BasBQ
Beef en Steak

Iberico secreto char siu

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
321
Laatst wat Iberico secreto bij beef en steak besteld.
En daar afgelopen weekend maar eens wat char siu van gemaakt. Ik ben nog niet zo ver gegaan als Noskos met het zelf maken van de char siu marinade, maar heb gewoon een potje Lee Kum Kee char siu saus bij de toko gehaald.

Ik heb de Lee Kum Kee char siu saus iets dunner gemaakt met scheutje Shao Hsing rijst wijn. Verder en drupje rode voedsel kleurstof toegevoegd (eigenlijk iets meer want ik shoot uit) Volgende keer doe ik wel handschoenen aan wanneer ik weer met kleurstof aan de slag ga want ik heb een oaar dagen met rode vlekken op m'n handen gelopen.

Secreto ingesneden, in de marinade voor ongeveer 8 uurtjes.

Eerst even indirect gerookt op ongeveer 110 graden met stukje kersenhout voor ongeveer 15 minuten.
Daarna direct grillen boven de kolen.

19AFA94A-B4CB-4E93-90E6-D8C01E75E75D.jpeg

75C29BA5-1B7F-40C2-9344-A36534ADC434.jpeg

168FFE66-87E3-4E7A-B283-3FB6A5D4BD0C.jpeg

F24FBF34-22F6-4F03-B84A-A75F0E012401.jpeg

E80CBED1-66D0-4947-8DFE-7550247188F0.jpeg


Met wat komkommer en madam janet sambal op een broodje, heerlijk!
Gelukkig heb ik nog een stukje secreto in de vriezer.

Alleen denk ik dat ik volgende keer de secreto op de soapstone afgrill. En in zuur ingelegde komkommer gebruik.
Als dit potje lee kum kee saus leeg is, dan ga ik ook een keer char siu saus vanaf scratch maken.
 
Dat zijn lekkere broodjes!

Char siu staat hier ook hoog op de lijst.
 
Mooie plaatjes en een fijn broodje!
ziet er zeer smakelijk uit.
 
Rode vlekken van rode kleurstof😬

Broodjes zien er top uit, zal binnenkort ook ff naar de toko char siu tijd!
 
Heerlijk, geweldig, smeuïg. Laatst ook gemaakt zonder kleurstof dat dan weer wel. Maar wat is dat ongelofelijk lekker.
Ik had graag aangehaakt.
 
lekkere broodjes zeg. mooi stukje vlees ook.
toppertje
 
Heb er sinds vorige week ook eentje van B&S in de vriezer. Had nog geen idee wat te doen ermee. Dit ziet er alvast heerlijk uit.
 
Fantastisch stuk vlees, heerlijke broodjes.
 
Iberico secreto komt echt wel vaker op m'n boodschappen lijstje, echt heerlijk stukkie knor.
Alleen met garing beetje oppassen want het is een flinterdun stukkie vlees.
 
Char Siu is erg lekker. Maar of ik er speciaal Iberico Secreto voor ga kopen? Vind dat persoonlijk een beetje zonde. Met procureur steaks zeker zo lekker. Iberico is van zichzelf al een heerlijk stukje vlees. Hier ook ooit een stuk secreto in de marinade gehad. Dat smaakte goed. Maar van het typische Iberico smaak bleef weinig overeind.
Heb char siu ook al eens gemaakt icm buikspek. Maar Met procureur toch de beste resultaten.

Je broodjes zien er iig erg lekker uit. Jullie hebben best zitten smullen
 
Ziet er super uit! Staat ook op mijn lijstje!

Verstuurd vanaf mijn CPH2185 met Tapatalk
 
Staat bij mij ook op de lijst. Ziet er heerlijk uit.
 
Je kunt er ipv rode kleurstof ook zo’n zakje red roast pork voor gebruiken. Dat mengen met een lepel of twee char siu marinade en je hebt een mooie rode char siu met nog meer smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan