BasBQ
Beef en Steak

Hoe ribben onderscheiden

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.148
Mss een idiote vraag, maar ga ze toch stellen.

Als jullie ribben maken met de 3-2-1 methode of eender, en jullie werken met verschillende combinaties van dry en wet rubs, hoe onderscheiden jullie deze dan op het laatste?

Ok, kan er bv een vlagje in steken met een nummer op bv, maar dat papiertje gaat het niet overleven bij de ingepakte fase.
Het antwoord gaat wss poepsimpel zijn, maar ik zie het ff niet :ROFLMAO:

Ik wil graag een combinatie maken van zoete en pikante ribben en wil niet dat dit per ongeluk verwissel wordt.
 
Consequent en netjes werken en bij het bereiden alles gescheiden houden. Rubs en wet rubs op vaste plaatsen op stellen.
De ribbels op een vaste kant van het rooster en om- en om werken.
Of werken met twee bbq's.

Je zou natuurlijk als alles klaar is van alle ribbels een botje af kunnen snijden om te testen ;)
 
Ik steek er altijd een houten prikker in
Met Is pittig. Bijvoorbeeld

Na het inpakken en uitpakken gewoon de prikker er weer terug insteken
 
Als je een thermometer met meerdere probes hebt, dan zou je die kunnen gebruiken. Vaak zit er een uniek kleurtje op iedere probe.
 
Slagerstouwtje werkt waarschijnlijk het beste (en die prikt niet door je folie heen) maar waarschijnlijk zie je aan de kleur van de rub en marinade al een verschil😉

Ik heb hier 3 soorten touw liggen. Wit, Rood/wit en blauw/wit. Dus kan 3 verschillende maken :D

Schitterend idee.

Bedankt allen voor het mee denken. Nu nog eens een zaterdagje kiezen voor ze eens te maken.
 
Ik heb hier 3 soorten touw liggen. Wit, Rood/wit en blauw/wit. Dus kan 3 verschillende maken :D

Schitterend idee.

Bedankt allen voor het mee denken. Nu nog eens een zaterdagje kiezen voor ze eens te maken.
En een zonder touw
 
Als ik een 6 a 8 eters heb, ga ik niet eerst eraan likken hoor :p.
Ik denk dat @Kazango dat ook niet bedoelt, je zou met een theelepel wat van de buitenkant kunnen schrapen en proeven... ;):giggle:
 
Terug
Bovenaan Onderaan