BasBQ
Beef en Steak

Hertenrack 2e kerstdag

 

Lankie010

Gemarineerd
Berichten
1.578
Goededag

Tijdje terug de post gelezen van marcdepark van zijn hertenrack.
Op naar de sligro en meteen gehaald.

In zijn post stond ook een reactie met een saus met cranberries en jagermeister.

Het hertenrack ingesmeerd met mix van honing,thijm ,natuurazijn en mosterd.
Daarna op de greenegg op 120 graden rustig gegaard tot 53 graden kerntempratuur en daarna afgefakkeld op 220 graden.

Schoonouders kwamen eten en het was allemaal super lekker en voor herhaling vatbaar

Dus marc bedankt

20211226_160428.jpg


20211226_172610.jpg


20211226_172719.jpg


20211226_172813.jpg
 
De schoonouders zijn goed verwend, zien er netjes uit
 
Oh wat een feest moet dat zijn geweest! Lekker hoor.
 
Dit ziet er lekker uit. 😋
Ben helaas met mijn hertenrack 1e X-dag uit moeten wijken naar de oven.
 
Ziet er heerlijk uit!
Moeten we hier ook maar eens maken.
 
Mooi gerecht en ook een goede inspiratie en motivatie om zelf ook eens proberen te maken!
 
Lekker, zeg! Leuk dat je de saus hebt gemaakt. Hoe vond je 'm?
 
Wat een prachtige kleur van het einderesultaat. Dat zal gesmaakt hebben. Wat een feestje.
 
Wauw, ziet er goed uit!!
De cuisson (jaja, ik ken ook moeilijke woorden 😉) is echt perfect, om van te watertanden.

Had hier nog hertenhaas in de vriezer liggen die ik op 1e kerstdag op dezelfde manier wilde bereiden als het hertenrack, helaas ging dit feestje door Corona niet door... Aan de andere kant ligt er nu nog een paar kilo hert in de vriezer die ik niet met de schoonfamilie hoef te delen.
Het sausje staat hier ook op het lijstje, die ga ik er de volgende keer ook bij maken.
 
Aan de andere kant ligt er nu nog een paar kilo hert in de vriezer die ik niet met de schoonfamilie hoef te delen.
🤣elk nadeel heeft z’n voordeel…🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan