BasBQ
Beef en Steak

International bacon day, zaterdag 4 september

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Zaterdag 4 september is het weer international bacon day , hier op het genootschap vieren we dat een heel weekend dus 4 en 5 september!!!

Ik ben heel benieuwd of er al genootschapsleden bezig zijn met voorbereidingen?
Doe je mee met international bacon day dan kun je een badge verdienen, de bacon strips, door d.m.v. een fotoreportage te laten zien wat jij dat weekend heb gemaakt met bacon.
Tegen die tijd zal er een draadje geopend worden waar iedereen zijn/haar resultaten kan laten zien.

Dus wie is er al bezig of weet al wat hij/zij gaat maken?

Ik ben nog aan het verzinnen, ik heb dat weekend oppas weekend, ik moet mijn tweeling neefjes van 9 jaar bezig houden omdat mijn zusje en zwagert een afspraak hebben met Max Verstappen in Zandvoort.
Ik heb al een paar hapjes gevonden die heel goed geschikt zijn om door kleine kinderhandjes gemaakt te kunnen worden maar ga nog ff in discussie wat de jongens leuk en lekker vinden om te maken.

Om de resultaten te plaatsen is er een topic aangemaakt in Charcuterie:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me leuk! Wat zijn de regels? Is een plakje bacon op een burger al voldoende?
 
damn, die datum valt mij slecht, wij komen de vrijdagnacht toe in Frankrijk, dus een stuk spek op voorhand pekelen wordt een moeilijke.
Dan maar in de Leclerc zien wat er ligt :), desnoods gewoon moinks als hapje of middageten :)
 
Lijkt me leuk! Wat zijn de regels? Is een plakje bacon op een burger al voldoende?
Ik vermoed dat je zelf bacon moet gaan maken. En ik heb nog een buikspekkie liggen :ROFLMAO: Maar mijn bedoeling was om er Parijs buikspek van te maken. Me mss eens gaan verdiepen bacon.
 
Ik vermoed dat je zelf bacon moet gaan maken. En ik heb nog een buikspekkie liggen :ROFLMAO: Maar mijn bedoeling was om er Parijs buikspek van te maken. Me mss eens gaan verdiepen bacon.
Nee hoor, burger met spek is al voldoende! Of MOINK balls. Maar het mooiste is natuurlijk zelf gepekeld bacon maken 👌🏻.
Ik moet ook eens zien of en hoe ik (weer) mee ga doen, er is een spontaan weekend buitenland tijdens dat weekend 😂.
 
Nee hoor, burger met spek is al voldoende! Of MOINK balls. Maar het mooiste is natuurlijk zelf gepekeld bacon maken 👌🏻.
Ik moet ook eens zien of en hoe ik (weer) mee ga doen, er is een spontaan weekend buitenland tijdens dat weekend 😂.
Ben me net ff aan het inlezen hoe ik zelf bacon kan maken. Geen idee of ik er tijd voor ga hebben, want zit nog met de verbouwing van de badkamer die ik volgende week wil afronden.
 
Tja, door omstandigheden weinig op het forum laten zien. (Het afgelopen jaar hebben we het hele huis verbouwd. Dak, zonnecellen, kozijnen, vloer, binnendeuren nieuwe keuken en sanitair naast het nodige
schilderwerk.)
Geen moment mezelf de gelegenheid gegund eea hiervan te delen op het forum ondanks dat de Q ons super door deze zware tijd heen heeft geholpen. 😃

4-5 september doe ik wel mee. (Bacon zelf maken gaat me hiervoor niet lukken maar ga ik nog zeker doen dit jaar. Niets is lekkerder dan Home Made Bacon. Zit nu te denken aan een lekker Engels ontbijt oid.

CU SOON
 
Bacon day is heel open, het gaat om het Genootschapsgevoel en met de gedachte aan de Knor ;)
Je hoeft echt geen bacon zelf te pekelen en te maken, iets maken met gekocht/eerder gemaakt bacon of ontbijtspek mag ook.
Al maak je MOINK balls of iets met bacon and eggs het mag allemaal.
Maar iets met buikspek maken mag natuurlijk ook.
 
Ik heb vandaag een mooi stuk buikspek gehaald. Vrijdag gaat ie de pekel in:D
Lekker home made bacon maken
 
Oh jee! Volgend weekend de auto in naar Toscane 😞 Maar dat is pas s nachts, dus overdag maar even een bacon gerelateerd gerecht maken!

Ik wil m’n bacon graag pekelen, maar dan niet met colorozo zout, maar gewoon zout. Is dit verstandig? 😅
 
Oh jee! Volgend weekend de auto in naar Toscane 😞 Maar dat is pas s nachts, dus overdag maar even een bacon gerelateerd gerecht maken!

Ik wil m’n bacon graag pekelen, maar dan niet met colorozo zout, maar gewoon zout. Is dit verstandig? 😅
tuurlijk, je gaat hem nog opwarmen dus colorozo zorgt enkel voor het kleurtje.
 
tuurlijk, je gaat hem nog opwarmen dus colorozo zorgt enkel voor het kleurtje.
Das wel erg kort door de bocht ;)

Naast kleur en een stukje voedselveiligheid, zorgt colorozo ook voor een aanpassing in de smaak.

Afhankelijk van hoe lang je het pekelt, kan het wat betreft voedselveiligheid (voor relatief korte pekel sessies) prima met regulier keukenzout.
 
Das wel erg kort door de bocht ;)

Naast kleur en een stukje voedselveiligheid, zorgt colorozo ook voor een aanpassing in de smaak.

Afhankelijk van hoe lang je het pekelt, kan het wat betreft voedselveiligheid (voor relatief korte pekel sessies) prima met regulier keukenzout.
Ok, bedankt voor de toevoeging. Ik wil m’n buikspek graag 7 dagen in een ziplockzak met appelstroop, honing, zout en suiker doen. Ik las dat zolang het vlees maar volledig bedekt kan worden er niets aan de hand is?
 
Das wel erg kort door de bocht ;)

Naast kleur en een stukje voedselveiligheid, zorgt colorozo ook voor een aanpassing in de smaak.

Afhankelijk van hoe lang je het pekelt, kan het wat betreft voedselveiligheid (voor relatief korte pekel sessies) prima met regulier keukenzout.
inderdaad, misschien wat kort, maar in dit geval geen probleem :)
 
damn, die datum valt mij slecht, wij komen de vrijdagnacht toe in Frankrijk, dus een stuk spek op voorhand pekelen wordt een moeilijke.
Dan maar in de Leclerc zien wat er ligt :), desnoods gewoon moinks als hapje of middageten :)
Afhankelijk van waar je zit, zeker eens kijken naar Le Grand Frais, dat is een keten die gericht is op verse producten en best leuke dingen hebben ;-)
 
Ik zie al overal de knorries 🐷🐷 angstig weg kruipen.....
Zal me eens wat bedenken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan