BasBQ
Beef en Steak

Iberico Ribfingers

 
 

lowlander

Tondelzoeker
Berichten
7
Vandaag stonden Iberico Ribfingers op het menu. Deze lagen al een tijdje in de vriezer en het was eindelijk tijd om ze klaar te maken.

Avondje van te voren in de rub gezet:
1706468285307.jpeg



Tijd om ze op de BBQ te doen. Blokje kersenhout erbij:
1706468366025.jpeg



Ongeveer 90min later mochten ze van de BBQ af:
1706468463169.jpeg


Nog even laten rusten en eetsmakelijk:
1706468573479.jpeg


Ik vond het resultaat erg lekker! Er is denk ik wel wat ruimte voor verbetering (sommige kleinere stukjes vlees waren erg krokant geworden) maar erg smakelijk en voor herhaling vatbaar!

Bedankt voor het lezen! :)
 
Ribfingers liggen hier standaard in de vriezer, heerlijke stukjes vlees.
 
Afgelopen zaterdag ook gemaakt. Recept van Noskos zei 1,5u op 150°. Na een uur ging ik meten en zaten ze al op 100° kern. Dus ook sommige delen ietsje te ver.

Voortaan op de kern letten ipv tijd.

Welke kern hebben ze het best?
 
Wat fijn dat ze in de smaak gevallen zijn!
Het klinkt altijd zo lekker! Waar hebbje ze gehaald?

Ik heb ze een paar x proberen te maken(o.a. noskos recept), maar heb dan vaak veel slechte stukken of iets die niet weg te kauwen zijn. Of dat aan het vlees/vlies ligt geen idee, de priktest is dan al wel geslaagd... Voor mij voorlopig even niet.
 
Wat fijn dat ze in de smaak gevallen zijn!
Het klinkt altijd zo lekker! Waar hebbje ze gehaald?

Ik heb ze een paar x proberen te maken(o.a. noskos recept), maar heb dan vaak veel slechte stukken of iets die niet weg te kauwen zijn. Of dat aan het vlees/vlies ligt geen idee, de priktest is dan al wel geslaagd... Voor mij voorlopig even niet.

Ik had deze bij de Makro meegenomen. Ik kreeg nog een tip om ze met bbq saus in te smeren. Ga ik volgende keer proberen. En inderdaad misschien met een thermometer in de gaten houden volgende keer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hier worden de ribfingers ook altijd net iets te krokant/hard. Het is me van de 5 of 6 keer nog maar 1 gelukt om ze allemaal lekker te maken. Misschien toch maar weer eens proberen. Verder zien deze er wel super uit!
 
Laatst bewerkt:
Staat nog steeds op de TO-DO lijst..
Deze zien er top uit.
 
Afgelopen zaterdag ook gemaakt. Recept van Noskos zei 1,5u op 150°. Na een uur ging ik meten en zaten ze al op 100° kern. Dus ook sommige delen ietsje te ver.

Voortaan op de kern letten ipv tijd.

Welke kern hebben ze het best?
Als ze al na een uur op 100 gr kern zitten, dan was de buitenkant behoorlijk zwart lijkt mij. Maar Noskos bedoelt hier een indirecte bbq temp van 150 gr. Mijn ervaring is ongeveer 1:15 uur. Wat de kern temp dan is weet ik niet. Ik gebruik altijd een sate prikker, en als deze er soepel in gaat zijn de fingers perfect. Inderdaad ff het laatste kwartiertje ff kwasten met bbq saus voor een soort van bark korstje, en als ze gaar zijn daarna heerlijk van genieten.
 
Als ze al na een uur op 100 gr kern zitten, dan was de buitenkant behoorlijk zwart lijkt mij. Maar Noskos bedoelt hier een indirecte bbq temp van 150 gr. Mijn ervaring is ongeveer 1:15 uur. Wat de kern temp dan is weet ik niet. Ik gebruik altijd een sate prikker, en als deze er soepel in gaat zijn de fingers perfect. Inderdaad ff het laatste kwartiertje ff kwasten met bbq saus voor een soort van bark korstje, en als ze gaar zijn daarna heerlijk van genieten.

Mijne kamado stond op 150° indirect. En ik had kunnen testen met mijn thermapen, maar vermits hij 1,5u op gaf, dacht ik na een uur ff te checken. Volgende keer check ik al na 30 min :D Aldoende leert men.
 
Deze zijn mooi smal, zijn die zo geleverd/gekocht? Bij mij zitten er vaak ook wat dikkere stukken bi, waar dan ook hele vette of taaie stukjes tussen zitten
 
Deze zijn mooi smal, zijn die zo geleverd/gekocht? Bij mij zitten er vaak ook wat dikkere stukken bi, waar dan ook hele vette of taaie stukjes tussen zitten
Ik bestel ze altijd bij die ene winkel uit Ter Aar ;) en idd, je moet er ff bij blijven. Ook ik ging voor schut de eerste keer. Leken wel uitgebakken spekkies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan