Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

De veren zijn ervoor om hem open te houden als je de deksel open zet. Niet om hem te remmen bij het dichtdoen. Welkom bij de oude manier van hoe kamado’s werken 💪🏻😁

Bij een normaal geveerde kamado - en zeker bij de Grill Guru - moet je inderdaad de dome goed vast houden bij de laatste 10 centimeter.
De veren zelf kan je niet strakker zetten, dan zou je ze moeten vervangen voor sterkere veren, maar dan is het weer de vraag hoe het openen en sluiten voor de overige centimeters gaat.
Het vilt vervangen voor glassfiber werkt ook goed. Die vang een flink deel van de klap op mocht je hem te snel laten zakken.

Verstuurd vanaf mijn TB350XU met Tapatalk

Zo werkt het ook bij mijn monolith, gewoon vasthouden bij sluiten. De keren dat ik in een tuincentrum een ander merk voel met openen en weer sluiten verbaasd het me dat enkele types blijven hangen tijdens het sluiten.

Idd gewoon goed vasthouden ben ik bang 😉. Die tip over glasfiber is wel een goeie trouwens. Ik heb zelf ook mijn standaard vilt vervangen hierdoor. Sluit goed en mocht je een keer de zware dome iets te hard dichtdoen dempt het ook aardig. En dat standaard vilt van GG is ook echt rotzooi dus meteen een mooie upgrade.

Hallo allemaal,
ZIe heel veel tips voorbijkomen over de kamado's
lees dat jullie het over de kamado Q hebben is dat deze kamado.

The Columbus Pro Line Large Q Compleet Kamado?​

Vasthouden doe ik ook zeker alleen merkte ik laatst bij een showroommodel dat ie veel zachter sloot.

Ik probeer het altijd met beleid te doen maar laatst had ik hier 10 man te eten en liet ik hem (toch wel vanwege de “stress”) net iets te hard sluiten waardoor ik toch dacht van oei dat moet ik niet te vaak doen.

Ook merk ik dat als iemand anders dan met z’n mannenklauwen aan m’n Q zit dat ze niet verwachten dat de dome zo hard sluit maar das weer een andere discussie ;-)

Maar goed m’n vraag is beantwoordt; vilt vervangen+veer houdt de deksel boven

Hallo allemaal,
ZIe heel veel tips voorbijkomen over de kamado's
lees dat jullie het over de kamado Q hebben is dat deze kamado.

The Columbus Pro Line Large Q Compleet Kamad​

Bij een normaal geveerde kamado - en zeker bij de Grill Guru - moet je inderdaad de dome goed vast houden bij de laatste 10 centimeter.
De veren zelf kan je niet strakker zetten, dan zou je ze moeten vervangen voor sterkere veren, maar dan is het weer de vraag hoe het openen en sluiten voor de overige centimeters gaat.
Het vilt vervangen voor glassfiber werkt ook goed. Die vang een flink deel van de klap op mocht je hem te snel laten zakken.

Verstuurd vanaf mijn TB350XU met Tapatalk
dit heb ik nog op mijn lijstje staan alleen kwam ik een bericht hier tegen dat gg dan moeilijk gaat doen mbt de garantie?

Nog geen last mee gehad.
Vilt buiten de foto houden en als het er echt op aan komt kan je het voor een claim eventueel nog vervangen voor normaal vilt.

Wel een verademing hoor, die glassfiber pakking.

Terug
Bovenaan Onderaan