BasBQ
Beef en Steak

Hoe moet pulled pork op een OTP 57 goedkomen?

woutje1981 zei:
Geduld= niet mijn sterkste kant, maar ben het aan het leren.

Dome temp= 140 graden celsius
rooster temp = 92 graden celsius

leg dat eens uit? dome temperatuur is wat de thermometer in het deksel aan geeft?
rooster temperatuur is de temperatuur met je sonde door een aardappel?
 
Ik wilde het verschil in temp eens weten, tussen de thermometer in de deksel en het rooster. Ik heb een oven thermometer op het rooster gezet ter indicatie. Ze zijn beide analoog, dus niet heel erg nauwkeurig maar ja... De temp op het rooster komt wel langzaam richting dome temp.
 
De meat is on the Q en nu maar wachten.... Ik kruip zo achter de pc om de foto's tot nu toe te posten.
 
ik zou je (dome) rooster temperatuur rond de 100 a 110 graden C. proberen te houden

succes
 
Succes ermee, ik zie straks wel hoe die geworden is.
 
schrok me net rot, vlees erop gedaan+de houtsnippers. loop naar binnen om de schaal van het vlees even weg te zetten en kijk even vanuit het keukenraam op de dome thermometer en zie dat hij ongeveer 250 graden celsius staat  ??? snel naar buiten gerend....
De houtsnippers waren in brandgevlogen  :-[ en de thermometer had ik precies boven de vlammen zitten, de luchtgaten even dicht gezet en inmiddels is het weer 110 graden op hert rooster pffffffffft
 
the slideshow tot nu toe:

the meat:
2013-01-11205930_zpsd892b219.jpg


the rub:
2013-01-11205938_zpse959a7ad.jpg


rubbed:
2013-01-11213231_zps449e4c26.jpg


on the Q:
IMAG0575_zpsb187f207.jpg


kerntemp om 11:00 uur: 22 graden celsius

kerntemp om 11:30 uur: 30 graden celsius
 
Goed bezig :)
 
Succes ermee! Ik blijf je volgen
 
kerntemp om 11:00 uur: 22 graden celsius

kerntemp om 11:30 uur: 30 graden celsius

kerntemp om 12:30 uur: 40 graden celsius

kerntemp om 13:00 uur: 44 graden celsius

kernramp om 13:30 uur 47 graden Celsius
 
De temp zakte richting de 90 graden, dus briketten bijgevuld en nu is de temp weer +/- 110 graden. Gelukkig zakt hij bij het bijvullen niet heel erg met de temperatuur.
 
ik doe mijn best om niet te kijken  :-X

en exel is niet mijn ding, ik wacht wel gewoon ;)
 
Voel de spanning hier, zet hem op......  Idd vooral de rust bewaren...
 
Het laatste uur als hij ingepakt op het aanrecht ligt is het ergste uur van de hele sessie, let maar op.
Hij ziet er goed uit als je hem van de Q hebt afgehaald maar je moet nog een uur wachten voor je kan proeven.
 
Mmm het is nu 15:00 geweest en de kerntemp zit nog op 49? dat wordt geen 1830 dat hij klaar is.
 
Geduld is een schone zaak.
Een PP is pas klaar, als ie klaar is ;)
Laat je niet opjutten door de tijd, of andere zaken.

Suc6

Mac
 
Die zit nu op net geen 100 ?
 
Mac zei:
Geduld is een schone zaak.
Een PP is pas klaar, als ie klaar is ;)
Laat je niet opjutten door de tijd, of andere zaken.

Suc6

Mac

no worries ik ga voor kwaliteit  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan