BasBQ
Beef en Steak

Het grote "Grill Guru large elite" draadje

Kan ook een schroefje zijn! In dat geval even er vanaf halen
 
Darnokkk zei:
Dank voor de hulp, geen boutje helaas.... misschien moet er dan maar een keer een andere thermometer in ;)
Of je negeert hem gewoon en gebruikt een thermometer op het rooster
Ikea Fantast kost amper een tientje :)
 
Wanneer is de nieuwe Grill Guru Elite, de zwart/grijze leverbaar? Zouden er veel verschillen zijn met de rode?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
In hsarlem heb ik het 2017 model zien staan. Wat ik begreep heeft het 2017 (zwart/grijs) model een extra luchttoevoer aan de voorkant. En verbeterde scharnieren. Verder was het vooral de kleur die is veranderd
 
Bij de Makro staat ook de nieuwe. Jammer van die kleur.
Dat extra toevoer dinges is m.i. om rookchips toe te kunnen voegen zonder alles uit elkaar te moeten slopen bij een langdurige kooksessie.
 
De kleur? Die leek mij juist minder opvallend dan de rode


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Hahaha ik moet zeggen ik heb de GGE niet primair voor de kleur gekocht natuurlijk, maar nu ik hem in het rood heb staan ben ik er toch ook wel blij mee... zeker het rood icm het RVS. Maar ach... over smaak valt niet te twisten :)
 
Tentij.s zei:
Hahaha ik moet zeggen ik heb de GGE niet primair voor de kleur gekocht natuurlijk, maar nu ik hem in het rood heb staan ben ik er toch ook wel blij mee... zeker het rood icm het RVS. Maar ach... over smaak valt niet te twisten :)
Vind zowel de rode als de zwarte er goed uitzien. Strak!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
LauranGeus zei:
Tentij.s zei:
Hahaha ik moet zeggen ik heb de GGE niet primair voor de kleur gekocht natuurlijk, maar nu ik hem in het rood heb staan ben ik er toch ook wel blij mee... zeker het rood icm het RVS. Maar ach... over smaak valt niet te twisten :)
Vind zowel de rode als de zwarte er goed uitzien. Strak!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heb je inmiddels al een GGE op het oog?
 
Tentij.s zei:
LauranGeus zei:
Tentij.s zei:
Hahaha ik moet zeggen ik heb de GGE niet primair voor de kleur gekocht natuurlijk, maar nu ik hem in het rood heb staan ben ik er toch ook wel blij mee... zeker het rood icm het RVS. Maar ach... over smaak valt niet te twisten :)
Vind zowel de rode als de zwarte er goed uitzien. Strak!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heb je inmiddels al een GGE op het oog?
Ja, de rode zijn helaas uitverkocht, ik ga daarom oor de zwarte.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Zeker geen slechte keus.. ben benieuwd naar je ervaringen straks
 
Toch even reageren op het Cordieriet verhaal van de Grill Guru.
Voor zo ver ik het goed heb begrepen, is de Bastard van 100% Cordieriet gemaakt en de GrillGuru bestaat voor een x percentage uit Cordieriet en voor de rest uit "gewoon" keramiek. Vandaar ook het grote verschil in garantie.

 
gadgeteer zei:
Toch even reageren op het Cordieriet verhaal van de Grill Guru.
Voor zo ver ik het goed heb begrepen, is de Bastard van 100% Cordieriet gemaakt en de GrillGuru bestaat voor een x percentage uit Cordieriet en voor de rest uit "gewoon" keramiek. Vandaar ook het grote verschil in garantie.

De Elite is volgens mijn inlichtingen 100% cordieriet, wellicht dat het niet zo is bij de Classic? Die is daarom een stuk goedkoper lijkt me.
 
TepZeppi zei:
gadgeteer zei:
Toch even reageren op het Cordieriet verhaal van de Grill Guru.
Voor zo ver ik het goed heb begrepen, is de Bastard van 100% Cordieriet gemaakt en de GrillGuru bestaat voor een x percentage uit Cordieriet en voor de rest uit "gewoon" keramiek. Vandaar ook het grote verschil in garantie.

De Elite is volgens mijn inlichtingen 100% cordieriet, wellicht dat het niet zo is bij de Classic? Die is daarom een stuk goedkoper lijkt me.

Net even navraag gedaan...
Zowel in de GG als in de BB wordt gebruik gemaakt van Cordieriet, evenals in alle andere bekende grote merken.
Het verschil zit hem voornamelijk in de kwaliteit van het cordierietpoeder dat gebruikt wordt bij de fabricage, als wel in de hoeveelheid cordieriet dat wordt gebruikt.
Hoge kwaliteit cordieriet met tevens een heel hoog gehalte aan cordieriet per gemaakte kamado staat garant voor een hoge prijs
Om prijzen te be?nvloeden kan er dus gebruik worden gemaakt van mindere kwaliteit cordieriet of van een lager % per KG kamado.
Zowel in de BB als de GG Elite wordt gebruik gemaakt van hoogwaardig cordieriet. De GG classic bestaat uit hoogwaardig keramiek. (Hier is dus niet extra gespecificeerd of er ook cordieriet is gebruikt)
Als je de prijzen laag wil houden voor een kamado, maar tevens wel kwaliteit wil leveren, is het daarnaast ook mogelijk om lagere garantievoorwaarden te hanteren om daar marge te cre?ren.
BBQ verkopers blijven natuurlijk ook gewoon verkopers :)

Als je zou kunnen testen dan denk ik dat de BGE's ,Kamado Joe's, primo's etc hoogwaardig cordieriet gebruiken in hoge percentages. Samen met de levenslange garantie resulteert dit in relatief hoge prijs. Bij de BB en GGE zal het percentage hoogwaardig cordieriet per KG kamado wel minder zijn als bij de duurdere merken. De garantievoorwaarden tussen de BB en de GGE maken tussen deze twee dan weer vooral het prijsverschil uit.

Kortom... BBQ's kopen is net auto's kopen..
Er zijn vele factoren die de prijs en kwaliteit bepalen...
 
Zo goedkoop zijn ze trouwens niet. Bij bol staat hij voor 1299  in de lijst (de rode).
 
Hahah nee goedkoop is het zeker niet, maar in vergelijking met de andere wel "goedkoper"
 
Tentij.s zei:
Hahah nee goedkoop is het zeker niet, maar in vergelijking met de andere wel "goedkoper"

Oude kamado joe en de bastard kosten ook zo iets. Kwaliteit lijkt me vergelijkbaar.
 
TepZeppi zei:
Tentij.s zei:
Hahah nee goedkoop is het zeker niet, maar in vergelijking met de andere wel "goedkoper"

Oude kamado joe en de bastard kosten ook zo iets. Kwaliteit lijkt me vergelijkbaar.
He tscheelt idd niet veel... wel mooie prijs nu gezien van het 2017 model.
Ik ben in oeder geval nogsteeds zeer tevreden
197c7f8e6a0ee0638578207d106db5cb.jpg

 
c3fdd1e1af2ad971ea623d64e656d42e.jpg
678e376cdd3a1e690cc59f2e517954fe.jpg


Helaas alleen zondag tijd gehad, kipdag.
Ben nog steeds verliefd op mijn Big Red Shiny Bastard.

Ik moet alleen eens er aan denken wat alufolie op de stenen te leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan