BasBQ
Beef en Steak

Houtskool op de Weber?

Gebruiken jullie met houtskool op de weber een snake of minion manier voor indirect?

Als ik houtskool op de weber gebruik doe ik de kolenmandjes halfvol. Een mooie laag in de kolenstarter en als alles brand verdeel ik het over de kolen in de mandjes. Minion dus. Een snake krijg ik met houtskool niet gemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe altijd ecobrasa en kokosbriketten van Welkoop gebruikt voor low/slow. Zondag ga ik eens proberen met The Basterd Marabu voor een setje buikribben. Briketten werken top maar missen een beetje charme voor mij
 
Ik heb altijd ecobrasa voor low en slow, maar heb twee keer met Dammers Cubaanse marabu prima ribs gemaakt low en slow op de Weber 57. Ik vond het eigenlijk net zo mooi gaan als met de briketten. Soort van mix tussen snake en minion dan zou ik zeggen..., alles langs de buitenrand van de ketel gelegd net als met de briketten.

Oh haha hele ouwe draad :p
 
Ecobrasa of Dammers, niks anders.
Ondanks dat dit een al wat oudere draad is, even een vraag aan Frits.
Gebruik je dit nog steeds of ben je inmiddels geswitcht.
Zelf was ik altijd een fan van de Eco, maar na mijn laatste aankoop van 60 kg in juni 2022 tegen een prijs van 48% hoger dan in 2020 heb ik er niet lekker meer mee kunnen werken.
Low en Slow zeer moeilijk te regelen, hot en fast maar kort te bereiken en te behouden.

Heb er een testje op los gelaten, en die leerde mij dat de piek niet zo hoog meer wordt dan voorheen, en dat de temp veel sneller daalt dan voorheen.

Komt nog bij dat de hoeveelheid as die er overblijft gestegen is met eenzelfde percentage als de prijs.
Dus ik op zoek naar een alternatief en zodoende dit draadje gevonden.

Ben wel heel erg benieuwd of je nog steeds fan bent van de Ecobrasa.
 
Ik heb nog veel Ecobrasa staan en heb die problemen nog niet gehad. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de kwaliteit niet minder is geworden.
Probleem is dat ik niet zeker weet welke dozen ik dit najaar heb gekocht en welke nog oude dozen zijn, maar ik zal er proberen op te letten
 
Over en met de oude Ecobrasa was en ging ik laaiend, maar nu kan ik er maar niks mee beginnen.
Mocht je toevallig een nieuwe doos aanspreken, en dezelfde ervaring meemaken zoals ik het nu ervaar verneem ik dat graag.
 
Ik heb nog veel Ecobrasa staan en heb die problemen nog niet gehad. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de kwaliteit niet minder is geworden.
Probleem is dat ik niet zeker weet welke dozen ik dit najaar heb gekocht en welke nog oude dozen zijn, maar ik zal er proberen op te letten
Staat er geen houdbaarheidsdatum op.?
 
Terug
Bovenaan Onderaan