BasBQ
Beef en Steak

Iberico with bones

 
 
 

(Koen)

Kooltjesharker
Berichten
207
Deze stond al een hele tijd op de lijst, de Iberico spareribs.

Nadat ik het Iberico ras al vaker voorbij had zien komen en na wat leeswerk over hoe lekker het kon zijn , mezelf er toch maar aan gewaagd. En laat nou er net een bijpassend thema voor de fotowedstrijd zijn😊

20210208_090558.jpg


Na het uitpakken het vliesje eraf en voorzien van peper en zout. Niks meer, niks minder. Eerlijk is eerlijk, dit vlees heeft niet veel meer nodig.

Screenshot_20210220-050245_Video Player.jpg


Maar nu komt het moeilijkste gedeelte, de weber uitgraven.

20210208_093213.jpg


Voor het eerst sinds jaren staat de wind nu de andere kant op te blazen, dus na wat uitgraaf werkzaamheden de Q verplaatst naar een ander plekje uit de wind om daar alles te ontdooien

20210208_094344.jpg


Nu even wachten tot alles op tempratuur is en dan volgooien die bak. Naast de Iberico heb ik nog wat extra ribben erbij gelegd, voor als we hele erge honger hebben...

na een goed half uur is de ketel op tempratuur en mag alles erop.

20210208_111627.jpg


van binnen warm genieten van de rookpluimpjes

Screenshot_20210220-050640_Video Player.jpg


Na bijna 3 uur rookpluimen gevolgd te hebben wordt het tijd om de folie erbij te pakken, en wat ruikt dit lekker. Inmiddels is mijn geur en smaak volledig weg dankzij de corona maar we zijn nog steeds gezond. Al mis ik de vele lekkere geurtjes wel.

20210208_142521.jpg


Inmiddels is het tijd om mezelf druk te maken over de bijgerechten. Hashbrowns en gegrilde pompoen, wel even voor de handigheid uit de oven.
De pompoen uitgehold en in reepjes gesneden en gemarineerd met sesamolie en couscouskruiden. De hashbrowns volgens recept van Jamie Oliver. Natuurlijk de aflaksaus niet vergeten, hier niet te moeilijk doen en een zelfgemaakte saus op basis van noskos zijn recept.
Na 1,5 uur alles uit de folie gehaald en klaar maken voor de finishing touch.

20210208_165429.jpg


gelukkig bijna klaar want de brandstof is ook bijna op. Je kunt wel zeggen dat ik al 3 weken in bbquarantaine heb gezeten:cool: de kolen en briketten vliegen er door.

Maar dan als alles klaar is gaan we heerlijk smullen.

20210208_172832.jpg


snel een paar kiekjes maken en dan aan tafel, maar wel binnen bbrrrr.






Screenshot_20210208-175134_Gallery.jpg


De smaak van de Iberico is echt geweldig, zeker voor herhaling vatbaar. Hasbrowns waren weer goed gelukt en de pompoen, die laat ik volgende keer liggen. niet mijn type groenvoer om bij deze geweldige ribben te eten.

Bedankt voor het lezen.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er geweldig uit.

Ben dol op iberico ribs met pezo.... alleen de rest van de familie heeft liever traditionele spareribs....

Dus tja je raad het al?
 
Dat leverde prachtige plaatjes op zo met die sneeuw. Dat zal zeker gesmaakt hebben!
 
Ziet er heerlijk uit. Zijn die foto's recent getrokken? Hier is de lente ondertussen al begonnen met temperaturen boven de 15 graden.

Zelf ben ik ook fan van iberico ribs. Dat vlees heeft zoveel smaak dat het voor de rest niet veel nodig heeft. Ze zijn wel wat dunner gesneden en best wel duur.
 
Hele mooie Spareribs. Iberico is toch wel wat bijzonders.
 
Keurig verslag met foto's hoor!
 
Heel erg lekker ziet het eruit! Toch niet te bevatten dat dit vorig weekend was? Al die sneeuw.
 
Haha, aan de kerstboom te zien valt dee lente dit jaar laat bij jou. 😉
Hier js het vanmiddag 20 grd warmer aan de Q dan vorige week. 😀

Btw, lekker xie Iberico ribbels. Zulleen ondeetussen we o zijn. 😋
 
Mooie rib zeg.
Had graag geproefd
 
Zonde dat je hetzelfde niet kan proeven ziet er lekker uit
 
Ribs in de Sneeuw, prachtige plaatjes!
 
Ziet er heerlijk uit. Zijn die foto's recent getrokken? Hier is de lente ondertussen al begonnen met temperaturen boven de 15 graden.

Zelf ben ik ook fan van iberico ribs. Dat vlees heeft zoveel smaak dat het voor de rest niet veel nodig heeft. Ze zijn wel wat dunner gesneden en best wel duur.
Is inmiddels alweer 2 weken geleden. Had nog iets anders in gedachten maar sinds de smaak en reuk weg zijn wil ik daar mee wachten. Tenminste tot de smaak er weer is, dat zou anders zonde zijn.
 
Haha, aan de kerstboom te zien valt dee lente dit jaar laat bij jou. 😉
Hier js het vanmiddag 20 grd warmer aan de Q dan vorige week. 😀

Btw, lekker xie Iberico ribbels. Zulleen ondeetussen we o zijn. 😋
De kerstboom gaat hier altijd weer terug de tuin, maar dat duurt altijd even 😅

Hier start de thermometer ook weer op plus 18, scheelt weer wat brandstof ;)
 
Zonde dat je hetzelfde niet kan proeven ziet er lekker uit
Hier heb ik.nog met smaak van gesmuld. Paar dagen daarna hield het helaas op. Het is een vreemde iets dat je geen rook ruikt als je boven de weber hangt, of de kruiden zoals knoflook en ui.
 
Zo dat zijn beste Iberico ribben. Zien er super uit. Ik moet die toch weer eens op voorraad gaan leggen hier. Dat spul is verslavend.
Heerlijke plaatjes zo in de sneeuw, Hopelijk heb je alles wel geproefd ivm de corona.
 
Terug
Bovenaan Onderaan