BasBQ
Beef en Steak

Het vergeten toetje!

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Gisteren druk bezig geweest voor zover dat gaat met deze temperaturen. En een lekkere sate gemaakt. Natuurlijk moest die ook zwemmen dus er kwam ook een biertje bij ;). Vraagt mijn vrouw: waar is het toetje? Schrok wakker uit een kort slaapje en zag dat het al negen uur was en ik had de Q al uitgedaan.
Dus vandaag het vergeten toetje. Ananas van het stokje gemarineerd in een heerlijke tequila ( voor de kenners Herradura ultra)
Schoot een beetje uit dus ik heb het vocht van de ananas rnet de tequila en wat schenkstroop ingekookt en als sausje er over gedaan. Het was heel erg lekker.
Ook te proberen met rum of een single malt.
IMG_20200809_191610_resized_20200809_084953108 (1).jpg


IMG_20200809_191826_resized_20200809_084952006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Altijd welkom
 
Nog nooit "echt" goeie tequila op of gebruikt in een gerecht.
Toch maar eens proberen misschien
 
Enige warm fruit dat ik lekker vind, gegrilde verse Ananas.
je moet de Ananasspiezen de volgende keer eens betstrooien met Ketoembar (Korianderzaadpoeder) voordat je de spiezen op het grilrooster legt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
die ananas spiesen lijken me echt geweldig. binnenkort.......
 
Dit is de reden dat ik ananas ben gaan eten. Jaren lang nooit gelust. Maar sinds ik ze ooit op de Q heb gegrild. Man man man.
Ik gebruik wat rum en beetje basterdsuiker. Maar ik ga Ewald zijn tip zeker toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch, er is een wereld voor me open gegaan sinds ik meelees op dit forum. Ook dit ziet er weer uit als een feestje.
 
Dit is de reden dat ik ananas ben gaan eten. Jaren lang nooit gelust. Maar sinds ik ze ooit op de Q heb gegrild. Man man man.
Ik gebruik wat run en beetje basterdsuiker. Maar ik ga Ewald zijn tip zeker toepassen.
In onze fruitsalade gaat standaard, Ketoembar, citroensap gembersiroop en Cointreau:)
Maar Ketoembar alleen al geeft zo'n heerlijk zoetig, bijna peperig exotisch aroma, zonder de hitte van peper.
Echt fantastisch op fruit
 
Enige warm fruit dat ik lekker vind, gegrilde verse Ananas.
je moet de Ananasspiezen de volgende keer eens betstrooien met Ketoembar (Korianderzaadpoeder) voordat je de spiezen op het grilrooster legt.
Zal eens kijken of ik die kruiden heb. De helft van de ananas ligt nog te wachten. Vandaag sessie met kogelbiefstuk en als toetje ananas als ik het niet vergeet. :giggle:
 
Terug
Bovenaan Onderaan