BasBQ
Beef en Steak

Hoelang een Familie burger

 
 

Gommel

Vuurmaker
Berichten
59
Hoi,

echt een beginnersvraag, maar goed dat ben ik ook hahaha. Ik wil vandaag een family burger maken op een turks brood. Maar hoe lang zal dat gehakt ongeveer erin moeten ivm tijdsplanning? Had al gevonden een kern van minimaal 70 graden.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
ik zou zelf rekenen op een uurtje (met een flinke slag om de arm) want dat is afhankelijk van:
- de temp van je bbq
- de temp van je hamburger als je hem op de bbq legt (komt ie net uit de koeling van 4 graden?)
- de afmetingen en dikte van de burger

succes
 
Zal het vlees voor die tijd eruit leggen. En dan ter grootte van een turks brood en een cm of vier/vijf dik? En hoe hoog zou je de bbq zetten?
 
Dat gaat een mooie burger worden denk ik...... turks brood is een 30cm doorsnede denk ik en dan vier/vijf centimeter dik :D

Ik denk dat je die beter in de koelkast kunt laten tot 'ie op de Q mag want dat duurt uren voordat 'ie tot in de kern op kamertemperatuur is..... zolang uit de koeling komt de voedselveiligheid niet ten goede. Dan beter iets eerder beginnen ;)

Succes, ben erg benieuwd naar de plaatjes (y)
 
Dat gaat een flinke burger worden

Beter eerder beginnen met de Q dan dat de burger te warm word voor tie erop kan
 
Nu eerst op 180 graden 10 minuutjes aan beide kanten gegaard. Wat een geweld zeg. Veel te veel vet en rook. Dus dat is aandacht voor de volgende keer. Verder eigenlijk alleen nog maar indirect ermee aan de gang gegaan. Hierna gaat hij, tot hij klaar is, indirect op 120 graden indirect doorgaren. Ik hou jullie op de hoogte. Wou een ruitje maken, maar hij wou niet makkelijk los (rooster ook niet ingevet oid) en het was zon geweld hahaha

WhatsApp Image 2020-09-16 at 16.49.49.jpeg
 
Oh en toen hij zo rookte bleef hij bij een dicht deksel veel rook tussen de vilt delen heen blazen. Ook bij de onderste schuif. Is dat normaal? Zo hou je bij het dichtzetten van de BBQ toch ook trek?
 
Ongelooflijk wat lekker geworden. Na die eerste twintig minuten heeft hij er nog zeker een uurtje op gelegen maar wat een heerlijk resultaat. Klein beetje kaas erop en in vieren gedeeld. Kon hij naar gelang afgemaakt worden met meer kaas, ananas, ui, sla, komkommer of tomaat.

WhatsApp Image 2020-09-16 at 19.05.58.jpeg


WhatsApp Image 2020-09-16 at 19.47.58 (1).jpeg


WhatsApp Image 2020-09-16 at 19.47.58.jpeg
 
Tipje, gebruik volgende keer een grilmat.
Gaat makkelijk los en is goed over het rooster te draaien en te schuiven.
 
Imposant resultaat. Ik zou hem indirect doen en een thermometer erin. Eventueel laatste beetje direct. Het al genoemde matje is wel een aanrader bij deze grote.
 
Iets meer dan een jaar geleden heb ik deze al eens gemaakt. Best grappig. Ik was destijds geïnspireerd door Baby Back Maniac. Nadat ik deze burger gemaakt had zag ik hem overal opduiken.

Dit is hoe ik de burger gemaakt heb.


Erg leuk project. En super leuk om een groepje mensen mee te verassen. Ik moest wel toegeven. Ik kreeg de burger niet op. Maar daar was ik de volgende dag niet rouwig om

Ps, het erop en eraf halen van de burger deed ik dmv een RVS pizza schep. RVS een beetje invetten. En de burger voorzichtig op het rooster laten glijden.
 
Laatst bewerkt:
Matjes ook al binnen om het de volgende keer makkelijker om te draaien. Voor 1,34 bij de action een prima aanvulling.

2528508_5709386867034-113_02.jpg
 
Erg gaaf gedaan. Dit had ik nog niet verzonnen en leuk voor het hele gezin. Wat betreft de temperatuur gebruik ik bij hamburgers (maar bijna bij alles) een thermometer. Vooral ook omdat gasten een voorkeur voor garing kunnen aangeven. Ook leuk dat je het in vier stukken hebt verdeeld en zo verschillende ingrediënten kan toevoegen.
Grz,
 
Iets meer dan een jaar geleden heb ik deze al eens gemaakt. Best grappig. Ik was destijds geïnspireerd door Baby Back Maniac. Nadat ik deze burger gemaakt had zag ik hem overal opduiken.

Dit is hoe ik de burger gemaakt heb.


Erg leuk project. En super leuk om een groepje mensen mee te verassen. Ik moest wel toegeven. Ik kreeg de burger niet op. Maar daar was ik de volgende dag niet rouwig om

Ps, het erop en eraf halen van de burger deed ik dmv een RVS pizza schep. RVS een beetje invetten. En de burger voorzichtig op het rooster laten glijden.
Ah ja, toen vierde we nog onbezorgd carnaval. Helaas komend jaar weinig, denk ik. Prachtige burger, kreeg tranen in mijn ogen. Gelukkig zijn er genoeg andere gelegenheden om zoiets te maken! I like the way you cook brother. +1
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ah ja, toen vierde we nog onbezorgd carnaval. Helaas komend jaar weinig, denk ik. Prachtige burger, kreeg tranen in mijn ogen. Gelukkig zijn er genoeg andere gelegenheden om zoiets te maken! I like the way you cook brother. +1

Hier in Prinsenbeek is het idd ook erg treurig mbt carnaval. Veel clubs hebben aangekondigd niet te gaan bouwen aan een praalwagen.
Maarrrr... De herinnering blijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan