BasBQ
Beef en Steak

Iberico ( festival ) ribs met crabbed stuffed pufs

bonkfc

Tondelzoeker
Berichten
20
Hallo!

Gisteren op mijn olskool weber kogel BBQ doormiddel van de snake methode iberico sparreibs gemaakt.
Marinade en piggy spray volgens smookey goodness ( festival spare-ribs ).

Erg leuk en lekker met kersen rookhout.

De snake leggen was wel even wat gepruts maar voor de rest werkt deze echt beter dan verwacht.
BBQ14-03.jpg
BBQ14-03-(03).jpg
bbq14-03(02).jpg
 
Hi, niks mis mee met jouw Iberico ribbels, ziet er geweldig uit, al is het een oude weber kogel, werkt goed!!
Ging het niet lekker met de snake, het lijkt of de kolen door elkaar liggen.
Als het maar lekker was, toch? 🔥 👍
 
lekker hoor
schuif maar door, die ribben
wat blijft dat toch lekker, en deze ziet er goed uit
 
De snake ging wel goed, alleen op een gegeven moment zakte de temperatuur te ver, en met alleen alle schuiven open redde ik het niet meer, dus heb ik er een handje briketten bij gegooid.

Maar werkte voor de 1e keer beter dan verwacht!
 
De snake ging wel goed, alleen op een gegeven moment zakte de temperatuur te ver, en met alleen alle schuiven open redde ik het niet meer, dus heb ik er een handje briketten bij gegooid.

Maar werkte voor de 1e keer beter dan verwacht!
aha ik herken datzelfde ook bij mij, ook gehad ;)
 
Lekkere ribbels altijd fijn!
 
Mooi ribbetje 👌🏻 En toch altijd wel leuk om de snake in te richten en te gebruiken
 
Hallo!

Gisteren op mijn olskool weber kogel BBQ doormiddel van de snake methode iberico sparreibs gemaakt.
Marinade en piggy spray volgens smookey goodness ( festival spare-ribs ).

Erg leuk en lekker met kersen rookhout.

De snake leggen was wel even wat gepruts maar voor de rest werkt deze echt beter dan verwacht.Bekijk bijlage 17630Bekijk bijlage 17631Bekijk bijlage 17632
Nou ben ik nieuwsgierig naar de smaak van Iberico vlees en lees dat je de ribs gemarineerd en besprayed hebt. Is dat niet te overheersend zodat je de “eikeltjes smaak” niet meer proeft of valt dat mee? Bij een goed stuk vlees gebruikt ik zo min mogelijk “smaak makers” omdat anders kruiden en specerijen te overheersend zijn. Of proef je daar niet zo veel van ?
 
Je proeft het zeker wel, maar ik heb het express niet 'te dik' erop gedaan. De rub....
De spray is een combinatie van wisky appelsap en appelciderzijn, dat versterkt de smaak ( naar mijn idee ) alleen maar.

Maar deze ribs kan je ook prima bereiden zonder al te veel toevoegingen, dat is voor een volgende keer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan