BasBQ
Beef en Steak

Iberico ribs

 
 

Wesley

Kooltjesharker
Berichten
187
Vandaag op de Q heerlijke Iberico ribs.

Gisteren de ribs vanuit de vriezer in de koelkast gelegd. Tijdens het opwarmen van de Q kon ik mooi de ribs ontvliezen. Dit ging gelukkig vrij makkelijk en snel. De Q was nog niet helemaal op de gewenste tempratuur van 150/160 graden. De ribs mooi nog even terug in de koekast en een lekker biertje open getrokken tot de Q op de juiste temperatuur was. Bewust gekozen om alleen peper en zout op de ribs te doen omdat ze genoeg smaak van zich zelf hebben. Het was tijd om het rookhout toe te voegen. De tips die ik gekregen had van Frits en Dennis kon ik nu mooi gelijk gebruiken. Ik had 1 blokje in de directe kolen gelegd en die andere lag onder een laagje kolen toegevoegd. De platesetter het rooster met de ribs erop en ander half uur wachten. Eerste half uur mooie rook van het eerste blokje appelhout. Ongeveer 10 tot 15 minuten later kregen we weer mooie took ontwikkeling van blokje 2.
Af en toe tussen door gekeken hoe de ribs zich ontwikkelde dit ging boven verwachting goed. Na ander half uur konden ze eraf en konden ze mooi nog even 15 minuten rusten.
Ik heb nog nooit zulke lekkere ribs op echt een aanrader!!

15B35C1D-EB72-4CDD-B8EE-B7D1FB3ABC49.jpeg


4F46F5DE-4349-4CE2-A9ED-7D3A0F5BD9A2.jpeg


5B0ED813-34F3-4EBD-8925-F8022018770E.jpeg


525E63D9-F60E-4298-A585-8E521236E30B.jpeg


E760288C-693C-471A-8E9F-1B43D274DF32.jpeg


19125FE6-D9D8-403E-97F1-6C1BFA4C5B62.jpeg


C79D1F11-00F0-451F-B537-9EFBAB477015.jpeg


3FBAD077-A62F-4D3F-8CB2-A42402087760.jpeg
 
Heb heerlijk veel gegeten vanavond maar ik kan zo een rack op als ik dit zie :eek::love:.
Mooie ribs!
 
Heb heerlijk veel gegeten vanavond maar ik kan zo een rack op als ik dit zie :eek::love:.
Mooie ribs!
Ze waren echt perfect. Ik heb even getwijfeld om 1 rack in een rub te zetten, maar blij dat ik alleen peper en zout heb gebruikt
 
Jaja, dat zijn ze!
Heerlijk, Iberico ribs met alleen zout en peper op de easterwood methode, daar mag je me altijd voor bellen.
 
Zien er erg aantrekkelijk uit! Smullen maar 😃
 
Iberico ribs zijn op z’n best Hot en Fast. Heerlijke bereiding zo met enkel zout en peper. Zo moet het zijn. TOP
 
Ze zien er heerlijk uit. De ribs kunnen er gelijk op, je hoeft niet te wachten tot de bbq op temperatuur is.
 
Schitterende ribben 🤩 dat zal gesmaakt hebben, ibericovlees is zo lekker 🥰
Maar wat heb je met je tuin/pot planten gedaan 😱 plantjes hebben water nodig geen gif 😜
 
Ze zien er heerlijk uit. De ribs kunnen er gelijk op, je hoeft niet te wachten tot de bbq op temperatuur is.
Hij kwam heel moeilijk op gang bleef op 90 graden hangen met beide schuiven helemaal open😅 misschien dat het aan het houtskool lig is namelijk al 2de keer. Ik gebruik nu bbq flavour maar weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het is een harde houtskool maar allemaal kleinere stukjes. Het probleem is als hij eenmaal aanstaat dan is het prima te doen en blijft hij ook mooi op temperatuur.
Schitterende ribben 🤩 dat zal gesmaakt hebben, ibericovlees is zo lekker 🥰
Maar wat heb je met je tuin/pot planten gedaan 😱 plantjes hebben water nodig geen gif 😜
Sinds ik me basterd heb gebruik ik hem bijna dagelijks. Die pot die er hangt waren aardbeien haha en die struik die is al een hele tijd dood. Prio ligt op het moment even ergens anders, maar waar de Q nu staat gaan we omtoveren tot mijn bbq hoekje😇
 
Iberico ribs zijn op z’n best Hot en Fast. Heerlijke bereiding zo met enkel zout en peper. Zo moet het zijn. TOP
Met die H&F bedoel je de Easterwood zeker? Dacht dat je een tijd terug mij eens had gezegd om de Easterwood te gebruiken. Ik heb er nog 2 liggen. Nu nog tijd en een vriend vinden om ze te maken, daar de misses en de kleine geen ribbetjes eten :ROFLMAO:
 
Met die H&F bedoel je de Easterwood zeker? Dacht dat je een tijd terug mij eens had gezegd om de Easterwood te gebruiken. Ik heb er nog 2 liggen. Nu nog tijd en een vriend vinden om ze te maken, daar de misses en de kleine geen ribbetjes eten :ROFLMAO:
Met het weekend voor de boeg moet dat vast wel goed komen. Zodra je ze ga maken, maak er een leuk verslagje van ben benieuwd hoe die van jouw worden.
 
Dat begrijp ik best dat er vrienden genoeg zijn. Ik had ze eigenlijk in huis gehaald om eens te delen met mijne beste maat. Maar me de verbouwing van de keuken heb ik nagenoeg geen tijd om te BBQ'en.

Binnenkort eens werk van maken, want ik heb ook nog een kilo Iberico ribfingers liggen :)
 
Zo lang ze maar in de vriezer liggen kan het geen kwaad.
Wat in het vat zit verzuurt niet toch?
 
Die uitspraak kende ik niet. Maar heb gelezen dat varkensvlees maar 3 maanden goed is in de vriezer.
Oei dat durf ik niet te zeggen. Maar als dat waar is dan heb je goeie rede om ze snel een keer te bereiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan