BasBQ
Beef en Steak

Iberico ribs van de makro.

De Makro heeft deze weken de (diepvries) iberico ribs in de aanbieding. Iemand bekend met deze? Is het het ritje waard?

10a84d2669867b7ab5a29e009b2a29cb.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ik heb een paar maand geleden zo'n door gehaald toen ze in de aanbieding waren en ze zijn goed bevallen qua smaak en hoeveelheid vlees wat er aan zit, ga er deze week zeker weer een doos van halen, ben blij dat je dit plaatst anders had ik het niet gezien!
 
Bedankt voor het onder de aandacht brengen!


Gr. Mike
 
Ik heb vorig jaar voor een markt 3 dozen gehaald en moet zeggen dat ik het geen fijne ribs vond. Erg veel vet tot verhouding vlees. Geen succes dus.


Dit was gelijkmatig over alle dozen.



 
Maccie (spongebob) zei:
Ik heb vorig jaar voor een markt 3 dozen gehaald en moet zeggen dat ik het geen fijne ribs vond. Erg veel vet tot verhouding vlees. Geen succes dus.


Dit was gelijkmatig over alle dozen.

Dit had ik dus ook. Was al bang dat ik de enige was
 
Maccie (spongebob) zei:
Ik heb vorig jaar voor een markt 3 dozen gehaald en moet zeggen dat ik het geen fijne ribs vond. Erg veel vet tot verhouding vlees. Geen succes dus.


Dit was gelijkmatig over alle dozen.
+1
 
Klopt vallen tegen veel vet weinig vlees dan best veel geld voor een hoop bot
 
Jack zei:
Klopt vallen tegen veel vet weinig vlees dan best veel geld voor een hoop bot

Ik heb dus ook een doos gehaald en in vergelijking met wat ik bij mijn slager krijg zijn deze ribben veel beter qua smaak.
Mijn vrouw verbiedt me zelfs om nog naar de slager te gaan om ribben te kopen, deze zijn lekkerder.

Maar ja, ze zijn wel weinig bevleesd.
 
 

RobinK

Sprokkelaar
Berichten
38
Vond het onzin om opnieuw een topic te starten. Maar is er iemand die de laatste tijd deze heeft gebruikt van de makro? En hoe was de ervaring?

Bvd.
 
Niet de iberico wel de dik bevleesde.in doos van ca 5 kg
Die bevallen mij prima. Zit veel vlees op en smaken goed.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Prima ribjes voor dat geld. Ik denk dat ik al wel een doos of 8 iberico ribben heb gehad en vind ze lekker van smaak.
Heb standaard altijd de iberico en de wide cut spareribs in de vriezer!
Maar goed smaken verschillen, maar ik vind ze prima.
Gr Ron
 
Wide cut ook goed idd

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Niet de iberico wel de dik bevleesde.in doos van ca 5 kg
Die bevallen mij prima. Zit veel vlees op en smaken goed.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Heel gek, maar ik vind dik bevleesd totaal niet lekker. Ik ben meer van ee wat dunnere ribs en aangezien nu de iberico in de aanbieding is,, dacht ik eens even horen of er nog mede bbqfreaks zijn die ze afgelopen tijd heeft gebruikt.
Prima ribjes voor dat geld. Ik denk dat ik al wel een doos of 8 iberico ribben heb gehad en vind ze lekker van smaak.
Heb standaard altijd de iberico en de wide cut spareribs in de vriezer!
Maar goed smaken verschillen, maar ik vind ze prima.
Gr Ron
👍🏻👍🏻👍🏻
 
Heb zo de indruk dat ze in de Makro in NL beter vlees hebben als in BE :ROFLMAO: Paar weken terug geweest en heb me ook een doos ribben meegebracht, maar veel keus was er niet. En Iberico's lagen er niet.
 
Ben absoluut geen kritische fijnproever -disclaimer- maar ik heb er nu een aantal keer spareribs gehaald, dik bevleesd, en die waren gewoon goed. Ze hebben ook de St Louis cut

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ben absoluut geen kritische fijnproever -disclaimer- maar ik heb er nu een aantal keer spareribs gehaald, dik bevleesd, en die waren gewoon goed. Ze hebben ook de St Louis cut

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Vind dik bevleesd niks. Doe mij maar dunne ribs. Maar ga toch eerdaags een doos iberico halen
 
En ze zijn idd wat vetter
Dat resulteert in een fijne dooradering en een structuur die vergelijkbaar is met de structuur van Wagyu. Het vet smelt al bij kamertemperatuur en dat geeft het vlees een unieke smaak

ik ga ze zaterdag maken als ze bevallen ga ik nog wat dozen halen
 
Vind dik bevleesd niks. Doe mij maar dunne ribs. Maar ga toch eerdaags een doos iberico halen
Smaken mogen verschillen. Hier wordt het gewaardeerd als er vlees op de botten zit.

De dik bevleesde konden daar in tot nu toe prima mee met de duurdere ribben van de locale vlees juwelier.

1x iberico van de makro en dat waren "shiners" .
Kon er de krant doorlezen. Het vlees werd los verkocht: ribfingers

Kreeg de indruk dat ze vooral voor de naam verkocht werden.
Maar dat is 1 ervaring dus kan meevallen.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Smaken mogen verschillen. Hier wordt het gewaardeerd als er vlees op de botten zit.

De dik bevleesde konden daar in tot nu toe prima mee met de duurdere ribben van de locale vlees juwelier.
Daarom vroeg ik specifiek om de iberico ribs, omdat ik die andere niet lekker vind. En uiteraard ieder zijn eigen smaak.
 
Ik heb ze geprobeerd. Maar zoals hierboven zat er erg weinig vlees aan. Na bereiding kan je idd de krant erdoorheen lezen. Maar qua smaak vond ik ze wel lekker.
 
Heb ook een doos gehaald destijds.

Ik zie ze ook niet als 'normale' spareribs trouwens

Hierbij een linkje naar het draadje met de ervaring ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan