BasBQ
Beef en Steak

Hot Sauce - Gefermenteerde Madame Jeanette Mango Hot Sauce!

Vind ik ook. Die flesjes blijken LEEG alleen al bijna 4 euro te kosten tegenwoordig... echt niet geappig meer! Ben op zoek naar wat anders om het leuk te houen.
Booo ... die waren vorig jaar al aan de prijzige kant toen ik ze kocht ,maar 4 euro voor zo flesje......dan komt er nog de krimpfolie bij de ingredienten voor de hot Sauce te maken, dan krijg je een prijzig flesjes sander om te verkopen.

Bij flessenland hebben ze ook Pocket flesjes.
Die zijn helaas wel alleen met schroefdop te krijgen je kunt daar wel mooi je tekst op kwijt maar kwa uitstraling van de mooie kurkendop en krimpfolie komt dit flesje helaas niet

 
Ondertussen zelf ook een pot staan die moet gaan fermenteren. Bramen frambozen en pepers uit eigen tuin. Het enige waar ik tegenaan loop is dat alles drijft waardoor het aan de oppervlakte blijft. Ik neem aan dat dit dan gaat schimmelen. Of maakt dat niet uit?
20230902_210657.jpg
 
Ondertussen zelf ook een pot staan die moet gaan fermenteren. Bramen frambozen en pepers uit eigen tuin. Het enige waar ik tegenaan loop is dat alles drijft waardoor het aan de oppervlakte blijft. Ik neem aan dat dit dan gaat schimmelen. Of maakt dat niet uit?
Bekijk bijlage 57632
Das een lekkere pot !

Wat je eventueel kunt doen is iets zwaars boven op de groenten leggen zodat deze onder water staat. Schimmel kan we altijd wel ontstaan. Deze kun je eventueel met een schone lepel weg scheppen.
 
Tot nu toe, 3 dagenclater zie ik geen schimmel
Zolang dat het geval is, maakt het dan uit dat het drijft?

Hoop een blauw achtige saus te kunnen maken dor de vele bramen
 
Tot nu toe, 3 dagenclater zie ik geen schimmel
Zolang dat het geval is, maakt het dan uit dat het drijft?

Hoop een blauw achtige saus te kunnen maken dor de vele bramen
Zo snel zal je geen schimmel krijgen.

En als je witten schimmel ziet kun je die eruit scheppen met een schone lepel.

Het zal niet zo een probleem zijn dat het drijft. ik zelf had destijds ook een steen er boven op gelegd alleen is die toen naar de bodem gezakt 😅

3842BD41-DFD7-4A0F-B7A9-2AA75CEF239A.jpeg


Bij mijn fermentatie destijds dreef alles zoals je ziet. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fermentatie pot gebruikte met waterslot.

Ik denk zelf dat je Hot Saus een donkere kleur gaat krijgen door de bramen en de gekleurde pepers die je erin hebt gedaan. Als dat zo is moet je de volgende keer geen groen pepers erin doen. Je moet het kwa kleur een beetje vergelijken met een kleuren pallet, frissen kleuren ( rode / gele vruchten ) geven een felle kleur en door er donkere vruchten bij te doen gaat die in het blender proces kleuren naar donker.
 
Het enige waar ik tegenaan loop is dat alles drijft waardoor het aan de oppervlakte blijft. Ik neem aan dat dit dan gaat schimmelen. Of maakt dat niet uit?

Je kunt om de dag even goed alles door roeren met een schone lepel. Dan blijft er zoute pekel rondom zitten en is de kans op schimmel kleiner.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan