BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

Ik heb gister een Grill Guru L Elite in elkaar mogen zetten. Er zitten glimmende rvs details op maar ook nuttige zaken zoals een kolenmand, chip feeder, divide & conquer systeem en een metalen asbak. Ik dacht dat jullie de verschillen misschien ook wel leuk zouden vinden om te zien:

Bekijk bijlage 40877
Cool, de elite serie was toch altijd glad? Ik kan nergens nog iets vinden over deze uitvoering. Ziet er wel goed uit verder 👌🏻
 
Cool, de elite serie was toch altijd glad? Ik kan nergens nog iets vinden over deze uitvoering. Ziet er wel goed uit verder 👌🏻

Precies ze waren glad en in een fellere kleur. Ik dacht ook eens eentje met een parelmoer glazuur?
 
Zo, de Grill guru Large is eindelijk binnen 🥳
DAC74472-2C05-483C-87EE-7133C08AC293.jpeg
 
Mooi ding, veel plezier ermee!
 
Ik heb de blauwe. Op zich tevreden over hoe het werkt, maar vaak wel dat m'n vuurbox nu al drie keer gescheurd is. En dat daar maar twee jaar garantie op zit. Ook de afwerking is matig. Zo zit er een haarscheurtje bij de luchtinlaat (daarvoor heb ik een nieuwe base ontvangen die werkloos in de woonkamer staat). De luchtschuif sluit ook niet goed aan (maar zorgt er wel voor dat de kolen doven).

Achteraf had ik denk ik liever 300 euro bijgelegd voor een Kamado Joe. Maar goed, het werkt verder prima en ik heb al aardig wat lekkers kunnen maken.

Trouwens, de tafeltjes laten zitten onder de regenhoes is een no-go. Volledig zwart uitgeslagen door schimmel. Moet ik binnenkort maar eens schuren en lakken geloof ik. De regenhoes gebruik ik overigens niet meer...
Bij mij 2 keer de rvs rooster opgeruild ivm defect en nu is ook mijn vuurbox gescheurd , vind de service en garantie wel goed geregeld bij GG ze doen naar mijn mening totaal niet moeilijk .
 
Heb hier zelf sinds een 1.5 week een de GG XL.
1.5 week is natuurlijk niet lang om een volledige ervaring over te schrijven, maar tot dusver bevalt hij ons meer dan prima.
Alles werd keurig netjes geleverd, geen beschadigingen enz.

Wat ik wel gelijk gekocht heb op advies van andere is een kolenmand.
Beter voor je firebox, en er kan meer zuurstof bij komen, tot dusver prima.
Verder wat andere accessoires gekocht, zoals pizzasteen, 1min lighter, gietijzere rooster, drippan en spareribracks.

Afgelopen weekend 8 strengen spareribs bereid voor visite. Waren dik bevleeste spareribs en die pasten allen met gemak in de XL.


Wij zaten eerst te twijfelen over een Kamado Joe solo.
Echter toen begonnen onze kids "maar pap, er zou toch ook een jacuzzi in de tuin komen?" (onze tuin heb ik laatst helemaal verbouwd incl. overkapping enz.) Dus toen werd het budget gedeeld, en dus gekozen voor de GG XL.
Heb er tot dusver geen moment spijt van gehad.

Een vriend van een maatje van mij heeft al een behoorlijke tijd de GG Large, en zo doende ben ik daar op uitgekomen.
Hij was en is er nog steeds heel erg over te spreken.
Er zullen ongetwijfeld verschillen zitten in bouw eigenschappen en kwaliteit tussen bijv. de BGE, Kamado Joe, Primo enz.
Of dit soms het extreme verschil in geld rechtvaardigt, ik weet het niet.
Never the less, voor ons niks meer dan lof (tot dusver) voor de GG XL.
Welk kolenmand heb je gekocht aangezien het van GG niet leverbaar is voor de XL , ben erg benieuwd wat ik zoek het ook voor m’n GG XL
 
Heeft iemand een idee welke ash tray er past op een GG large?
Van basterd zou er verschil in modellen zitten?
 
Heeft iemand een idee welke ash tray er past op een GG large?
Van basterd zou er verschil in modellen zitten?
Ik heb de ashtray van the bastard, wel een wat ouder model dacht ik (is een hap uit de lip aan de voorzijde zegmaar) maar het past netjes onderin de GG samen met de kolenmand van GG zelf. Heb hem via kamadowinkel.nl. Even met hun overlegd welke wel/niet zou passen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Bij mij 2 keer de rvs rooster opgeruild ivm defect en nu is ook mijn vuurbox gescheurd , vind de service en garantie wel goed geregeld bij GG ze doen naar mijn mening totaal niet moeilijk .
Ik zit nu op 1x base, 3x vuurbox, 1x rooster. Doen ze goed. Jammer dat het nodig is en over een jaar voor mij voorbij is.

Zegt overigens wel iets over marge. En dat bij een goedkoper product.
 
Ik zit nu op 1x base, 3x vuurbox, 1x rooster. Doen ze goed. Jammer dat het nodig is en over een jaar voor mij voorbij is.

Zegt overigens wel iets over marge. En dat bij een goedkoper product.

Dat van de vuurbox hoor je wel vaak idd ! Stel dat de garantie verlopen is en het gebeurd weer , is het te gebruiken als het gescheurd is of beter van niet ? En wat was het probleem met je base ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben eindelijk de trotse eigenaar van een GG Compact, tijdens het monteren loop ik alleen tegen een probleem aan. Ik kan nergens een handleiding vinden hoe de losse firebox in elkaar gaat? (Zal vast aan mij liggen) iemand die daar een handleiding van heeft?
 
Vraag me wel eens af of jullie bbq-en of continu de binnenkant inspecteren.
Heel eerlijk, bij het in elkaar zetten heb ik het bekeken en daarna… nooit weer. Dus misschien heb ik ook scheurtjes, maar werkt prima.
 
Vraag me wel eens af of jullie bbq-en of continu de binnenkant inspecteren.
Heel eerlijk, bij het in elkaar zetten heb ik het bekeken en daarna… nooit weer. Dus misschien heb ik ook scheurtjes, maar werkt prima.

Grote breuken vallen gelijk op en de kleine zie je met schoonmaken.
 
Heeft iemand een idee welke ash tray er past op een GG large?
Van basterd zou er verschil in modellen zitten?
Ik heb gisteren de nieuwe ashtray van the bastard >2020 gekocht. Past echt perfect op de grill guru large, alleen hoe goed die werkt zal nog moeten blijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Na een kleine 10 jaar van mijn Boretti carbone te hebben genoten begon deze sinds dit afgelopen winter slechter de temperatuur te bewaren. Tijd voor iets nieuws, dus!
De keuze is gevallen op een Grill guru large. Ik meld me dus in dit topic. ;)

Vandaag de vuurdoop van deze: Pulled pork.
Hopelijk slaagt dit, zal dan uiteraard verslag uitbrengen in " low and slow".

grill guru.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan