BasBQ
Beef en Steak

Homemade cheeseburgers

 
 

Ragnarok

Sprokkelaar
Berichten
48
Waar is de tijd dat je mij mocht wakker maken voor een hamburger van Quick (voor burger King blijf ik een zwak hebben, sorry not sorry)... Sinds ik aan het grillen ben gegaan, is het toch onmogelijk om die homemade burgers te verslaan op het gebied van smaak... En vandaag was perfect om nog eens zo'n broodje op tafel te toveren.

1kg kipgehakt gemengd met lookpoeder, ajuinpoeder, pezo, paprika en een klein beetje pimenton. Zelf hamburgers gevormd (het vlees was te plakkerig om de pers te gebruiken), even laten harden in de frigo.

Barbecue aan met lekbak (gevuld met bier) en spek laten meegaren in de dome. Op het einde de burger opsmukken met barbecuesaus en zo nog even boven het vuur, met het verplichte smeltkaasje.

Resultaat: smaakbom, heerlijke burger met als enige nadeel dat het kippengehakt zeer hard plakte (volgende keer dus met half-om-half).
8cd5c71522d076a181e665c31d3a9509.jpg
56ceb2c308c259764546e78c041279be.jpg
0c9a7e996cb3af635ffdd857cfe40fae.jpg


Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Wauw. Hier mag je mij ook voor wakker maken
Ziet er heerlijk uit.
Top gedaan
 
Lekker burgertje! Er gaat niets boven een homemade burger
 
Mooi gerecht. Ik ben bij kipgehakt altijd bang dat het droog word. En ik vind dat kipgehakt wel goed gebakken moet zijn.
 
Ziet er goed uit. Lekker. En dat met dat plakken in de pers, ik gebruik plastic folie om te voorkomen dat ze in de pers plakken. Elke burger die ik pers pak ik in. Kunnen ze meteen daarna de koelkast in om op te stijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan