BasBQ
Beef en Steak

Herkansing 🐷 PP!

 
 

Gummiebeer

Vuurmaker
Berichten
73
De vorige PP was heerlijk. Alleen een essentiële foto vergeten te maken voor een 🐷 , waar ik best wel slecht van geslapen had. 🙈

Vanochtend de wekker gezet om 06:00 om de voorbereidingen te treffen. De varkensnek had al lekker een nacht in de koelkast gelegen met een basisrub van Noskos. Altijd leuk om zelf een rub te maken ipv uit een potje!
Nadat de bbq was opgezet ging de varkensnek (2,75kg) erop, altijd genieten. Lekker met appelhout laten roken.
IMG_0016.JPG

IMG_0017.JPG


Wordt eens tijd om de Weber schoon te maken.. 🤫

Na 5 uur met kerntemperatuur 74 graden even lekker insmeren met, wederom, de Noskos saus. Bbq saus, appelazijn en honing.
IMG_0025.JPG


Nog lekker 2 uur zo gelaten om vervolgens in de folie in te pakken.

IMG_E0027.JPG


En de kerntemperatuur was bereikt met 92 graden na 9 uur tijd! Beetje prikken met de thermometer en het was goed bevonden. Kwartiertje uit laten wasemen en opnieuw ingepakt om het anderhalf uur te laten rusten. Daarna lekker pullen en smullen maar!
IMG_0032.JPG


De Noskos rub en saus zijn erg lekker icm PP! En ook nog eens leuk omdat je het toch zelf maakt ipv uit een kant en klaar potje. (y)
 
Ziet er lekker uit! 🐷 wel verdiend lijkt me.
 
Mooie rapportage. Had ik graag een broodje van gelust. 😋

Hoe bevalt die ring met de plaat van Weber? Leg je op de plaat wat zout of een bak met water?
 
lekker hoor. mooie run zo in de sneeuw.
gefeliciteerd met je knor

en inderdaad, zelfgemaakte saus en rub is erg lekker en ook heel leuk om te doen. En, niet onbelangrijk, je kan de smaken variëren en naar je eigen hand zetten. Wordt het nog lekkerder.
 
Zeker niet! Dat zou wat zijn zeg, en het dan nog opeten met lange tanden 🤣

Nee, ik heb ervan genoten. Zowel de run en het eindresultaat! De vrouw vond het alleen veelste vroeg en benoemde het als gekkenwerk 🤫🤣
Dat ken ik, hier kijkt ze me ooit aan van die spoort niet met barbecue
 
Pulled pork was populair dit weekend. Het is een mooie en smakelijke pulled pork geworden, gefeliciteerd met je knor 🥳

Ik heb mijn wederhelft nooit raar aangekeken als hij al vroeg de bbq ging aansteken want dat betekent ...... vanavond lekker eten 😜
 
Klasse Gummie, goed gedaan jochie, gefeliciteerd met je Knorrie!
 
Mooie foto's en een mooi verslag! Ziet er heerlijk uit!!
 
Mooie run, en lekkere foto's van de Q. Dat is vast smullen geweest. Twee keer beloont. Eerst een heerlijke PP om te smullen en na afloop ook nog eens een badge. TOP
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan