Beef en Steak

International bacon day, zaterdag 4 september

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jet
  • Startdatum Startdatum
Gelukkig lees ik dit op tijd.
Thnx voor de reminder

Zaterdag staan MOINK balls op de planning dus die tellen ook?

Moeten we ons er weer makkelijk vanaf krijgen dit jaar.
Ik heb ook zin om mee te doen aan international bacon day maar zal door tijdsgebrek ook een vluggertje worden in de voormiddag
Oudste zoon heeft zaterdag namiddag zijn eerste American football wedstrijd van het seizoen, de duur van die wedstrijden is vrij onvoorspelbaar. Maar zit toch al snel tussen 2,5u - 3u en ze hebben met de tegenstander beslist om na de officiële wedstrijd nog wat extra te spelen om hun nieuwe spelers wat ervaring laten op te doen.

Ik moet het helaas laten schieten. Aankomende zaterdag op kraambezoek in België.

Ik moet het helaas laten schieten. Aankomende zaterdag op kraambezoek in België.
Gelukkig zijn we wat ruimer op dit forum en keuren we de creaties van de zondag ook goed 👍🏻

Helaas zit ik dan met mijn luie kont in het buitenland zonder Q. Volgend jaar een nieuwe kans. Succes allemaal met de creaties!

We gaan bij mijn zoon F1 kijken zondagmiddag, goed plan om daar meteen wat bacon snackies bij te maken op de bbq ;)

Ik ben al een paar dagen bezig. 3kg buikspek ligt in de natte pekel. Gaat dit weekend op de Q. Koud roken dan heb ik weer wat bacon voor een tijdje. Nog even nadenken wat ik er van ga maken.

Helaas zit ik dan met mijn luie kont in het buitenland zonder Q. Volgend jaar een nieuwe kans. Succes allemaal met de creaties!
Ergens een hibachi of budget bbq-tje kopen....en dan ff los gaan ?

Hoe specifiek is bacon? Iets als Zeeuws spek staat bij mij al lang op het verlanglijstje, als zoiets ook mag maak ik liever dat :) Anders gaan het moink balls worden denk ik :)

Ik denk dat ik voor Parijs buikspek ga. Bacon maar dan met een beetje "Joie de Vivre of zoiets......

Hoe specifiek is bacon? Iets als Zeeuws spek staat bij mij al lang op het verlanglijstje, als zoiets ook mag maak ik liever dat :) Anders gaan het moink balls worden denk ik :)

Jazeker mag dat! Maar dan moet je wel opschieten... of een beetje smokkelen.

Ik ga lekker wat ABT's maken, zin in!

Bacon day is heel open, het gaat om het Genootschapsgevoel en met de gedachte aan de Knor ;)
Je hoeft echt geen bacon zelf te pekelen en te maken, iets maken met gekocht/eerder gemaakt bacon of ontbijtspek mag ook.
Al maak je MOINK balls of iets met bacon and eggs het mag allemaal.
Maar iets met buikspek maken mag natuurlijk ook.
Lekker. Denk dat ik dan maar babi pangang ga maken volgens recept van Eten met Nick!

Uhm ABT's?

Voel me nu net een ouwe lul die door zijn buurmeisjes de taal van de jeugd uitgelegd krijgt 😂😂.
Nee hoor je bent echt niet de enige zegt deze oudere jongere. Dit komt zeker omdat Nederlands een moeilijke taal is. Dan hebben de Belgen wel hele mooie vertalingen. En ook daar komt het voor dat ik het wel versta maar niet begrijp. Aardappel = patatten enz
Net even gekeken wat het is. Dat is echt een snack voor mijn vrouw. Die ga ik ook maken.

Nee hoor je bent echt niet de enige zegt deze oudere jongere. Dit komt zeker omdat Nederlands een moeilijke taal is. Dan hebben de Belgen wel hele mooie vertalingen. En ook daar komt het voor dat ik het wel versta maar niet begrijp. Aardappel = patatten enz
Net even gekeken wat het is. Dat is echt een snack voor mijn vrouw. Die ga ik ook maken.
😅😅😅

Het ziet er heerlijk uit, maar naar mate ik ouder ben geworden (slechts 40😂) kan ik pittig eten steeds minder goed verdragen.
Ik durf ze niet aan, iets met ABT's 😂

Terug
Bovenaan Onderaan