BasBQ
Beef en Steak

Iberico Rack

Mooi gerecht gemaakt in je nieuwe stekkie
Nu al een mooi stekkie
 
Zit er heerlijk uit! Geloof meteen dat het iberico vlees iedere euro extra waard is als ik dit zie
 
Ziet er fantastisch uit, Bram. Voor mij een mooi voorbeeld van hoe je nog meer uit de Q kunt halen!
 
Ziet er lekker uit, Bram. Ik moet zeggen dat Iberico naar mijn smaak meestal te vet is. Vooral de spareribs. Dit rack ziet er wat dat betreft wat "minder vet" uit. Lekker ook, zo'n Malbecje er bij. Top diner.
 
oeps, zie nu pas je bijdrage Bram 😕
Maar man, wat een heerlijkheid allemaal. Das volgens een plankje eten geweest met heeeeel veeeeel smaak.
Geloof graag dat het een dag genieten is geweest. Het was ook echt perfect weer.
Top overkapping ook. lekker de ruimte (y)
Maar op de bierfoto zie ik dat je nog genoeg te doen heb. succes kerel 💪
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Bedankt voor de veren BBQgenoten. Erg leuk om die positieve reacties te lezen.

Wat betreft het hele vette. Bij dit soort stukken valt dat reuze mee. En zit het vooral op de vetlaag. Die snij ik kruislings in en bestrooi ik ruim met zout. Ik snijd er ook bewust niks af. Dat kan de tafelgast mooi zelf bepalen. Maar geef nou toe, wie kan er nou een heerlijk zout krokant vetrandje weerstaan. Met afruimen niet een randje vet gevonden op de borden. Dat zegt genoeg.

Ribs en buikspek zijn natuurlijk een stuk vetter. Dat zijn ook de stukken waar dieren hun vet opslaan. Iberico ribs vind ik persoonlijk super lekker. Maar dan wel Hot en Fast volgens de EasterWood methode van Frits. En dan een rub zonder suiker. Ik gebruik zout, peper, knoflook en wat paprikapoeder. Ook de glaze houd ik dan minimaal. Het stuk ik al machtig genoeg van zich zelf. Eigenlijk is een klassieke varkensvlees bereiding bij Iberico overkill. En maak je het onnodig machtig.
Ik zie immers ook nooit filmpjes of gerechten waar men een een potje BBQ rub en een fles BBQ saus over een stuk Wagyu gooien.
 
Laatst bewerkt:
oeps, zie nu pas je bijdrage Bram
Maar man, wat een heerlijkheid allemaal. Das volgens een plankje eten geweest met heeeeel veeeeel smaak.
Geloof graag dat het een dag genieten is geweest. Het was ook echt perfect weer.
Top overkapping ook. lekker de ruimte (y)
Maar op de bierfoto zie ik dat je nog genoeg te doen heb. succes kerel

TNX Kerel. Idd goed gezien, heel de tuin is op schop. Moest grof geschut aan te pas komen iig. Bomen rooien, meters laurier haag uit de grond rukken. Vijvers leeg halen en dicht gooien. We zijn gelukkig aan de opbouw fase aangekomen. En krijgen we nu per week meer zicht werk. En dan alles met het oog op de ideale BBQ tuin natuurlijk. Ik zal tzt een mooi draadje aanmaken.
 
Ziet er heerlijk uit. Niet alleen het vlees maar heel het gerecht. Top!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan