er op gezet en geprobeerd.

de resultaten heb ik al op de mail naar je verstuurd..

keep up the good work.
 
Ondertussen zijn we alweer aangekomen bij build 7 van v2.0, mede dankzij een aantal testers zijn er weer een aantal bugs opgelost :

- Bug fix, geen blink alarm wanneer alleen Low of High was ingevuld en/of verkeerde kleur alarm.
- Bug Fix, ?vreemde? tekens in wachtwoord.

Ook kunnen in deze build de probe namen worden gewijzigd, dit is de laatste feature van v2.0. In deze versie moet nog wel de fout afhandeling ingebouwd worden :

- Melding wanneer geen URL en/of Password is ingevuld.
- Melding bij foutief password.
- Controle of settings ook daadwerkelijk gewijzigd zijn.

Wanneer testers de probe namen, high/low alarmen of het setpoint niet kunnen wijzigen dan hoor ik het graag, andere bugs en suggesties zijn uiteraard ook weer welkom.

Alvast bedankt,

Gr. Mike
 
Deze versie lijkt erg goed te werken ben nog geen bug tegen gekomen!

TOP!
 
Versie 2.0 Build 8 is klaar om getest te worden, deze versie bevat o.a. :

- Foutcontrole bij wijzigen settings.
- Bug Fixes.

Ik dacht alle foutcontrole wel ingebouwd te hebben, maar zie net dat ik eigenlijk nog een melding moet maken als er geprobeerd wordt in demo mode een setting te wijzigen. Niet echt belangrijk maar wel zo netjes, er zal dus nog een build 9 komen voordat deze versie publiekelijk gereleased wordt.

Ondertussen hoor ik graag wanneer jullie problemen ervaren met deze build.

Nu eerst de procureur van wat spices voorzien zodat ik morgen zelf ook even een test run kan doen ;)

Gr. Mike
 
Tijdens de therapeutische werking van het rubben van de procureur bedacht ik ineens een situatie die een vervelende bug in de App tot gevolg zou hebben. Deze is nu opgelost en heb gelijk de  foutafhandeling in de demo mode gefixt.

Als jullie geen NoGo?s vinden dan zal dit de final beta van versie 2.0 zijn.

Sorry voor de TestFlight spam,

Gr. Mike
 
Net een Boston Butt erop gegooid. Ff proberen
 
Versie 2.0 is vandaag goedgekeurd door Apple en zal vanavond en/of morgen ook in de AppStore te downloaden zijn.

Er zal snel een test ronde voor 2.1 starten, in deze versie zal het waarschijnlijk mogelijk worden om de Low/High alarmen ook als background notificatie te ontvangen. Dit vereist een serverside oplossing dus dit zal waarschijnlijk iets meer programmeer werk in beslag nemen.

Als er een nieuwe test versie is zal ik me hier weer melden,

Alle testers bedankt weer!

Gr. Mike
 
nou het ziet er allemaal gelikt uit en werkt als een trein.

ben benieuwd naar de volgende test versie's
helaas de afgelopen week niet veel kunnen  testen voor je ivm met drukte maar ik blijf je volgen.

goed werk kerel.
 
Hoi ik heb zojuist je programma op mijn telefoon gezet en nu heb ik een vraagje, als je (nog) geen HM gelinkt hebt met het programma klopt het dan dat je alleen de demomode kan openen. (wellicht een niet zo slimme vraag) :)

Heb me vandaag wel aangemeld voor een HM van Nosmo dus ik zal nog even geduld moeten hebben maar het is in ieder geval gelukt.:-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan