Dank jullie wel
leuk zulke reacties te lezen. Moet zeggen nu al wel blij te zijn toch voor de large gegaan te zijn ook dank zei jullie natuurlijk en het valt reuze mee met het idee wat ik had in de achtertuin gelukkig.
Ja als die klaar is voor gebruik na 3 keer opstarten ga ik gelijk wat lekkers voor haar klaar maken
er moesten verschijnende lachen dat het ei naast mij op de stoel stond en de vrouw achterin moest haha.
Goed thuis alles uitgepakt te hebben kon het ei wat lichter zijn als ik alles eruit had gehaald wat ik later zag maar ik had verwacht dat die zwaarder zou zijn.
De handleiding was er niet maar zou met een qr op te halen zijn,dit werkte niet. Ik kwam op een login gedeelte en kon mij daar niet op aan melden. Gelukkig met YouTube een mooie instructie filmpje al sprak alles wel van zelf maar toch. Filmpje even bekeken en aan de slag.
Er zit inderdaad het nieuwe type firebox bij en daarvan wist ik niet hoe strak de inbusbout moest.. Ik kon dat ook nergens terug vinden en het filmpje wat ik gevonden had was van het oude type. Ik heb hem uiteindelijk licht aan gedraaid dat ik zeker weet, mocht het uit gaan zetten dat het speling had. Er was 1 boutje verkeerd geleverd. Een bol kop ipv platte kop (heb alles na gekeken) maar geeft geen probleem.
Het hele spulletje in elkaar gezet en wat een monster is het dan heh, ben er echt trots op.
Gelijk houtskool erin voor de helft en met een wokkeltje z'n eerste vuurtje aangestoken. Nadat die gedoofd was de plate setter erin en de klep gesloten, schuif helemaal los en margriet een klein tikkeltje los.
En daar ging de meter, op naar de 120 graden voor de eerste keer. Daar aan gekomen de luchtschuif onder dicht gedaan tot minder dan een kwart waardoor die mooie stabiel bleef.
Een goeie 2uurtjes heeft die aan gestaan en heb toen de schuif en margriet gesloten. Het klinkt heel stoer alsof ik die lucht regeling al wel onder de knie heb maar dat is echt nog niet zo, na mijn idee was het meer geluk dan wijsheid dat die gelijk zo mooi stabiel bleef
.
Ik ga mij erin verdiepen hoe dat nu precies helemaal werkt.
Hebben jullie trouwens de lucht schuif beide schuiven los onderin of blijft die met de gaatjes dicht? Ik had nu beide los namelijk.
Zijn er dan geen min puntjes? Nou eigenlijk één min puntje wat ik gevonden heb en dat zijn de harde wieltjes.
Gezien die hier over een stuk grind tegels gereden moet worden vind ik dat niet bevorderlijk met die harde wieltjes,misschien dat er al iemand andere zachtere wieltjes heeft geprobeerd? Anders ben ik daar wel benieuwd naar.
Maar verder echt super mooie geheel compleet met hoes, aspook plate setter.
Na 3x hem aan gehad te hebben zal ik de temperatuur meter controleren en eventueel bij stellen als dit nodig blijkt te zijn.
Er zijn zeer leuke accessories bij te krijgen wat op den duur vast bij gaan komen of inderdaad goeie tip, voor de verjaardag te vragen haha.
En nu.. Nu staat die zielig in de regen dicht af te koelen, de hoes kon er nog niet om door de warmte.